Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjertebank/urytmisk puls?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-08, 18:04   #1
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Hjertebank/urytmisk puls?

Jeg har ubehag med hjertebank og urytmisk hjerte når jeg spiser under 40 karber om dagen. Tar magnesium og kalium 3 ganger daglig og omega3 kapsler.
Nå er jeg tom for råd for å få hjertet i "vater". Slet med det forrige gang jeg levde lavkarbo også. Det gikk over da jeg spiste mer karber... Det er fryktelig ubehagelig og jeg er redd for å få "hjerteproblemer".

Noen råd anyone?

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 12:09   #2
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?

Dette har jeg også slitt mye med.
Jeg lurer på: hvor sterke er kaliumtablettene du tar? Jeg må ta 2-3 stk kaleorid (750 mg) om dagen, hvis ikke blir hjertet helt på tur.
Nok vann er viktig, nok fett tror jeg også spiller inn.
En annen ting; jeg blir sånn hvis jeg drikker vanlig kaffe, vet ikke om du drikker det da.

Jeg vet slett ikke om jeg er til noen hjelp her, men håper i hvert fall du finner ut av det, for som du sier: det er ikke behagelig

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:13   #3
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Dette har jeg også slitt mye med.
Jeg lurer på: hvor sterke er kaliumtablettene du tar? Jeg må ta 2-3 stk kaleorid (750 mg) om dagen, hvis ikke blir hjertet helt på tur.
Nok vann er viktig, nok fett tror jeg også spiller inn.
En annen ting; jeg blir sånn hvis jeg drikker vanlig kaffe, vet ikke om du drikker det da.

Jeg vet slett ikke om jeg er til noen hjelp her, men håper i hvert fall du finner ut av det, for som du sier: det er ikke behagelig

Tar sånne 750 mg ja.. pluss magnesium. Drikker ca 3 store kopper kaffe på formiddagen.. det bare må jeg ha...

Sukk..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 16:46   #4
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Tar sånne 750 mg ja.. pluss magnesium. Drikker ca 3 store kopper kaffe på formiddagen.. det bare må jeg ha...

Sukk..

Hm ... Ikke godt å vite hva det kommer av, nei ... Har du snakket med legen din om det? Er ikke godt å gå og lure på dette ...

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 16:56   #5
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?

Ja..har nevnt det for Fedon Lindberg. Dvs hun jeg går hos har nevnt det. Det siste jeg skulle prøve var omega3 kapsler. Det har jeg gjort. Tar det 3 ganger om dagen. Men det gir seg ikke..

Det var snakk om å ta en EKG under "anfall". Men jeg kjenner at jeg ikke orker mer undersøkelser. Tok det en gang før, og da viste det arytmi..men det var det mange som hadde sa legen. Bare at jeg IKKE har det når jeg lever på "vanlig" kost..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 04:49   #6
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?

Jeg syns du skal venne deg av med kaffien før du prøver en ny runde med ketose. Ikke så enkelt å venne seg av med kaffe når en er på jobb som krever at du er oppmerksom. ta det derfor på en frihelg. Da må du ut å spasere og sove middagslur.
Hvis du fortsatt er plaget med hjertebank ville jeg øket karbene litt. Øke med 2-5g per dag til det gir seg slik at du lærer hvor smertegrensen går. Lykke til

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 07:55   #7
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?

Tar du tyroksin? Det forverrer arytmi.

Har du lavt kolesterol? Det øker sjansen for arytmi.

Omega-3 kan forverre arytmi.. Mer om Omega-3 og arytmi.

Mangel på selen under ketose ser ut til å føre til små komplikasjoner.

Kaffe øker kolesterolet og fører ikke til arytmi ved ikke-høye doser. Kanskje du trenger mer kaffe, blant annet fordi kaffe er rikt på magnesium. På den andre siden, mener noen at kaffe fører til at mindre magnesium blir tatt opp.

Mangel på vitamin K forbindes med arrytmi.

I tillegg ser CoQ10 til å hjelpe mye.

Vanskelig å gi noe godt svar, fordi jeg ikke er praktiserende almenlege (og dermed ikke kvalifisert). Men ulike tiltak kan være selen- og CoQ10-tilskudd, mindre Omega-3-tilskudd, mer kaffe (i en periode) eller ingen kaffe (i en annen periode), mer vitamin K fra egg og grønnsaker, eller kanskje enda en legesjekk.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:19   #8
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?

I følge Fedon skulle jeg har mer omega3. Så jeg tar det da. MEN jeg glemte at han sa jeg skulle drikke farris. Får jeg i meg halvannen liter farris på kvelden går det faktisk meget bedre... Men det er jo mye å huske på altså.

Takk for gode tips

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:38   #9
angel71
Juniormedlem
 
angel71 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Nedre Eiker
Innlegg: 17
angel71 er på en erverdig vei

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?

Jeg har mogså merket hjerteforandringer. Eller dvs Pulsen har i snittet blitt 10 slag raskere enn vanlig. Hadde hvilepuls på 60 eller under og nå er den på rett under 70. Samtidig er pulsen til sels urytmisk.
Når jeg går tur så kommer den raskt opp i 120 uten at jeg er noe som helst andpusten eller går noe særlig fort. Måtte dobbeltsjekke pulsmåleren. Men den viste riktig.
Er dette normal ved ketolyse dietten? Flere som har det slik?

__________________


angel71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 16:45   #10
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.451
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?

Har hjertebank en del jeg også. Men tror kanskje det var der før ketolysen - husker ikke sikkert. Spiser ketolysetablettene og tar omega3. Drikker 2-3 kopper kaffe om dagen. Før ketolysen kanskje 5-10 kaffekopper.

Tror jeg skal prøve å kutte omega3 frem til jul for å se om jeg merker noen forskjell.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 17:45   #11
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank/urytmisk puls?

Opprinnelig lagt inn av angel71, her.

Jeg har mogså merket hjerteforandringer. Eller dvs Pulsen har i snittet blitt 10 slag raskere enn vanlig. Hadde hvilepuls på 60 eller under og nå er den på rett under 70. Samtidig er pulsen til sels urytmisk.
Når jeg går tur så kommer den raskt opp i 120 uten at jeg er noe som helst andpusten eller går noe særlig fort. Måtte dobbeltsjekke pulsmåleren. Men den viste riktig.
Er dette normal ved ketolyse dietten? Flere som har det slik?

Samme som meg...hjertet er helt i "ulage". Har det ikke sånn når jeg lever "fullkarbo".

Du må ta magnesium, kalium og omega3... og FARRIS. Det var i alle fall Fedons "resept"

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høy puls / Hjertebank lokkebiff Fysisk og mental helse 15 18-05-11 01:58
NRK puls i dag ... (Om dia2) Impulsiw Spørsmål og svar 11 13-11-08 00:30
Hjertebank lita Ketolysekuren 10 11-04-07 10:19
Hjertebank Carisma Fysisk og mental helse 7 20-06-06 11:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no