Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvem er de 10 sunneste her? Viktig!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-06, 13:42   #1
Aadna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 62
Aadna er på en erverdig vei

Hvem er de 10 suneste her? Viktig!

Hvem er de 10 Suneste av de her?

  • alfalfaspirer
  • japansk nepe
  • sopp
  • arugula
  • endive
  • persille
  • kinakål
  • escarole
  • paprika
  • selleri
  • fennikel
  • radicchio
  • sikori
  • jicama
  • redikker
  • gressløk
  • Salat
  • romaine salat
  • Agurk
  • vårsalat
  • gaukesyre


Sist redigert av Aadna : 13-09-06 kl 14:45.
Aadna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 13:44   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er de 10 suneset her? Viktig!

når jeg så overskriften trodde jeg du mente av personer her inne

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 13:46   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er de 10 suneset her? Viktig!

Hehe jeg skjønte ikke helt med en gang hva "suneset" betød, det er et ord jeg ikke har hørt før hehe. Men så så jeg jo at det var en skrivefeil.

Jeg kan desverre ikke svare her, jeg aner ikke hva som er sunNest, men agurk kommer langt ned på lista og brokkoli er HØYT oppe, iallefall.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 13:54   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er de 10 suneset her? Viktig!

Tror nok alt er bra å få i seg, jeg... variasjon
Agurk er bare vann, så det er ikke viktigst av grønnsakene, men litt av hvert er som regel bra...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 15:15   #5
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hvem er de 10 suneste her? Viktig!

Jeg tror at man ofte kan finne de sunneste grønnsakene/bær/frukt, ved å velge de mest fargesterke....og da tenker jeg ikke på skallet på agurken, men "innmaten"!
Et eksempel er hageblåbær/amerikansk blåbær, som er hvitaktig inni. De er mindre sunn (mindre antioksidanter) enn vanlig viltvoksende blåbær, som er blå tvers igjennom.
Men så har man jo unntak, som hvitløk. Lite farge, men kjempesunn!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 15:33   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er de 10 suneste her? Viktig!

Jeg har lyst å finne ut hvor de selger lilla blomkål. Den er jo sunnere enn vanlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 16:15   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er de 10 suneste her? Viktig!

  • japansk nepe
  • arugula
  • endive
  • escarole
  • radicchio
  • jicam
Disse aner jeg ikke engang hvordan ser ut

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 16:22   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er de 10 suneste her? Viktig!

Endive og radicchio vet jeg om, de selges i vanlige butikker. Det er salater:





Men de andre der har jeg aldri hørt om.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 16:24   #9
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er de 10 sunneste her? Viktig!

Hva som er sunnest er vel litt synsing. Alle grønnsaker har både positive og negative sider, hvilke av egenskapene som veier tyngst avhenger av hvilken diett du følger, og hva du ønsker å oppnå.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 16:25   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er de 10 suneste her? Viktig!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Endive og radicchio vet jeg om, de selges i vanlige butikker. Det er salater:





Men de andre der har jeg aldri hørt om.

Da har jeg ihvertfall spist slike

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 16:35   #11
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er de 10 sunneste her? Viktig!

Arungula er ung ruccola


Jicam er, i følge google, et italiensk svømmebassengrensesystem

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 16:36   #12
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er de 10 sunneste her? Viktig!

http://www.theworldwidegourmet.com/v...ds/chicory.htm

Escargole er og en salattype

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 14:30   #13
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er de 10 sunneste her? Viktig!

Det sunneste står faktisk ikke på lista di. Det er nemlig spinat!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 16:30   #14
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er de 10 sunneste her? Viktig!

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Det sunneste står faktisk ikke på lista di. Det er nemlig spinat!


Hvitløk 'a?

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 18:56   #15
Quippini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
Alder: 58
Innlegg: 43
Quippini er på en erverdig vei

Sv: Hvem er de 10 sunneste her? Viktig!

Ble sittende å lure på hva du mener med sunnest...
Tror det kan defineres på flere måter, så jeg har gravd opp litt om noen av sakene på listen din:
grønnsak.xls

Selvfølgelig fant jeg ikke noe om den jeg selv tror er aller sunnest - alfalfaspirer

__________________
quippini

BMI opp mot 23 -
her må det skjerping til!
Quippini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - og skjeler litt til blodtype... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvem hoppet lengst? Summer Trening 2 30-01-05 15:27
Hvem er vi EGENTLIG???? Summer Fysisk og mental helse 4 01-10-04 16:38
Hvem er medlem nr 500??? HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 25-08-04 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no