Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen Med God Peiling PÅ Atkins Dietten???

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-06, 21:33   #1
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Noen Med God Peiling PÅ Atkins Dietten???

skulle gjerne fått "godkjent det jeg spiser i løpet av en dag nå på induksjon,er på 6 dagen min nå og er ganske kresen så blir mye det samme jeg spiser ,ser dette greit ut ? omelett,bacon,bacon snack,speke skinke,kylling filet,okse,svin,salat av kina kål og agurk,er likosm dette jeg foredeler gjennom dagen.har hatt noe dansk greddost og babybel ost men tenkte å kutte det en stud(har melkeallergi) ketostix er rosa(ca midt på)..vil gjerne ha tips eller råd vist det er noen

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 03-09-06, 21:42   #2
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noen Med God Peiling PÅ Atkins Dietten???

Agurk og kinakål blir for snevert mht til grønnsaker. Det inneholder jo ikke no særlig med næringsstoffer. Studer lista over tillatte grønnsaker så vil du se at det er masse du kan spise. Tomater, brekkbønner, paprika, sukkererter, løk, blomkål, brokkoli, rosenkål osv.
Og hvor er fettet? Ser veldig lite fett i kosten din. Hvor er seterrømma, meierismøret, oljene, majonesen o.l.? Og hvor har du gjort av fisken? Ser ikke noe fisk noe sted jeg.. Fet fisk er viktig.. ! Laks, sild, makrell..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-09-06, 21:54   #3
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Noen Med God Peiling PÅ Atkins Dietten???

klarer ikke spise noe annet grønnsaker,steiker alt i raps olje og har seter rømme til middagene,har også lagd saus av fløte,har lest i boken og det som står her men siden jeg er så kresen så blir det vanskelig å vite om jeg gjør "rett...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 03-09-06, 22:33   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen Med God Peiling PÅ Atkins Dietten???

Fettinntaket ditt bekymrer meg ikke særlig. Men å begrense grønnsakinntaket til kinakål og agurk (som Fjonken sier er det ikke mye næring i noen av disse), bekymrer meg mer. Det er absolutt ikke nok for et godt, variert og næringsrikt Atkins kosthold. Atkins uten grønnsaker er ikke Atkins, for å si det sånn.

Du må gjøre en vurdering - et valg. Enten å gå på Atkins - skikkelig Atkins - og lære deg å like flere grønnsaker. Eller lete videre etter en kostholdsfilosofi hvor du kan spise det du liker. Liker du ikke grønnsaker og er så kresen er kanskje ikke Atkins den rette filosofien for deg. En ketogen diett betinger stor inntak av grønnsaker fordi kroppen din i ketose trenger de tusenvis av ensymer, vitaminer og mineraler - OG fiber, du får gjennom grønnsakene. Det er viktig og helt essensielt for å lykkes på en ketogen diett. (Unntaket er kanskje Skaldemann, men det betyr igjen store mengder fett - mye mye mer enn det du nå inntar).

Atkins sier 20 karber pr dag, og disse skal i hovedsak bestå av grønnsaker. Det finnes ingen unntak eller andre måter å gjøre Atkins på !

Håper du finner en vei som passer deg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-09-06, 09:56   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Noen Med God Peiling PÅ Atkins Dietten???

Jeg har lært meg til å like masse grønnsaker Og kan jeg så kan alle. Jeg var så inni hamperæva kresen at kinakål og agurk var uaktuelt...

men prøv å lage blomkålmosen her inne. det er god. En av de første tingene jeg lærte meg å like

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1619

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-06, 12:18   #6
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Noen Med God Peiling PÅ Atkins Dietten???

oki skal prøve,jeg vil jo gjerne få det til å funke...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 10-09-06, 21:18   #7
Quippini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
Alder: 58
Innlegg: 43
Quippini er på en erverdig vei

Sv: Noen Med God Peiling PÅ Atkins Dietten???

Støtter blomkålmosen - og klarer du å få deg deg litt brokkoli også så er det veeeldig bra! Del i buketter og kjør i micro'n med plastfolie over et par minutter med bittelitt vann og en smørklatt.
Har forresten hatt litt brokkoli i blomkålmosen ved anledning (oppdaget litt sent at det var lite blomkål i kjøleskapet) - går helt fint og gir litt farge.
Og ta gjerne litt linfrøolje i den også :-)

__________________
quippini

BMI opp mot 23 -
her må det skjerping til!
Quippini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - og skjeler litt til blodtype... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjellen på ketolyse og atkins dolcevita78 Ketolysekuren 144 22-11-15 08:37
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Ketolyse eller Atkins? har lyst å prøve noe av dette, men vet ikke hva... Chumpsy Ketolysekuren 13 29-07-05 22:35
Kanskje noen kan forklare.... uhan Lavkarbo generelt 4 14-04-05 09:55
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no