Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Øresus - noen som vet?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-06, 14:48   #26
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Øresus - noen som vet?

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Blir du ikke merkbart bedre på kort tid.. Dvs fra du går ut fra legen og til ett par dag er senere, bør du oppsøke lege på nytt. Prøvd nesespray eller?


Japp, har avtale å se det ann..og om det ikke er bedre så skal han henvise meg til ørespesialist. Jeg hører en svak piping når jeg holder meg for ørene.. Antagelig må jeg nok bare belage meg på at det kommer til å være sånn.. men det er ikke noe plagsomt på dagtid nå. Har iallfall ikke vært det de siste dagene

Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 15:11   #27
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Øresus - noen som vet?

Bra.. !

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 12:43   #28
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Øresus - noen som vet?

En av mine kolleger var plaget av øresus, han var så plaget at han ikke kunne gå på jobb. Det viste seg at han hadde svulst i hodet og nå er han dessverre gått bort
Kanskje en ide om det kan være noe sånt hvis ingenting hjelper mot øresusen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 12:47   #29
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Øresus - noen som vet?

Opprinnelig lagt inn av Kristian

En av mine kolleger var plaget av øresus, han var så plaget at han ikke kunne gå på jobb. Det viste seg at han hadde svulst i hodet og nå er han dessverre gått bort
Kanskje en ide om det kan være noe sånt hvis ingenting hjelper mot øresusen.

jeg er ikke så plaget. jeg merker ikke noe spesielt nå egentlig. viss jeg ikke hører etter det. har det bare svakt på det ene øret. tror og håper at jeg ikke har noe svulst i hodet

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 17:58   #30
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Øresus - noen som vet?

Skyllingen hjalp?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 15:06   #31
ToNo
Nytt Medlem
 
ToNo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 53
Innlegg: 8
ToNo er på en erverdig vei

Sv: Øresus - noen som vet?

ØRELYS
Ørelys er alternativ medisin, noen som utfører dette er otopater, ellers tror jeg noen akupunktører tar ørelys.

__________________
ToNo
ToNo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-09-06, 23:04   #32
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Øresus - noen som vet?

Jeg har prøvd å utføre ørelysbehandling på meg selv... Ikke å anbefale

Men man får kjøpt det i helsekosten og det blir vel billigere enn å gå til behandling... da bør man vel å merke få noen til å hjelpe seg

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 04-09-06, 06:43   #33
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Øresus - noen som vet?

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Jeg har prøvd å utføre ørelysbehandling på meg selv... Ikke å anbefale

Men man får kjøpt det i helsekosten og det blir vel billigere enn å gå til behandling... da bør man vel å merke få noen til å hjelpe seg

hva er det da? og hvilken type øresus hjelper det mot? jeg har jo en skade på hørselen. skylling hjalp forresten ikke....


silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 09:05   #34
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Øresus - noen som vet?

Opprinnelig lagt inn av silje

hva er det da? og hvilken type øresus hjelper det mot? jeg har jo en skade på hørselen. skylling hjalp forresten ikke....


silje

Vet du om du har en mekanisk eller nevrologisk skade? Dersom det er en mekanisk skade kan du i noen tilfeller opereres. Er det en nevrologisk skade kan du det ikke. Jeg har sistnevnte..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 15:21   #35
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Øresus - noen som vet?

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Vet du om du har en mekanisk eller nevrologisk skade? Dersom det er en mekanisk skade kan du i noen tilfeller opereres. Er det en nevrologisk skade kan du det ikke. Jeg har sistnevnte..

vet ikke.. bare at jeg har fått det etter en konsert..
men akkurat nå for tida plager det meg lite.. er ganske lenge siden jeg har hatt tid til å tenke på det..

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 15:34   #36
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Øresus - noen som vet?

Opprinnelig lagt inn av silje

hva er det da? og hvilken type øresus hjelper det mot? jeg har jo en skade på hørselen. skylling hjalp forresten ikke....


silje

Jeg har ikke peiling på om det hjelper mot øresus, bare at noen nevnte det lenger oppe her og det er vel et alternativ til skylling (man får vekk ørevoks tror jeg). Det er en slags voks-kremmerhus, man setter den tynne enden i øret og tenner på den andre enden...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 15:39   #37
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Øresus - noen som vet?

Opprinnelig lagt inn av silje

vet ikke.. bare at jeg har fått det etter en konsert..
men akkurat nå for tida plager det meg lite.. er ganske lenge siden jeg har hatt tid til å tenke på det..

silje

Du bør få en diagnose. Du kan nemlig få problemer med ørene i voksen alder dersom du er født med en nevrologisk hørselsskade. Det tar tid å oppdage sånt. JEg ante ikke at jeg var født med nedsatt hørsel og at jeg hadde en nevrologisk skade på hørselsnerven før jeg ble godt voksen. Da alderen satte inn ble hørselstapet mitt merkbart og jeg lurte selvsagt på om jeg hadde fått støyskader på jobben. Men det var det altså ikke. Kun en medfødt skavank som forverret seg med årene.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 17:24   #38
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Øresus - noen som vet?

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Hei dere

Legger denne på fysisk og mental helse, jeg.. holder på å bli litt kokko..

For en del år siden fikk jeg øresus etter en konsert. Jeg pleier egentlig å bruke ørepropper, men ikke denne konserten(selvfølgelig..). Det har egentlig ikke vært noe problem, jeg har bare hørt litt sus når det er helt stille og når jeg skulle legge meg. Jeg var på quart for to år siden, og på lost weekend(begge festivaler) og det gikk helt fint.

På quart i år brukte jeg ørepropper, syntes det var litt verre etterpå(jeg er litt hypokonder, så jeg hører jo etter hele tiden også), men ikke verre enn at jeg ikke merker noe på dagtid. Jeg var på storåsfestivalen i helga, og før jeg dro, dusja jeg. Da fikk jeg en dott i øret, og etter det har øresusen bare blitt mye verre.. jeg vet ikke helt hvordan det var under festivalen, for da var det jo mye lyd og jeg brukte propper hele tiden. Men etter festivalen nå, så er det lyd i øret mitt hele tiden.. plagsomt mye også på dagtid når det er lyd rundt meg. Det ble mer nå etter at jeg dusja i stad. Føles også litt dott-aktig...

Noen som har noen erfaringer med dette? eventuelt råd? legen min sier at øresus er en skade på hørselen og det eneste jeg kan gjøre er å kamuflere pipingen med annen lyd.. Det jeg synes er litt rart er at det kom FØR festivalen nå.. når jeg dusja...?

Håper på svar..

Silje

Leste nettopp at jernmangel kan gi øresus,

Sitat;Studien viser at hele 96 prosent av kvinner mellom 19 og 24 år er utsatt for å få jernmangel. Dette kan føre til symptomer som anemi - at man føler seg veldig trøtt, hodepine og øresus. Sitat slutt.
Link; http://www.mozon.no/vekt_og_kosthold...med_vita_rexia

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 17:45   #39
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Øresus - noen som vet?

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Leste nettopp at jernmangel kan gi øresus,

Sitat;Studien viser at hele 96 prosent av kvinner mellom 19 og 24 år er utsatt for å få jernmangel. Dette kan føre til symptomer som anemi - at man føler seg veldig trøtt, hodepine og øresus. Sitat slutt.
Link; http://www.mozon.no/vekt_og_kosthold...med_vita_rexia

japp jeg vet, men jeg har ikke jernmangel. fikk faktisk svar på prøver i går. jeg har nok en hørselsskade etter en konsert. heldigvis går det bedre nå, men takk
Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dyktig tannlege i Oslo - noen som vet? mofe Generell diskusjon 7 30-03-06 18:16
Er det noen som vet noe om dette? clueless Lavkarbo generelt 3 30-05-05 21:05
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50
noen som vet? ayliah Induksjonen 11 03-05-04 16:23
er det noen som vet?? ayliah Atkins kosthold 9 19-02-04 14:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no