Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-08, 15:33   #26
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Nå har jeg vært på butikken, og er litt irritert! ... dere veit ... dagen startet ikke sååå bra

Jeg er sååå lei av disse som står rett uten for kassene og skal selge, vise, gi bort noe... Jeg er IKKE interisert! Prøver så godt jeg kan bare overse, holde på med mitt for at de skal forstå at jeg ikke er interisert,,, men klarer dem å la deg være? Nææææ... Så sier jeg først forsiktig at jeg ikke er interisert, så maser dem litt til, også prøver man igjen å si at " det spiller ingen rolle, jeg er uansett ikke interisert"... så kommer DET ER GRATIS frasen... og da... Ja, DA er jeg faktsik blitt irritert!

Når de står på disse standene sine, har de stor plakater, er jeg interisert klarer jeg fint å gå bort.

Det var LETT i reservere seg for telefoonsalg, men hvordan skal man slippe dette.

Eneste for meg... MENY i drammen... blir lenge til dere ser meg pga denne U-tingen.

HELT helt enig med deg der!! Elixia gjorde den tabben å plage meg på vei inn i butikken i januar, jeg var usannsynlig sulten, stressa og skulle inn for å hente en postpakke. Så var det å kaste seg over meg og spøre høyt og skingrende foran alle andre som gikk forbi "Har DU kommet igang med treningen da??!"

Jepp... jeg mumlet nei og gikk videre, og tror du ikke jeg ble stoppet igjen på vei ut? Sukk.. jeg fortalte at jeg _er_ medlem... og at jeg hadde trent, hadde jeg bare hatt TID. Man betaler ikke over 400 kr mnd fordi det er GØY, liksom

Så nå har jeg meldt meg ut. (Vel, det hadde jeg tenkt til uansett, men - ufattelig slitsom form for markedsføring. Vil jeg snakke med noen fra Elixia om motivasjon, oppsøker jeg de. Vil jeg ha en telefon, stikker jeg i en butikk..)

So - I hear ya!!

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 15:47   #27
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

for sånne som jeg... velg en annen butikk, så slipper jeg å få den sinna klumpen i magen

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 16:08   #28
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: agresiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

jepp, kunne ønske det var så lett å bare gå forbi.

-jeg er "desverre" oppdratt slik at jeg skal svare på tiltale, derfor får jeg litt støkk i meg når jeg ikke gjør det, eller hvis jeg føler meg uhøffelig.

syns det kjempe enkelt å bli kvitt telefonselgere... noen få tastetrykk.

men få disse folka til å ta ett nei takk for et nei takk det klarer jeg ikke

AKKURAT sånn jeg føler det. Føler meg teit og uhøflig dersom jeg ikke svarer. Og føler meg dum uansett hva jeg finner på å svare.

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 16:12   #29
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Opprinnelig lagt inn av Eva, her.

Jeg ble engang stanset av en fra Elixia. Hun kvidret imot meg med ordene; "Heeeei, hvordan går det med treningen a?" Jeg ble så irritert så jeg brølte tilbake; "Det har du f........ ikke noe med!" Hmm - noe av vreden hadde vel også årsak i at hun skikkelig ramte et ømt punkt!!

Nettopp Samme her!

Typen til venninna mi er god og rund, og har fantastisk med selvironi. Elixia-tutta spør "Ja, har du kommet igang med treninga da?" hvorpå han svarer momentat mens han tusler bedagelig forbi i sitt eget tempo "Ser'e sånn ut?!"

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 16:13   #30
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Opprinnelig lagt inn av Eva, her.

Jeg ble engang stanset av en fra Elixia. Hun kvidret imot meg med ordene; "Heeeei, hvordan går det med treningen a?" Jeg ble så irritert så jeg brølte tilbake; "Det har du f........ ikke noe med!" Hmm - noe av vreden hadde vel også årsak i at hun skikkelig ramte et ømt punkt!!

:ler: Veldig bra.

Jeg har forøvrig ingen problemer med å ignorere selgere. Og aldri om det skulle fått meg fra å handle i den butikken jeg ønsker å handle i.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 16:15   #31
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Hm... neste gang skal jeg svare på fransk. "Je ne sais pas?!"

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 16:20   #32
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower, her.

Hm... neste gang skal jeg svare på fransk. "Je ne sais pas?!"

Veldig smart!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 16:23   #33
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower, her.

Nettopp Samme her!

Typen til venninna mi er god og rund, og har fantastisk med selvironi. Elixia-tutta spør "Ja, har du kommet igang med treninga da?" hvorpå han svarer momentat mens han tusler bedagelig forbi i sitt eget tempo "Ser'e sånn ut?!"

hehe, det skal jeg si

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:41   #34
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Det hører med til historien at jeg en måned etterpå meldte meg inn på SATS, som ligger rett overfor Elixia her på Skøyen. Det var en fryd å si at nå var jeg medlem hos konkurrenten neste gang de stoppet meg. De ga seg ikke der, og begynte å snakke om at siden jeg var der på første måned, kunne jeg heve kontrakten. Er det mulig...

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant

Sist redigert av Eva : 13-02-08 kl 21:03.
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:58   #35
Michelin
Seniormedlem
 
Michelin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 52
Innlegg: 592
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Ble stoppet av et menneske av det meget pågående slaget som syntes jeg trengte nytt kredittkort (særlig det....har jo en stabel fra før!!!!), etterpå sa min 6 år gamle datter "Mamma, hvorfor var den dama så sint?" Ble svar skyldig.....

__________________



.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 09:36   #36
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Har faktisk aldri sett noen som står rett utenfor en butikkasse, men jeg vet hvilke selgere du mener.
For meg funker det å gå i kjapt tempo og se ut som om jeg har det travelt. De skal være gode hvis de klarer å slenge argumentene sine etter meg i fart!
Dessuten er jeg ofte ute og vandrer med mp3-spiller og ørepropper, så da er det jo veldig enkelt å late som om man ikke hører.

Føler jeg meg EKSTRA smårampete, morer jeg med å svare på retoriske spørsmål. "Vil du ha billigere strøm?" "Nei, det vil jeg ikke!"
Case closed.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 09:53   #37
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Elixia går greit, synes jeg, siden man bare kan si at man allerede ER medlem. Jeg er jo medlem også, hehe. Men ja, det er en slitsom form for markedsføring.

Ellers synes jeg det er lurt å ta opp mobiltelefonen og late som om man snakker i den mens man haster forbi, da ignorerer de meg for det meste.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 10:52   #38
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.


Ellers synes jeg det er lurt å ta opp mobiltelefonen og late som om man snakker i den mens man haster forbi, da ignorerer de meg for det meste.

den funker!!!!

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 11:04   #39
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken

Jeg bruker å svare høflig "nei takk" første gangen de spør, og når de begynner å mase så svarer jeg at jeg sier nei når jeg mener nei, og at jeg syns de skal respektere det svaret jeg gir. Da blir det stort sett stille...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no