Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening for vektnedgang, det skjer 0 og ingenting!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-11, 01:05   #1
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Trening for vektnedgang, det skjer 0 og ingenting!

hallo..

jeg har jo lusket rundt her på forumet før med mine ymse symptomer, et av dem er at trening ikke lenger gir meg energi, den suger det utav meg. men, jeg prøver og trene likevel, for jeg vil vil vil ned i vekt!

trener annenhver dag nå (imponerer meg selv stadig vekk!), hvorpå det da blir styrke for bein,rumpe,lår,nedre rygg ene dagen - og øvre rygg, skuldre, armer og nakke neste dag, og sånn går no dagan..

menneh, jeg går jo ikke ned i vekt! trener altså da også cardio 15 min først (klarer ikke mer enn det, veier jo også veldig mye)

er på generell lavkarbo nå fordi ketolyse ødelegger veldig for hodet mitt mtp migrene, så ketose er ikke aktuelt for meg nå, hvis jeg vil ha et liv med mange migrenefri dager mener jeg ;P

takker for alle tips og råd!

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 01:12   #2
LiseSJ
Medlem
 
LiseSJ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Hønefoss
Alder: 33
Innlegg: 200
LiseSJ er på en erverdig vei

Sv: trening for vektnedgang, det skjer 0 og ingenting!

Opprinnelig lagt inn av mio87, her.

hallo..

jeg har jo lusket rundt her på forumet før med mine ymse symptomer, et av dem er at trening ikke lenger gir meg energi, den suger det utav meg. men, jeg prøver og trene likevel, for jeg vil vil vil ned i vekt!

trener annenhver dag nå (imponerer meg selv stadig vekk!), hvorpå det da blir styrke for bein,rumpe,lår,nedre rygg ene dagen - og øvre rygg, skuldre, armer og nakke neste dag, og sånn går no dagan..

menneh, jeg går jo ikke ned i vekt! trener altså da også cardio 15 min først (klarer ikke mer enn det, veier jo også veldig mye)

er på generell lavkarbo nå fordi ketolyse ødelegger veldig for hodet mitt mtp migrene, så ketose er ikke aktuelt for meg nå, hvis jeg vil ha et liv med mange migrenefri dager mener jeg ;P

takker for alle tips og råd!

Kan du ikke gi oss en typisk dag med mat for deg? Sånn f.eks i dag (eller i går burde jeg vel si nå), hva har du spist? Hvor mye vann har du drukket?
Og har du et spesielt treningsprogram foresten? Du bytter vel på å trene de forskjellige musklene går jeg utifra, så du ikke sliter ut kroppen din helt. Har du en PT?

__________________
Journalen min =)

I am the one who got myself fat, who did all the eating. So I had to take full responsibility for it. Kirstie Alley
LiseSJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert med et hint av LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 06:13   #3
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: trening for vektnedgang, det skjer 0 og ingenting!

Det er jo en rekke faktorer som kan spille inn her. Som f eks hvor lenge du har trent, intensitet på treningen etc.
Økt muskelmasse øker forbrenningen, men husk også at muskler veier mer enn fettvev.

Når det gjelder kardio, så er nok 15 minutter bedre enn ingenting, men dette må nok økes for å bedre fettforbrenningen. Hva slags kardio er det du gjør?
Selv klarer jeg ikke tredemølle, får så sinnsykt vondt i leggene, så jeg bruker ellipsemaskin der det ikke er noen belastning på beina.
Et tips til mer energi på trening er å ta en kopp eller to med kaffe rundt en time før du starter.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 08:51   #4
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Trening for vektnedgang, det skjer 0 og ingenting!

Har du brukt målebånd i tillegg til vekten? Det kan hende du minker i cm i stedet for kilo, og bygger muskler etterhvert som du mister fett...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 10:21   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trening for vektnedgang, det skjer 0 og ingenting!

Enig med sistnevnte du bør bruke målebånd! For min del binder trening en del vann selv om jeg gulper ned MYE i løpet av en dag, og dermed vises det ikke på vekta.

Min erfaring er at raske gåturer på 30 minutter hver dag i 3-4 uker faktisk gjorde at jeg gikk NED i buksestørrelse selv om vekta ikke endret seg.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:46   #6
Sprettball
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 55
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening for vektnedgang, det skjer 0 og ingenting!

Jeg har trent en god del både kondisjon (mest) og styrke (i perioder systematisk, ellers i hvertfall litt) i mange år. Periodevis har jeg trent ganske mye (7-10 timer i uka hvorav 2-3 timer styrke), periodevis lite (tre timer i uka er lite for meg).

Det siste halvannet året har jeg spist lavkarbo. Før det hadde jeg et "vanlig norsk sunt kosthold" med perioder der jeg prøvde å begrense kaloriinntaket for ikke å øke i vekt. Jeg er slank, men legger lett på meg.

Min erfaring er at treningsmengden ikke virker så mye inn på vekta (kanskje unntatt perioder hvor jeg har trent veldig mye kardio). Hva og hvor mye jeg spiser, derimot, har stor effekt.

Trening har imidlertid sterk påvirkning på kroppsfasong og -holdning. Pluss at det påvirker blodsukkeret, appetitten, humøret, generell styrke og utholdenhet.

Så jeg tenker at jeg bruker maten for å holde den vekten jeg vil (og føle meg bra!) og treningen for å få den kroppen jeg vil (og føle meg bra!)

Keep up the good work, trening annenhver dag er kjempebra!

Hvis du føler treningen er et ork og suger energi ut av deg - har du prøvd å variere? Trene noe annet? Ikke lett å få overskudd av noe du synes er max hat, hvis det er sånn du ser på treningen... Vet ikke hvor tung du er, eller hvilke andre begrensninger du har, men kunne f.eks zumba være noe? Eller svømming? Evt bakerste rad på en kort spinningtime (ingen støtbelastning og regulerbar motstand)? Eller hjelp til å gjøre noe med et kjedelig styrketreningsprogram?

Kroppen har det best når den brukes, og penere blir den også av det...

Klem, Sprettball.

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 22:12   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trening for vektnedgang, det skjer 0 og ingenting!

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...e-3587089.html

Pål Jåbekk snakker om slanking og trening Han er også medlem her inne, selv om han ikke har vært så veldig aktiv den siste tiden. Han har veldig mange gode, faktabaserte innlegg så søk han gjerne opp og se på innleggene hans

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ingenting skjer Trym Mer enn 30 kg overvekt 15 25-04-11 17:10
Ingenting skjer! Gjør jeg det riktig? Vega Spørsmål og svar 16 06-09-10 07:51
To uker og ingenting skjer isklar Lavkarbo generelt 7 12-08-10 14:52
Vektnedgang og trening Pondus31 Ketolysekuren 2 29-01-09 14:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no