Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Passert 40 år og sliter med vekta ...

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-14, 00:18   #26
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Enig med Vibeke, i begge kommentarene. Jeg er per nå under utredning for pcos, og er insulinresistent. Jeg sliter også med å gå ned i vekt over tid. Det går greit en stund, men så Går kroppen ganske fort i vranglås og jeg må gi den et sjokk for at den skal slippe flere kilo. Kan også anbefale å oppsøke Fedonklinikk da de ser på helheten. Kostholdet som Fedon Lindberg er jo også mye mer liberalt enn de ymse ketogene kostholdene, og sådan et kosthold som er greit for mange å følge etter endt slanking. Det er sågar en del som også går ned på det kostholdet også

Velkommen hit og lykke til!

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 01:37   #27
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Trist å høre om det du har opplevd. I den sammenheng blir kansje PCOS plagene små i sammenligning.

Jeg tror at du ville hatt større plager om du ikke hadde trent. Når en trener så tåler en karbohydrater bedre enn når en ikke trener. Jeg vil i allefall ønske deg lykke til.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 09:48   #28
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Men i all verda ... Eg trur faktisk du meiner det vel, Carisma, men tonen i innlegget var fullstendig unødvendig. Eg er samd med deg om at det er lurt å lese seg opp, men ein stad må ein starte, og det har TS gjort ved å melde seg inn her, og starte på denne tråden. La oss heller dele av det vi kan, enn å belære folk. Vi snakkar og deler ofte av eigne erfaringar, og det er ikkje nødvendigvis den absolutte sanning - om det gir meining.

Til deg Fitforfight73, eg synest du er på god veg, eg! Det gjer inntrykk å lese om korleis de har hatt det, forferdeleg tøft og vondt ... Det du skriv seier eigentleg litt om kor motivert du er, for eg synest faktisk du er det. Way to go! Eg vil gjerne ha deg med!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 10:37   #29
Fitforfight73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Stavanger
Innlegg: 40
Fitforfight73 er ny på veien

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

God morgen :-) Jeg ble nok litt støtt og satt ut, men tror også det godt ment. I am moving forward :-)

Sitter nå her med egga mine og vann til drikke. Jeg kjøpte saften Zero i går, den inneholder 0,01 karb., så jeg tenkte det var en grei ting å ha i hus når jeg er lei av å bare drikke vann. Kjenner at jeg savner smak. Oppdaget også i dag, at Jædersylte er det 0 karb i! Det elsker jeg jo! Men har dere noen forslag på hva jeg kan erstatte brødskiva med? Har brød som inneholder 19,8 karb per skive, og det er jo litt..

Dere virker som en fin gjeng. Tror jeg kommer til å trives her :-)

__________________
September 2012- August 2014: - 14 kg.
Delmål: 85 kg innen 2014.

Life is to short to be in bad mood.
Fitforfight73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 10:38   #30
Fitforfight73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Stavanger
Innlegg: 40
Fitforfight73 er ny på veien

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Enig med Vibeke, i begge kommentarene. Jeg er per nå under utredning for pcos, og er insulinresistent. Jeg sliter også med å gå ned i vekt over tid. Det går greit en stund, men så Går kroppen ganske fort i vranglås og jeg må gi den et sjokk for at den skal slippe flere kilo. Kan også anbefale å oppsøke Fedonklinikk da de ser på helheten. Kostholdet som Fedon Lindberg er jo også mye mer liberalt enn de ymse ketogene kostholdene, og sådan et kosthold som er greit for mange å følge etter endt slanking. Det er sågar en del som også går ned på det kostholdet også

Velkommen hit og lykke til!

Takk for tips :-) Sjekker opp :-)

__________________
September 2012- August 2014: - 14 kg.
Delmål: 85 kg innen 2014.

Life is to short to be in bad mood.
Fitforfight73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 10:39   #31
Fitforfight73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Stavanger
Innlegg: 40
Fitforfight73 er ny på veien

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Opprinnelig lagt inn av Hubba Bubba, her.

Trist å høre om det du har opplevd. I den sammenheng blir kansje PCOS plagene små i sammenligning.

Jeg tror at du ville hatt større plager om du ikke hadde trent. Når en trener så tåler en karbohydrater bedre enn når en ikke trener. Jeg vil i allefall ønske deg lykke til.

Du har kanskje rett i det :-)

Takk :-)

__________________
September 2012- August 2014: - 14 kg.
Delmål: 85 kg innen 2014.

Life is to short to be in bad mood.
Fitforfight73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 10:44   #32
Fitforfight73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Stavanger
Innlegg: 40
Fitforfight73 er ny på veien

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg leste tråden din tidligere i dag, og ville for det første ønske deg velkommen til dette forumet, og for det andre ønske deg lykke til!
Jeg har også PCOS, og da jeg startet med lavkarbo gikk jeg utrolig sakte ned. Vi snakker ett kg i måneden. Maks. Så jeg har brukt mange år på mine kilo, for å si det sånn, og samtidig blitt frisk på veien
I begynnelsen var jeg veldig nøye med kostholdet, men etterhvert kan jeg ha en litt slakkere strikk, mye pga at jeg nå har normale verdier. Så man trenger ikke leve helt asketisk resten av livet. Je kan spise litt potetgull om jeg ønsker, eller kose meg med softis i sommervarmen. Men da går jeg jo ikke ned, går gjerne opp litt en stund før det går ned igjen. Så i vektreduksjonsfasen har jeg forsøkt å være veldig nøye.
Jeg har også fått god hjelp av Fedon Lindberg-klinikken her i Bergen. Mest hjelp har jeg fått i tolkning av blodprøveverdier samt å se sammenhengen mellom muskler og fett. Du som trener så mye har sikkert en ganske høy muskelmasse, og det er kjempebra, et veldig bra utgangspunkt! Så jeg kan i alle fall gi deg en anbefaling om Lindberg-klinikk, om du trenger hjelp på veien. De er veldig dyktige.
Vil ønske deg virkelig lykke til

Takk for støtten :-) Skal sjekke opp Lindberg-klinikken. Kjekt å høre at det løser seg for deg. Jeg er temmelig forberedt på at det tar tid. Har jo hørt at når man tar av over lengre tid, så er det lettere å holde det etterpå :-)

__________________
September 2012- August 2014: - 14 kg.
Delmål: 85 kg innen 2014.

Life is to short to be in bad mood.
Fitforfight73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 11:07   #33
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Eg et ofte "middag" - same kva tid på døgnet det er, frukost, lunsj, middag eller kvelds. Kor ofte har eg ikkje høyrt "et du middag til lunsj kvar dag du?" eller "kva for spennande greier har du med i dag" på jobb. Ein er jo ikkje nøydd å ete brød til brødmåltida, men det er veldig lettvint og praktisk.

Eg har oppskore, heimelaga brød i frysaren, som eg tek ut eit par skiver av og puttar i brødristaren om morgonen, og tek med på jobb. På jobb har eg smør, majones, diverse pålegg og paprika eller tomat og liknande liggande. Brødet er litt "soggy" i konsistens, derfor hiv eg det altså i brødristaren direkte frå fryst tilstand. Det er kaldt når eg et det på jobb, men med grei konsistens, synest eg.

Brødet er noko eg slengjer ihop av egg, cottage cheese (eller kremost), salt, bakepulver, fiberhusk og det eg måtte ha av frø i hus: sesamfrø, solsikkefrø, graskarkjerner, linfrø, chiafrø, valmuefrø (noko av det knuser eg i stavmiksboksa), kanskje litt olje, til ein litt våt konsistens, lar det svelle, og steiker i ei silikonbrødform ein god time på ca 180 grader. Har ikkje rekna ut karbohydratmengde i dette, men det er mindre enn i kjøpebrød i alle fall. Det finst mange oppskrifter her inne, Karins beste er ein av dei betre!

Eventuelt kan du lage knekkebrød, utan mjøl i. Sjekk ut Nannah sine, dei er gode (og veldig like mine ).

Elles har eg no og då brukt oppskore squash som brøderstatning. Squash med makrel i tomat og majones er godt!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 13:22   #34
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Som Furine sier, Nannahs knekkebrød er supre! Jeg spiser de nesten hver dag til frokost, med smør og hardkokt egg på. Å drikke litt sukkefri saft innimellom er helt greit, om man er av typen som tåler kunstig søtning. Det er en partystopper for mange, men de fleste klarer fint å gå ned i vekt om man er litt moderat i forbruket.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 17:20   #35
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Velkommen så mye hit!

Utrolig leit å lese forhistorien din

Som flere her sier kan det være tungt å gå ned i vekt med PCOS/insulinresistens. Men start et sted. Om du ikke klarer superstrikt, så start moderat først og heller se om du vil leve mere strikt siden.

Erfaringen tilsier at noen kan slite med starten, mens andre sprudler av energi etter 2 dager. Jeg er ikke i den kategorien, en kjemper videre, fordi korn og stivelse mildt sagt er drepen for meg. Gi lavkarbo 3 måneder, det høres lenge ut, men å endre kostholdet til et som stabiliserer hormonene tar tid, men det er verdt det, jeg lover.

Om du savner brød i starten, så prøv deg på å spise et par av nannah knekkebrød til frokost. Men tenk pålegg med brød og ikke brød med pålegg. Og grønnsaker med protein. Få i deg en god porsjon grønnsaker som vokser over jorden til hvert måltid. Det er et hav av grønnsaker du kan spise: Agurk, paprika, litt tomat, litt løk, vårløk, purre, stangselleri, spisskål, knutekål, jordskokk, sellerirot, squash, avokado, aubergine....

Det kan være lurt å tenke kostholdsendring de første ukene og ikke legge fokuset på slanking og vekt. Det er tungt å fokusere på alt på en gang.

Og spis deg METT! I starten kan det hende du er mere sulten, men det går som regel over bare du spiser deg mett og ikke spiser etter mengden mat på tallerkenen.

Lykke til så mye!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 19:36   #36
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Sier meg enig med de andre og føler med deg for historien din.
Men som mamma sier; vi har alle våre lidelseshistorier uten av de trenger gripe inn i hverandre. Og den ene er ikke værre enn den andre.

Her er min: Ble sambo med en fn-soldat fra Libanon 82...da ting var som værst. Han så barn bli bombet til døde og ville derfor naturlig nok
ikke være med på fødslene til mine søte små (har to) siden han har sett nok av blod og døde barn. Vi var sammen et år etter at minsten var født før jeg måtte rømme på krisesenter og bodde der ca et halvt år.
Faren og jeg prøvde fungere igjen, men etter en måned måtte jeg gi meg. Jeg tok ungene med meg (som da var 1 og 3 år gamle) og reiste hjem. Jeg hadde da i mellomtiden vært innlagt på sykehuset grunnet alvorlig lungebetennelse og av den grunn mistet et foster ca 3 mndr. (medisiner)
Jeg fant et hjem for meg og mine, men ble drapstruslet og faren ble anmeldt. Levde en stund i skjul. Men takket være en god venn som nå er min mann kom jeg til hektene igjen og kunne både begynne jobbe og fungere som mor. For tre-fire år siden ble jeg derimot veldig syk. Jeg kom meg ikke opp av senga. Ungene måtte klare seg selv siden sambo (nå mannen min) begynte på jobb til ulike timer og ikke kunne følge ungene. Så ungene som gikk på barneskola ordnet seg selv og kom seg av gårde. Jeg ble bedre, men ungene stagnerte. Minsten fikk diagnosen asperger i en alder av 15 år. Eldsten fikk som 17 år diagnosen ms.

Det jeg vil frem til er at uansett hvor jævlig livet har vært må man tenke på sin egen helse og på hva man kan gjøre for sin egen del med tanke på dem man har rundt seg.

Jeg spiser ikke mer potetgull bare fordi jeg har hatt det stritt. Tvert imot! Jeg spiser sunt NETTOPP fordi vi har hatt det stritt og jeg vil funke best mulig for dem rundt meg. Kose meg gjør jeg med ting jeg vet jeg kan kose meg med; bær, tørrfisk og div frukt.

Det var min historie.
Og det var min historie for å vise hvordan jeg forstår Carisma. Så les deg opp. Det var det jeg gjorde; tross mine ting som egentilig ikke var matrelatert. Jeg fikk omsider ptsd-diagnosen og fikk medisin for det og har gått ned 25-35 kilo bare grunnet medisinen. Vaker veldig mye grunnet vann, men vektnedgangen vises.
Og jeg håper du lykkes med det du prøver. Men fokuser på deg selv og ikke alt det som har vært!!

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 23-07-14 kl 19:43.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 21:57   #37
Fitforfight73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Stavanger
Innlegg: 40
Fitforfight73 er ny på veien

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Kanutten: Ja, jeg er helt enig. Vi har alle våre historier, sorger og grenser. Jeg ble nok litt såra, og svarte dermed at jeg tror ikke at ting er bare, bare.

Fordelig hva du og dine har opplevd, kjære deg.... Jeg har samme filosofi som deg. Jeg vil ha et bra liv, og jeg ønsker å gjøre mitt beste for å ha ei bra helse, og kunne være her for mine barn og mann.

Takk for at du deler historien din

Det som ikke dräper oss, gjør oss sterkere.

Lover å finne noe bra lesestoff om dette.

:-)

__________________
September 2012- August 2014: - 14 kg.
Delmål: 85 kg innen 2014.

Life is to short to be in bad mood.
Fitforfight73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 22:04   #38
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Nå er det lov å synes ting er vondt, selv om andre også opplever forferdelige ting.

Man trenger heller ikke gjøre alt på en gang. Du har tatt de første stegene og da er det "bare" til å fortsette og lære underveis. Ser ut som at enkelte mener at du burde vært i mål nå, ferdig utlært og med full kontroll på alt. Men de vet selv at veien blir til mens man går, så aner ikke hva de prater om, egentlig.. Det er ihvertfall ingenting å bry seg om. Bare fortsett på DIN vei.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 23:03   #39
Fitforfight73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Stavanger
Innlegg: 40
Fitforfight73 er ny på veien

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Velkommen så mye hit!

Utrolig leit å lese forhistorien din

Som flere her sier kan det være tungt å gå ned i vekt med PCOS/insulinresistens. Men start et sted. Om du ikke klarer superstrikt, så start moderat først og heller se om du vil leve mere strikt siden.

Erfaringen tilsier at noen kan slite med starten, mens andre sprudler av energi etter 2 dager. Jeg er ikke i den kategorien, en kjemper videre, fordi korn og stivelse mildt sagt er drepen for meg. Gi lavkarbo 3 måneder, det høres lenge ut, men å endre kostholdet til et som stabiliserer hormonene tar tid, men det er verdt det, jeg lover.

Om du savner brød i starten, så prøv deg på å spise et par av nannah knekkebrød til frokost. Men tenk pålegg med brød og ikke brød med pålegg. Og grønnsaker med protein. Få i deg en god porsjon grønnsaker som vokser over jorden til hvert måltid. Det er et hav av grønnsaker du kan spise: Agurk, paprika, litt tomat, litt løk, vårløk, purre, stangselleri, spisskål, knutekål, jordskokk, sellerirot, squash, avokado, aubergine....

Det kan være lurt å tenke kostholdsendring de første ukene og ikke legge fokuset på slanking og vekt. Det er tungt å fokusere på alt på en gang.

Og spis deg METT! I starten kan det hende du er mere sulten, men det går som regel over bare du spiser deg mett og ikke spiser etter mengden mat på tallerkenen.

Lykke til så mye!

Tusen takk for svar og gode tips 😊

__________________
September 2012- August 2014: - 14 kg.
Delmål: 85 kg innen 2014.

Life is to short to be in bad mood.
Fitforfight73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 23:05   #40
Fitforfight73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Stavanger
Innlegg: 40
Fitforfight73 er ny på veien

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Takk alle sammen for en utrolig bra støtte og masse god tips😊
Jeg tar med meg alt😊

I dag har jeg starta med styrketrening. Helt toppers😊😊

__________________
September 2012- August 2014: - 14 kg.
Delmål: 85 kg innen 2014.

Life is to short to be in bad mood.
Fitforfight73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 09:47   #41
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Siden du liker å trene, og på bakgrunn av det du ellers skriver, vil jeg anbefale deg boka "Helt naturlig mat og trening" av Pål Jåbekk. Boka gir en god innføring både lavkarbokosthold/paleo, helse og trening. Boka er samtidig lettlest, saklig og forskningsbasert.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 10:13   #42
Fitforfight73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Stavanger
Innlegg: 40
Fitforfight73 er ny på veien

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Siden du liker å trene, og på bakgrunn av det du ellers skriver, vil jeg anbefale deg boka "Helt naturlig mat og trening" av Pål Jåbekk. Boka gir en god innføring både lavkarbokosthold/paleo, helse og trening. Boka er samtidig lettlest, saklig og forskningsbasert.

Ja, jeg elsker å trene. Det gir meg utrolig mye, bortsett fra at jeg ikke går ned i vekt ;-) Denne må jeg virkelig sjekke opp.

Takk for tips

__________________
September 2012- August 2014: - 14 kg.
Delmål: 85 kg innen 2014.

Life is to short to be in bad mood.
Fitforfight73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 10:36   #43
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Opprinnelig lagt inn av Fitforfight73, her.

Ja, jeg elsker å trene. Det gir meg utrolig mye, bortsett fra at jeg ikke går ned i vekt ;-) Denne må jeg virkelig sjekke opp.

Takk for tips

Kosthold tar kilo og trening tar gram, så dersom du har et kosthold som er feil for deg og din kropp, kan du fortsatt trene mye og ikke gå ned i vekt. Har vært der selv og ble utrolig frustrert. Da jeg la om kostholdet og vekta begynte å gå ned, trente jeg nesten ikke i det hele tatt. Men ettersom vekta gikk ned, energien kom tilbake, alle småplager forsvant, fant jeg treningslysten tilbake og trente mer intensivt og tungt enn noen sinne. Trening for meg er nødvendig for å holde rygg og nakkeplager i sjakk, men utgjør ingenting for vekta, men jeg ser jo at jeg blir mer definert og det utgjør en del på cm og det er minst like viktig som de talla på badevekta. Nå har jeg egentlig ikke problemer med vekta for den har jeg kasta

Lykke til med kostholdsendring og trening

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 14:13   #44
Fitforfight73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Stavanger
Innlegg: 40
Fitforfight73 er ny på veien

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Kosthold tar kilo og trening tar gram, så dersom du har et kosthold som er feil for deg og din kropp, kan du fortsatt trene mye og ikke gå ned i vekt. Har vært der selv og ble utrolig frustrert. Da jeg la om kostholdet og vekta begynte å gå ned, trente jeg nesten ikke i det hele tatt. Men ettersom vekta gikk ned, energien kom tilbake, alle småplager forsvant, fant jeg treningslysten tilbake og trente mer intensivt og tungt enn noen sinne. Trening for meg er nødvendig for å holde rygg og nakkeplager i sjakk, men utgjør ingenting for vekta, men jeg ser jo at jeg blir mer definert og det utgjør en del på cm og det er minst like viktig som de talla på badevekta. Nå har jeg egentlig ikke problemer med vekta for den har jeg kasta

Lykke til med kostholdsendring og trening

Jeg har også fjerna badevekta, men gikk på den nå før jeg starta opplegget med lavkarbo. Bare for å ha en liten pekepinn på hvor jeg er i dag, etter ferien :-)

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer positiv til dette, da jeg hører deres erfaringer.
Treninga kommer jeg ikke til å stoppe med, da det gir meg utrolig mye glede og ikke minst en sterk kropp og helse. :-)

Takk for inspirerende innlegg:-)

__________________
September 2012- August 2014: - 14 kg.
Delmål: 85 kg innen 2014.

Life is to short to be in bad mood.
Fitforfight73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 14:17   #45
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Kan lønne seg å bruke målbånd og/eller klær som mål på fremskritt fremfor vekt hvis du trener mye, spesielt hvis du trener en del styrke. Ikke fordi man nødvendigvis bygger så fryktelig mange kilo med muskler, men fordi muskler som blir brukt samler mer vann. Jeg går gjerne opp en kilo dagen etter jeg har hatt ei real styrkeøkt i ren vannvekt.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 14:48   #46
Fitforfight73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Stavanger
Innlegg: 40
Fitforfight73 er ny på veien

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Kan lønne seg å bruke målbånd og/eller klær som mål på fremskritt fremfor vekt hvis du trener mye, spesielt hvis du trener en del styrke. Ikke fordi man nødvendigvis bygger så fryktelig mange kilo med muskler, men fordi muskler som blir brukt samler mer vann. Jeg går gjerne opp en kilo dagen etter jeg har hatt ei real styrkeøkt i ren vannvekt.

Ja, jeg vet :-) Må leite det frem. Har også opplevd det å gå opp etter treningsøkt - dermed gikk jeg aldri på vekta etter treningsøkt igjen :-)

__________________
September 2012- August 2014: - 14 kg.
Delmål: 85 kg innen 2014.

Life is to short to be in bad mood.
Fitforfight73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 14:55   #47
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Opprinnelig lagt inn av Fitforfight73, her.

Ja, jeg vet :-) Må leite det frem. Har også opplevd det å gå opp etter treningsøkt - dermed gikk jeg aldri på vekta etter treningsøkt igjen :-)

Jeg går glatt opp to kilo vannvekt på jobb....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 08:46   #48
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Opprinnelig lagt inn av Fitforfight73, her.

Ja, jeg vet :-) Må leite det frem. Har også opplevd det å gå opp etter treningsøkt - dermed gikk jeg aldri på vekta etter treningsøkt igjen :-)

Klær er også fine som målebånd. Gir ikke konkrete tall, men det er jo inspirerende når den toppen/buksa som var litt i trangeste laget, brått sitter helt fint eller til og med er blitt for store

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 23:19   #49
Fitforfight73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Stavanger
Innlegg: 40
Fitforfight73 er ny på veien

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Opprinnelig lagt inn av Cho, her.

Vil bare ønske deg velkommen hit og lykke til med kostholdet

Takk Cho :-)

__________________
September 2012- August 2014: - 14 kg.
Delmål: 85 kg innen 2014.

Life is to short to be in bad mood.
Fitforfight73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 23:21   #50
Fitforfight73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Stavanger
Innlegg: 40
Fitforfight73 er ny på veien

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Klær er også fine som målebånd. Gir ikke konkrete tall, men det er jo inspirerende når den toppen/buksa som var litt i trangeste laget, brått sitter helt fint eller til og med er blitt for store

Enig. Deilig når buksen plutselig henger litt slakt :-):-) Det gir masse pågangsmot. Men når derimot mensen ligger å lurer om hjørnet...uff, da føler jeg meg så oppblåst å feit... Men sånn er det jo bare ;-)

__________________
September 2012- August 2014: - 14 kg.
Delmål: 85 kg innen 2014.

Life is to short to be in bad mood.
Fitforfight73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny som sliter Phoebs Spørsmål og svar 15 27-08-11 00:16
Jeg sliter Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 32 05-05-11 23:21
Det magiske 100-tallet er passert! Catwoman Ketolysekuren 32 30-06-10 13:59
Sliter ... joggebukse-jenta Ketolysekuren 8 19-02-08 19:09
Vi har passert 20.000 innlegg!!! HP Informasjon 11 20-10-04 14:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no