Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går ikke ned ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-12, 17:23   #1
maliol
Nytt Medlem
 
maliol sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 7
maliol er på en erverdig vei

Går ikke ned ...

Hei!

Jeg begynte på lavkarbo for 3 uker siden... Den første uka gikk jeg ned 5 kg, den andre uka 3 kg... Men den 3 uka så er det fullstending stopp..

Jeg spiser ett eller to måltider pr dag. Lunsjen tar jeg etter at jeg har gått 1-2 timers tur.. hender også at jeg dropper lunsjen hvis jeg ikke er skrubbsulten. men hvis jeg spiser så består lunsjen av en eggeomelett på 1 egg, litt ost og kjøttdeig oppå.

Middag så spiser jeg kjøtt / fisk med grønnsaker vedsiden av og litt saus.

Drikker mye te og saft

på lørdager så har jeg pleid å skeie ut.. men kan dette ha noe med at vekt-tapet har stoppet opp? Bør jeg holde meg til BARE lavkarbo?

skal ned 30kg, så jeg har mye igjen. Spiser jo ikke mye pr dag, og har så og si kuttet ut alt som har med karbohydrater. Er ikke mange grammene jeg får i meg pr dag, utenom på lørdagen da...

Har ME, så jeg har ikke ork til så mye, men går en tur hver dag. og er ellers litt i aktivitet med en 1åring i huset :O)

Skal jeg spise mer / mindre for å få vekten til å gå nedover igjen.. I forrige uke så var jeg litt streng med meg selv og spiste bare 1 gang om dagen.. Kan dette bli for lite til at vekta skal bevege seg nedover?

maliol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 17:29   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned....

Kjære vene...

På tre uker har du et snitt på -2,6 kg per uke. DET ER SUPERBRA! Det heter i alle fall ikke "går ikke ned".

Det er helt normalt at kroppen nøler og tenker seg om litt etter en sånn bråstart. Her er det mye som skal ommøbleres og ryddes opp i av forbrenning og hormoner og mye rart.

I tillegg opplever de aller færreste av oss å ha jevn vektnedgang hver uke. Kroppen er ikke så god til å se på kalenderen, på den måten. I forbindelse med menstruasjonssyklus (om du er hunkjønn, altså) kan du til og med gå litt opp i vekt - men det vil forsvinne igjen. Og det er altså helt naturlig, helt normalt, og betyr ikke at noe er galt.

Slapp av og se på vektnedgang over tid, ikke bare i 7dagers-bolker. Vit at du har ENORMT BRA resultater så langt! Kos deg videre!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 17:36   #3
maliol
Nytt Medlem
 
maliol sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 7
maliol er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned....

men tror du lørdagenes utskeielser kan ødelegge vektnedgangen?

Takk for svaret, forresten

maliol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 17:41   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned....

Går ikke ned bare fordi vekta ikke har rikket seg på en uke etter å ha gått ned 8 kg i tillegg til at du spiser så liten at kroppen ikke får nok? Det hadde vært helt normalt om vekta sto stille i flere uker etter den nedgangen.

Slik du beskriver det spiser du lite, veldig lite. Hvorfor det?

Og hvilken retning er det du følger?

Jeg ville spist litt mere, passet på å få i meg 1g protein pr kg kroppsvekt, ikke drukket masse sukkerfri saft, nok fett til at kroppen får litt energi og i det hele tatt lest meg godt opp på retningen jeg skal følge. Selvsagt kan man gå ned på egenkomponert, men litt basiskunnskap er alltid godt å ha.

Jeg har forøvrig også ME, så jeg vet hvordan hverdagen din er. Og med for lite mat blir jeg stressa, og etter flere uker med lite mat stopper i allefall vekttapet og jeg fr vondt over alt og blir enda mere utmattet enn vanlig. Bare det å legge om kosten kan være heftig nok for et menneske uten ME, for en med ME kan det være en superpåkjenning.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 17:42   #5
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Går ikke ned....

Ja, for noen kan utskeielser en dag i uken stoppe opp alt. Og jeg synes da du spiser alt for lite?! Evt så må det ene måltidet du spiser til middag være av en helsikes størrelse... Husk at du ikke skal sulte kroppen.
Og at det stopper opp en uke er IKKE NOE Å BEKYMRE SEG FOR. Du skal ikke vurdere å spise mindre hvertfall! Kroppen må ha mat, hvis ikke mister du bare musklene dine.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 17:43   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned....

Opprinnelig lagt inn av maliol, her.

men tror du lørdagenes utskeielser kan ødelegge vektnedgangen?

Takk for svaret, forresten

Hva skeiet du ut med da? Skal du spise lavakrbo og fortsette å gå ned er det ikke lurt å spise sukker, mel osv i helgene, de aller færreste går ned da.

Og er dette en livsstilendring eller kortsiktig slankekur?? Dette er noe du må tenke gjennom og bestemme deg for.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 17:53   #7
maliol
Nytt Medlem
 
maliol sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 7
maliol er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned....

Utskeielser på lørdag kan være kebab / pizza osv.. Men det slutter jeg med nå, nå skal jeg holde meg til kuren.

Legen min anbefaler at jeg kun spiser 1 til 2 måltider pr dag. Spiser ikke ett lass til middag, men en vanlig middagsposjon uten karbohydratene.. ifølge ham så skal det være mulig å gå ned 5 kg pr uke, så lenge man kutter ut karbohydratene og spiser 1-2 ganger om dagen og går en times tur...

tar dette som en slankekur for å få av en del fødselsvekt og overvekt som har kommet etter noen uaktive år og "koseår" med dårlige matvaner... Men kommer nok ikke til å hive meg over karbohydratene selv om jeg kommer meg ned i en trivselsvekt.

maliol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 17:56   #8
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Går ikke ned....

Nå vet jeg ikke hvilken lavkarbovariant du er på? Hver av retningene har spesifikke årsaker til at de virker.

Generelt så tuller du til hele fettforbrenningen ved å spise sukkermat en gang i uka, for kroppen bruker lang tid på å omstille seg. Prøver man ketogen diett (atkins, ketolyse, skaldeman og andre) så bruker kroppen 2-3 uker på å få igang fettforbrenningen, og den modusen kommer man jo aldri ordentlig om man nullstiller seg hver lørdag.

På mer moderat lavkarbo som Fedon o.l. så bruker man både karbohydrater (langsomme) og fett og proteiner, men da skal man tenke mer nøye på hvor mye, og hva slags fett man spiser, og helst ikke få i seg for mange kalorier. Fordelen er at du ikke ødelegger alt med en sprekk nå og da. Men jeg tror ikke Fedon er det mest effektive om du har 30 kg overvekt, det kan ta sin tid. De fleste som har rast ned i vekt på kort tid har gått på ketogen diett.

Mistenker at vekttapet ditt er fordi du sulter deg, og ikke fordi kroppen din er en effektiv fettforbrenner.

Nå vet jeg ikke helt hvorfor jeg svarer på disse spørsmålene da, siden det er forklart opp og i mente og du sikkert er den 1000ende her inne som lurer på akkurat det samme :P Les nybegynnertrådene Lykke til!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 18:03   #9
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Går ikke ned....

5 kg pr. uke er MYE! Det anbefalte er 0,5 - 1 kg i uken. På det viset her kommer du til å ødelegge forbrenningen din helt og fullstendig, og når du på et eller annet tidspunkt begynner å spise igjen, det må du i grunnen gjøre, så kommer de kiloene til å sprette rett på igjen.
Jeg foreslår at du leser deg litt opp på de ulike lavkarbo-retningene, og velger en litt sunnere og varig løsning på overvekten din.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 18:07   #10
maliol
Nytt Medlem
 
maliol sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 7
maliol er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned ...

Har en lege som krever dette av meg... så og si.. og han mener at dette er fullt oppnåelig og helsemessig bra for meg.

Jeg sulter meg ikke, spiser når jeg er sulten og spiser meg mett - overspiser ikke når jeg spiser. Men klarer ikke å gå ned 5kg pr uke som legen hevder at jeg skal klare hvis jeg følger denne dietten som han har prentet inn i hodet på meg...

maliol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 18:17   #11
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Går ikke ned ...

Hvilken lege er det som er så blåst i hodet da egentlig?? Alle anbefaler jo å gå ned maks 1 kg i uken.. er da ikke sunt å gå ned 5 kg i uken!! ikke henger huden med heller, så da blir det jo mye overflødig hud og du slanker jo bort muskler og alt som er..

Kan ikke være en noe særlig oppegående lege det som mener at man går ned 5 kg hver uke i alle fall.. Nesten så jeg tror du troller altså, for det er helt usannsynlig å gå ned 5 kg i uken..

Du får be den legen ryke og reise, og bytte lege.. Og en lege har vel ingenting med å kreve noe sånt av en pasient.. Sikker på han ikke mente 0,5 kg i uken?

Hva mener han du skal spise for å gå ned 5 kg i uken da? Er det en vanlig lege eller en lavkarbolege?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 18:22   #12
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Går ikke ned ...

Synes det er veldig merkelig av en lege å anbefale en med ME å skulle stresse seg ned 5 kg pr uke i vekt. Ville nok vært VELDIG skeptisk til denne legen.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 18:26   #13
maliol
Nytt Medlem
 
maliol sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 7
maliol er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned ...

En vanlig fastlege som sverger til lavkarbo-dietter..

Nei, han mente på at jeg må ned 50kg, og dette kom jeg til å bruke 10uker på hvis jeg gjorde nøyaktig hva som han sa. Satte opp ett 10ukers skjema til meg.

Føler at jeg mislykkes totalt når jeg ikke går ned hver uke ;O)

Så hver gang jeg mislykkes så forteller ham meg hvor enkelt det er, og på hvor kort tid jeg kan bli kvitt overvektproblemet...

Så jeg skulle spise en lett lunsj, gjerne egg og litt kjøtt. og middag bestående av kjøtt og litt grønnsaker. Men klarte jeg meg uten lunsjen, så var det det beste.

maliol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 18:27   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned ...

Du får si hva du vil om denne legen, men en lege som sier at det er mulig å gå ned 5kg hver uke på lavkarbo er virkelig blåst i hodet. Det hadde jo vært en skikkelig sensasjon om vi gikk ned 5kg i uka.. Da hadde jo jeg blitt kvitt overvekten min på 3mndr da, det hadde vært deilig gitt. Men fysj som huden min hadde sett ut.

Det vanlige er nok ca 1/2kg i uka, og det er et sunt vekttap. Og både kroppen og hodet rekker å omstille seg til kostholdsendringen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 18:30   #15
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned ...

Opprinnelig lagt inn av maliol, her.

Har en lege som krever dette av meg... så og si.. og han mener at dette er fullt oppnåelig og helsemessig bra for meg.

Jeg sulter meg ikke, spiser når jeg er sulten og spiser meg mett - overspiser ikke når jeg spiser. Men klarer ikke å gå ned 5kg pr uke som legen hevder at jeg skal klare hvis jeg følger denne dietten som han har prentet inn i hodet på meg...

Bytt lege. Han der er ikke god på en flekk. Kort og godt. Noen som er svært overvektige kan gå ned 5-6 kg den første uka, kanskje i to uker, men da er det aller meste vann. Etter det stopper vanligvis den mest ekstreme vektnedgangen for de fleste. Jeg har ikke hørt om noen som har gått ned 5 kg i uka over tid. Jeg tør påstå at det ikke er mulig og det er i alle fall ikke sunt! Stakkars hud og hode - de må jo også klare å henge med!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 18:56   #16
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Går ikke ned ...

Umulig å gå ned 50 kg på 10 uker. Ikke engang slankeopererte går ned 50 kg på 10 uker.. 2.5 mnd???

Jeg gikk ned 20 kg på de første 3 mnd og det var jo kjempekjapt.. OG det var jo fordi jeg var råflink, ingen utskeielser og fordi jeg hadde en del å ta av.. Men så flater det jo ut.. går jo ikke like fort ned etterhvert som man nærmer seg normalvekten.. en som veier bare noen kilo for mye raser ikke ned 5 kg i uka..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 19:09   #17
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Går ikke ned ...

Opprinnelig lagt inn av maliol, her.

Har en lege som krever dette av meg... så og si.. og han mener at dette er fullt oppnåelig og helsemessig bra for meg.

Jeg sulter meg ikke, spiser når jeg er sulten og spiser meg mett - overspiser ikke når jeg spiser. Men klarer ikke å gå ned 5kg pr uke som legen hevder at jeg skal klare hvis jeg følger denne dietten som han har prentet inn i hodet på meg...

Hadde min lege krevd at jeg skulle gå ned 5 kilo i uka, eller hevdet at det var mulig for meg hadde jeg sparket ham og i tillegg anmeldt ham...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 19:21   #18
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned ...

Veldig enig med de andre, bytt lege!

Rett og slett klin gæern om han forventer/forlanger at noen skal gå ned FEM kilo i uka og attpåtil nærmest ber deg om å sulte deg

Vær snill med deg selv og kroppen din, finn en lavkarboretning du føler du kan leve med, gi kroppen skikkelig næring og få med deg overskudd og matglede SAMTIDIG som du går ned på en fornuftig måte

Her har du link til Nybegynner-tråden, les den du

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 19:50   #19
maliol
Nytt Medlem
 
maliol sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 7
maliol er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned ...

Takk for svar og råd alle sammen :O)

maliol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 20:24   #20
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned ...

Enig med de andre.Hva slags lege krever noe sånn som han gjør???Har aldri hørt noe mer sykt dessverre

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 20:43   #21
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Går ikke ned ...

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Vær snill med deg selv og kroppen din, finn en lavkarboretning du føler du kan leve med, gi kroppen skikkelig næring og få med deg overskudd og matglede SAMTIDIG som du går ned på en fornuftig måte

Her har du link til Nybegynner-tråden, les den du

Kloke ord fra Charlott
Vær snill med deg selv, og husk matgleden, ellers kommer du ikke til å klare å¨gjennomføre det du har satt deg som mål

Massevis av god lavkarbomat du kan kose deg med i helgene med kjempegod samvittighet Både kaker og snacks...
Sidene her er fulle av supre oppskrifter

Les deg litt opp på hva lavkarbo innebærer i forhold til måltidsplanlegging og fett/protein balanse - masse flotte bøker, og masse info på sidene her ,
og sist, men ikke minst: bytt lege!

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 20:49   #22
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Går ikke ned ...

Det er ikke mulig å gå ned så fort, nei... om forbrenningen din ligger på 2000 kcal per dag, noe som er ganske vanlig, så er 1 kg kroppsfett = 7000 kcal, dvs om du ikke hadde spist en eneste matbit og fremdeles holdt forbrenningen oppe, så ville det kun utgjøre 7 dager x 2000 kcal = 14000 kcal i uken, mao 2 kg kroppsfett. De fleste klarer ikke mer enn et underskudd på ca 1000 kcal per dag.

Overvektige har en tung kropp å dra på, og høyere forbrenning enn normalvektige, men ikke ekstremt. Kanskje du forbrenner 2500 kcal og spiser 1500 kcal på en dag, det gir et tap på 1 kg kroppsfett i uka.

Resten av det du går ned er vann, særlig mye i starten.

Om legen din kan et minimum av matematikk, må han forstå at det er INGEN, selv ikke ekstreme kroppsbyggere, som kan ta av seg 5 kg kroppsfett i uken!

Leit å høre at han har gitt deg så ekstreme forventninger, du burde være superstolt over å ha gått ned så bra

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 21:12   #23
maliol
Nytt Medlem
 
maliol sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 7
maliol er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned ...

Takk for det :O) Merker de 8kg og gleder meg til de neste... Innser nå at dette blir ett litt lenger prosjekt enn det som er forventet av meg.. Men skal stå på for å komme til mål, uansett hvor mange uker det tar :O)

Men man føler seg ganske dum og liten når man får slikt tredd ned over hue av en som skal vite bedre enn pasienten. Man stoler jo som regel på legen sin. Og iogmed at det er han som "bestemmer" ang sykemelding og henvisninger osv, så prøver man så godt man kan å følge det legen sier..

Idag har jeg spist kveldsmat :O) Lagde meg ei karbonade av kjøttdeig og slang på litt ost.

Takk for alle rådene. Godt å se at det jeg tenker ikke er så gæli, men skulle ønske at jeg holdt på de sammen tankene rett etter at jeg har vært inne hos legen. Så vi får lete litt etter en ny lege :O)

maliol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 21:36   #24
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Går ikke ned ...

Tar deg 2 minutter å bytte fastlege på minside.no eller noe sånt.. og kostholdsomleggingen må være varig, ellers fyker du opp i vekt igjen, hør på meg, jeg har gjort dette altfor mange ganger.. Raser ned i vekt, sprekker og rett opp igjen.. Hehe Så du må tenke på det som noe langsiktig, ikke en kjapp løsning..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det ikke rart hvordan selvbildet ikke følger speilbildet? Imp Generell diskusjon 4 09-04-11 00:24
Vegetarianere er ikke sunnest og lever nøvendigvis ikke lengst. ada-emilie Fysisk og mental helse 0 16-09-10 00:25
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 10:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no