Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Antall kalorier - regler?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-11, 09:40   #1
Liz71
Gjest
 
Innlegg: n/a

Antall kalorier - regler?

Hei.

Lurer på om det er noen "retningslinjer" når det gjelder kalorier, slik at man slipper at kroppen går på spareblus (og alle kiloene kommer tilbake i rekord fart)

  Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 10:00   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Antall kalorier - regler ?

Egentlig ikke, de fleste finner et naturlig nivå og ligge på. Men skal man ta med litt erfaring og kunnskap fra lavkalorikurer a la Grete Roede, bør man holde seg over 13-1400 kalorier for å unngå at kroppen går i sparebluss.

Trener du jevnt og godt i tillegg, er høy og tung, bør du ligge godt over dette minimumsnivået. Er du usikker, kan du beregne basalforbrenning + aktivitetsnivå her - men bruk resultatet med sunn skeptisme

Sørg for å spise godt med mat den første mnd, så kroppen skjønner at det er bedre tider på gang

På lavkarbo fungerer metabolismen annerledes, så de samme regler gjelder forsåvidt ikke - men hold deg ihvertfall over minimumsgrensen! Mange spiser enormt med kalorier på lavkarbo og går ned i vekt, så endringer i hormonbalanse og metabolisme gjør gode ting for kroppen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 10:14   #3
Liz71
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Antall kalorier - regler ?

Tusen takk for svar.

Ser ifølge diett.no at jeg har kcal inntak på ca 1700 -2000 pr. dag
(71 -27-2 fordeling fett,protein,karb)

Så da håper jeg at jeg er på "den rette siden"

  Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 15:25   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Antall kalorier - regler ?

Opprinnelig lagt inn av Liz71, her.

Tusen takk for svar.

Ser ifølge diett.no at jeg har kcal inntak på ca 1700 -2000 pr. dag
(71 -27-2 fordeling fett,protein,karb)

Så da håper jeg at jeg er på "den rette siden"

Dette høres fornuftig ut. Litt høyt proteininntak, men trener du en del er det helt greit.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
Regler i forbindelse med sykemelding elian Generell diskusjon 11 28-01-09 17:50
Antall kalorier? Jostein Ketolysekuren 2 16-01-09 15:50
Noen regler for meg selv Dante Generell diskusjon 18 19-10-06 22:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no