Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Svimmel og sliten ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-12-10, 12:16   #1
Shiny
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 9
Shiny er på en erverdig vei

Svimmel og sliten ...

Tror jeg har påført meg selv en skikkelig smell, søkte på "svimmel" her på forumet, og har vel fått mine mistanker bekreftet. Føler alikevell for å få noen av deres mening.

Sist torsdag dro jeg på langhelg med ei vennine, klarte da å glemme alle vitaminene mine hjemme (multivit, tran og magnesium). Tenkte at det går sikkert greit... På lørdag havnet vi selvfølgelig på en kjempefest (spiste pizza og drakk en del brus også...), om morgenen på søndag våknet jeg med krampe i begge (!!!) leggene, samt at jeg var så svimmel og dårlig at jeg knapt klarte å reise meg.

Jeg har spist lavkarbo siden juli, med noen korte avbrudd og noen fester innimellom, men aldri hatt en fysisk reksjon som medførte at jeg var SÅ dårlig...

I tillegg fant jeg ut på søndag at jeg hadde gått opp 1 kg, og innførte fra da av et 0 karbo-regime.

Svimmelheta som på søndag nok var fyllesyke, har gradvis kommet tilbake i går og enda verre i dag. Har knasket i meg et par rugsprø etter å ha lest litt her på forumet. Burde nok få i meg noen flere karber.

Det jeg har spist de siste dagene:

Mandag:
Frokost: eggemelk
Lunsj: salat
Middag: 2 løvbiffer, seterrømme, en halv tomat.

Tirsdag:
Frokost: eggemelk
Lunsj: 2 Kyllinglår og ost samt noe salat.
Middag: 2 kyllinglår, setterrømme, tacosaus og litt paprika.

I dag:
Frokost:: eggemelg, 1 kyllinglår.

Hva tror dere? Bedriver jeg plaging av kroppen, eller er dette noe som går over etter et par dager?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wesiDG4/]
Shiny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 12:49   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel og sliten..

Opprinnelig lagt inn av Shiny, her.

Tror jeg har påført meg selv en skikkelig smell, søkte på "svimmel" her på forumet, og har vel fått mine mistanker bekreftet. Føler alikevell for å få noen av deres mening.

Sist torsdag dro jeg på langhelg med ei vennine, klarte da å glemme alle vitaminene mine hjemme (multivit, tran og magnesium). Tenkte at det går sikkert greit... På lørdag havnet vi selvfølgelig på en kjempefest (spiste pizza og drakk en del brus også...), om morgenen på søndag våknet jeg med krampe i begge (!!!) leggene, samt at jeg var så svimmel og dårlig at jeg knapt klarte å reise meg.

Jeg har spist lavkarbo siden juli, med noen korte avbrudd og noen fester innimellom, men aldri hatt en fysisk reksjon som medførte at jeg var SÅ dårlig...

Høykarbo + alkohol er nok skylden i smellen ja.

Men om du ikke gikk på 0-karbo fra før skjønner jeg ikke helt hvorfor du hardkjører kroppen på det nå? Du har lavkarbo som filosofi ser jeg, da ville jeg spist mer karber enn du gjør nå og mer fett - med mindre du har en del fett som ikke synes på den menyen du oppgir?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 14:10   #3
Shiny
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 9
Shiny er på en erverdig vei

Sv: Svimmel og sliten..

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Høykarbo + alkohol er nok skylden i smellen ja.

Men om du ikke gikk på 0-karbo fra før skjønner jeg ikke helt hvorfor du hardkjører kroppen på det nå? Du har lavkarbo som filosofi ser jeg, da ville jeg spist mer karber enn du gjør nå og mer fett - med mindre du har en del fett som ikke synes på den menyen du oppgir?

Hehe...fikk nok litt panikk når vekta hadde økt, enda det ikke var snakk om mye. Og sikkert for det meste vann.

Har fått i meg en avokado og en rugsprø til nå, og syns at svimmelheta har blitt litt mindre. Skal få litt mer fett inn i menyen også.

En sånn smell har jeg ikke tenkt å gå på igjen...fyttigrisen!

Håper at svimmlinga gir seg helt etterhvert, er jo helt ubrukelig på jobb for tiden.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wesiDG4/]
Shiny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 14:11   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel og sliten..

Opprinnelig lagt inn av Shiny, her.

Håper at svimmlinga gir seg helt etterhvert, er jo helt ubrukelig på jobb for tiden.

Det er vel ikke helt uvanlig å bli svimmel når man kommer i ketose, så du er nok så lavt på karber at kroppen er kommet i ketose nå tenker jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 15:06   #5
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Svimmel og sliten..

Har opplevd akkurat det samme selv. Jeg ble så svimmel at jeg besvimte to ganger. Endte med brukket ribbein og grønnblå kropp
Jeg ringte legen (litt betenkt pga. dette med fratagelse av førerkortet etc.) og han sa at jeg muligens manglet salter. Så kjørte innpå med salt mineralvann til den store gullmedalje og vips var svimmelheten helt vekke!

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 15:37   #6
Shiny
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 9
Shiny er på en erverdig vei

Sv: Svimmel og sliten..

Opprinnelig lagt inn av loone, her.

Har opplevd akkurat det samme selv. Jeg ble så svimmel at jeg besvimte to ganger. Endte med brukket ribbein og grønnblå kropp
Jeg ringte legen (litt betenkt pga. dette med fratagelse av førerkortet etc.) og han sa at jeg muligens manglet salter. Så kjørte innpå med salt mineralvann til den store gullmedalje og vips var svimmelheten helt vekke!

Det skal investeres i noen liter farris på tur hjem fra jobb da. Godt med litt tilbakemeldinger, kjenner at pulsen senker seg litt!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wesiDG4/]
Shiny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 12:57   #7
Shiny
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 9
Shiny er på en erverdig vei

Sv: Svimmel og sliten..

Fikk i meg litt fler karber i går, nøtter, 86% sjokoloade og et par hjemmelagede knekkebrød. 1.5 L farris ble det også, er betrakelig mindre svimmel i dag!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wesiDG4/]
Shiny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 14:49   #8
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel og sliten..

Jeg går på et ganske "strengt" opplegg(ED), står i brosjyrene +at legen min sa det-at det var svært viktig med salttilførsel. Jeg overså det glatt da jeg i hele mitt liv har hørt fra kusr, skolegang etc at "salt er farlig"-Gjett hvem som ble så DÅRLIG at det å reise seg var en styrkeprøve????Så jeg tenkte det samme som looner her, tilsett salt på maten og drikk farris. PS jeg er i finfin form igjen nå.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 00:54   #9
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Svimmel og sliten ...

Det er sikkert logiske grunner til at du er svimmel og at det har med kosthold å gjøre. MEN dersom du fortsetter å være svimmel fremover, må du komme deg til legen! Når det gjelder sånne ting som nummenhet og svimmelhet skal man være litt varsom med å bagatellisere det. Ikke sånn og forstå at man skal bli helt hysterisk, men svimmelhet over noe særlig tid (altså to - tre dager eller mer) og/eller nummenhet er ikke normalt. Det bør jeg vite som holdt på å få en stor hjerneblødning på grunn av kraftig forhøyet trykk i hjernen. Symptomene var så vage at jeg så vidt gadd å gå til legen. Hadde jeg ikke hatt den utdanningen jeg har, hadde jeg ikke kommet til å gjøre det, men på slutten dukket det opp noen symptomer som jeg tenkte at det var verdt å sjekke opp for sikkerhets skyld. Og godt var det. Hadde jeg ventet særlig lenger hadde jeg antagelig dødd eller fått en omfattende fysisk og psykisk utviklingshemming. Det skal sies at dette er en veldig sjelden diagnose ( 4 - 5 tilfeller i året), men det finnes andre nevrologiske lidelser som er mer vanlige. Så, vær litt obs og følg med. håper det bedrer seg raskt!

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjertebank, svimmel, sliten og lite overskudd Mikal Ketolysekuren 3 03-02-10 11:41
Ok vektnedgang, men svimmel og sliten? Karbomor Ketolysekuren 9 10-04-09 22:38
Trøtt og sliten antikarb Generell diskusjon 1 03-08-08 16:47
Svimmel og sliten? bibi Induksjonen 8 17-02-08 20:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no