Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-14, 17:00   #22976
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det går vel an å søke om å få ta en eksamen for fjerde gang også?

Var en gruppe på ca 8-10 personer som fikk ta en eksamen på fjerde forsøk da jeg gikk første året på studiet mitt. Eksamenen gikk originalt i 2. semester, men når de tok den for fjerde gang var det i 4. eller 5. semester, fikk altså gå videre på andre og tredje året på studiet selv om denne eksamenen ikke var bestått.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-04-14, 17:27   #22977
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har fått utsatt et arbeidskrav på den måten. Får satse på å ikke stryke..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 23-04-14, 18:14   #22978
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvor mye er det vanlig å bruke på gave i 3-årsbursdag til bestevenn fra bhg?

Max. en hundrings.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 23-04-14, 22:42   #22979
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vi skal på foreldresamtale i morgen, så da får jeg høre hvor ille det er.

Foreldresamtale gjennomført, og hun sa det jeg har tenkt. Han trenger en god forklaring på hvorfor han skal gjøre eller ikke gjøre ting for å forholde seg til det. Og han liker også at han blir informert om hva som skal skje utover dagen, og hvis det skjer mye utenfor planen eller den endres finner han på ting for å ta kontroll. Som at han bare vil være på naboavdelingen, ikke sin egen.
Høres dessverre ut som han har arvet litt for mye av mitt lynne stakkars...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-04-14, 22:43   #22980
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor fryser jeg så inmari når jeg blir stresset? Trodde man skulle bli varm av det jeg?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-04-14, 09:27   #22981
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Foreldresamtale gjennomført, og hun sa det jeg har tenkt. Han trenger en god forklaring på hvorfor han skal gjøre eller ikke gjøre ting for å forholde seg til det. Og han liker også at han blir informert om hva som skal skje utover dagen, og hvis det skjer mye utenfor planen eller den endres finner han på ting for å ta kontroll. Som at han bare vil være på naboavdelingen, ikke sin egen.
Høres dessverre ut som han har arvet litt for mye av mitt lynne stakkars...

Min sønn var også alltid sånn. Han måtte ha god forklaringer på ALT og overraskelser var ikke av det gode. Han måtte ha full oversikt og vite akkurat hva som skulle skje fremover for å kunne fungere godt.

Nå er han snart 21, utdannet forskalingssnekker, snart ferdig med førstegangstjenesten og på vei til å bli ingeniør. Han har penger i banken, bil, dame, fritidsinteresser og venner. Hvem skulle trodd det de årene vi holdt på å gå i spinn her pga alle hans påfunn og dårlige evne til å ta korreksjon?
Som jeg pleier å si, når det ble folk av min sønn, er det håp for de aller fleste!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 24-04-14, 09:41   #22982
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

^Det tror jeg mange tenker om meg også.
Jeg skulle diskutere alt, jeg. Mente selv jeg hadde outsmartet mamma i en alder av 8, men hun hadde nok bare gitt opp. Jeg var en forferdelig tverr unge, og jeg tror mange der hjemme ville ha blitt overrasket over at det faktisk (ser ut til at det) holder på å bli folk av meg allikevel. Men ikke en gang tenk tanken på å si "Gjør det, fordi jeg er voksen og jeg sier det". Da kommer vrangbeistet frem.

Føler ofte for å turnere BUP og barne- og ungdomskolen bare for å si "Hei, jeg er ikke institusjonalisert eller havnet på gata! Unnskyld for at jeg var ...litt trasig".

La det være et tegn til håp, Carisma.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 24-04-14, 10:23   #22983
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Min sønn var også alltid sånn. Han måtte ha god forklaringer på ALT og overraskelser var ikke av det gode. Han måtte ha full oversikt og vite akkurat hva som skulle skje fremover for å kunne fungere godt.

Haha, jeg er jo sånn enda selv
Mitt verste mareritt er å tilbringe en hel dag med å bare ta ting på sparket! Og jeg ble kastet ut av mattetimen på vgs fordi jeg ikke ville godta at ting bare er sånn, jeg ville vite hvorfor svaret ble som det ble....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-04-14, 11:46   #22984
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Kaniner er IKKE flokkdyr og det blir fort slåssing å ha to sammen.
De kan være ute hele året men trenger et isolert hus å gå inn i, men du vil nok alikevel oppleve at kaninen sitter mye ute..

Har drevet med kaninoppdrett i flere år selv, kjempefin hobby

Takk for svaret!!!

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 24-04-14, 14:18   #22985
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Litt småintimt spørsmål, kanskje men, er det noen som har gjort seg noen erfaringer med hormonspiral og vekt?
Har den gjort noe med din vekt opp eller ned? Ble det lettere/vanskeligere å gå ned i vekt etter å ha satt inn en slik? Eller merket du ingen endring?

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :)
Gammel 24-04-14, 14:44   #22986
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Litt småintimt spørsmål, kanskje men, er det noen som har gjort seg noen erfaringer med hormonspiral og vekt?
Har den gjort noe med din vekt opp eller ned? Ble det lettere/vanskeligere å gå ned i vekt etter å ha satt inn en slik? Eller merket du ingen endring?

Deff opp.....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 24-04-14, 15:19   #22987
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Litt småintimt spørsmål, kanskje men, er det noen som har gjort seg noen erfaringer med hormonspiral og vekt?
Har den gjort noe med din vekt opp eller ned? Ble det lettere/vanskeligere å gå ned i vekt etter å ha satt inn en slik? Eller merket du ingen endring?

Hadde hormonspiral for 12 år siden, merket ingen endring i vekten.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 24-04-14, 17:00   #22988
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Litt småintimt spørsmål, kanskje men, er det noen som har gjort seg noen erfaringer med hormonspiral og vekt?
Har den gjort noe med din vekt opp eller ned? Ble det lettere/vanskeligere å gå ned i vekt etter å ha satt inn en slik? Eller merket du ingen endring?

Ingen betydning så vidt jeg kan se. Men det er vanskelig å si, kanskje jeg hadde gått raskere ned uten?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 25-04-14, 10:38   #22989
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Deff opp.....

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hadde hormonspiral for 12 år siden, merket ingen endring i vekten.

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Ingen betydning så vidt jeg kan se. Men det er vanskelig å si, kanskje jeg hadde gått raskere ned uten?

Litt forskjellige erfaringer ser jeg, og dette er sikkert like individuellt som det meste annet. Jeg var bare litt nysgjerrig på erfaringene ettersom jeg vurderer litt frem og tilbake selv

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :)
Gammel 25-04-14, 11:06   #22990
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Litt forskjellige erfaringer ser jeg, og dette er sikkert like individuellt som det meste annet. Jeg var bare litt nysgjerrig på erfaringene ettersom jeg vurderer litt frem og tilbake selv

Jeg har vel tilsammen 15 års erfaring med hormonspiral, ingen blødninger, mindre PMS-plager og er veldig fornøyd. Har hatt vektoppgang og vektnedgang med den. Man merker mest til den de første månedene, etter det er det helt greit.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 25-04-14, 11:26   #22991
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvor jeg får kjøpt nellikolje?
Har intens tannpine, skal jobbe hele helga, paracet virker ikke lenger og har ikke tannlegetime før på tirsdag :-(

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 25-04-14, 12:29   #22992
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har vært i Castelldefels og kan si om det er OK der? Hvor barnevennlig er området? Planen er å tilbringe noen dager i Barcelona, men bo litt roligere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-04-14, 12:58   #22993
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg har vel tilsammen 15 års erfaring med hormonspiral, ingen blødninger, mindre PMS-plager og er veldig fornøyd. Har hatt vektoppgang og vektnedgang med den. Man merker mest til den de første månedene, etter det er det helt greit.

Flott! Høres beroligende ut Synes jeg har hørt så mange historier om vektoppgang og div plager, så fint med slike konkrete tilbakemeldinger fra "real people"

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :)
Gammel 25-04-14, 13:27   #22994
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Litt småintimt spørsmål, kanskje men, er det noen som har gjort seg noen erfaringer med hormonspiral og vekt?
Har den gjort noe med din vekt opp eller ned? Ble det lettere/vanskeligere å gå ned i vekt etter å ha satt inn en slik? Eller merket du ingen endring?

Jeg har lagt på meg ca. 20 kg etter jeg fikk satt inn min for ca et år siden. Og de klorer seg fast, som bare det. Legen påstår det ikke er den sin skyld. Men jeg tror jeg skal ta den ut når jeg skal til gynekolog i juni. Har myyye mindre blødning, men har mange bivirkninger. Men den fungerer jo bra for mange. Jeg har endometriose, så hormonene mine er nok på tur uansett..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-04-14, 14:31   #22995
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei
Er det noen som vet hvor mange karbo inneholder ingefærøl med alkohol.
Det haster takker så mye.

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 25-04-14, 14:34   #22996
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Litt småintimt spørsmål, kanskje men, er det noen som har gjort seg noen erfaringer med hormonspiral og vekt?
Har den gjort noe med din vekt opp eller ned? Ble det lettere/vanskeligere å gå ned i vekt etter å ha satt inn en slik? Eller merket du ingen endring?

Jeg merket ingenting, det var deilig ikke å ha mensen

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 25-04-14, 20:37   #22997
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Hei
Er det noen som vet hvor mange karbo inneholder ingefærøl med alkohol.
Det haster takker så mye.

Altså at du har drukket ingefærøl blandet med vodka? Ingefærøl er ca som brus og ligger nok på ca 10g kh per dl. Vodka (ikke smaksatt) inneholder 0g kh.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 25-04-14, 20:42   #22998
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Altså at du har drukket ingefærøl blandet med vodka? Ingefærøl er ca som brus og ligger nok på ca 10g kh per dl. Vodka (ikke smaksatt) inneholder 0g kh.

Eventuelt det som innimellom heter ginger ale? Får jo kjøpt noe ingefærøl-greier på polet..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 25-04-14, 20:45   #22999
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Altså at du har drukket ingefærøl blandet med vodka? Ingefærøl er ca som brus og ligger nok på ca 10g kh per dl. Vodka (ikke smaksatt) inneholder 0g kh.

Jeg har faktisk en boks sukkerfri ingerfærøl stående i kjøleskapet. Men om man bestiller det på bar er det neppe en slik.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-04-14, 21:54   #23000
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Noen som vet hvor jeg får kjøpt nellikolje?
Har intens tannpine, skal jobbe hele helga, paracet virker ikke lenger og har ikke tannlegetime før på tirsdag :-(

Ibumetin virker mye bedre på tannpine enn paracetamol. Vil anbefale deg å kjøpe 400mg Ibumetin og ta hver 4. time, gjerne sammen med 500mg paracet, om du tåler ibumetin.
Stor dose ja, men det bør gå helt fint for kun noen dager.
God bedring! Vonde tenner er ille!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no