Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gravid og lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-08, 15:02   #1
milla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
milla er på en erverdig vei

Gravid og lavkarbo

Hei!

Regner med at det er noen her som har gått på lavkarbo under graviditet....?

Noen som vil si litt om erfaringer med det? Hvor strenge har dere vært? Formen underveis? Vektøkning? Fødselsvekt..? osv....

Jeg er litt over halvveis i svangerskapet og har gått opp ca 5kg(normalvektig) Ønsker å holde meg under 12. Merker godt at jeg blir veldig godterisjuk dersom jeg spiser "normalt" med karbohydrater. Jeg prøver derfor å holde meg litt "lindberg-aktig"

Ønsker å redusere sukkerinntaket for babyen sin del(og min egen)

Vil gjerne høre fra dere

milla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 15:06   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og lavkarbo

Jeg fødte en gutt for snart 9 uker siden, men mine erfaringer vektmessig er nok ikke så interessante siden jeg er vektoperert og derfor gikk ned 17 kg i løpet av svangerskapet, hehe. Men jeg levde sånn noenlunde etter Fedons prinsipper for å forebygge svangerskapssykdommer, og jeg holdt meg faktisk frisk hele svangerskapet denne gangen. Sist fikk jeg svangerskapsforgiftning i uke 28-30 og måtte føde prematurt (6 uker før tiden, alt gikk heldigvis strålende) pga. mitt elendige kosthold rikt på raske karbohydrater. Ja, jeg er 110 % overbevist om at det var årsaken.

Lykke til med svangerskapet og kostholdet, du legger et bra og superviktig grunnlag for babyen din nå.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 15:20   #3
Pluto i magen min:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 18
Pluto i magen min:) er på en erverdig vei

Sv: Gravid og lavkarbo

Så hyggelig at du er gravid
Jeg begynte med lavkarbo under svangerskapet, hadde termin i går (hmpf, kom ut da babyen min!!) og har gått opp ca 12 kg. Jeg har vært i fin formn hele svangerskapet, vet jo ikke om d skyldes lavkarbo... Men er mer sugen på karbo nå på slutten, og spiser jeg for mye raske, da melder halsbrannen seg! Jeg tenker at d må jo være bedre for fosteret å få jevn tilgang på næring pga mitt stabile blodsukker, men jeg vet ikke!
Lykke til

Pluto i magen min:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 09:18   #4
Diabetes 1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1
Diabetes 1 er på en erverdig vei

Sv: Gravid og lavkarbo

Jeg er gravid (32+5) og har spist mer eller mindre lavkarbo hele svangerskapet pga diabetesen min. Så langt har det gått kjempebra: Blodsukkeret er stabilt, og jeg veier 6 kg mindre(!) enn da jeg ble gravid. Først gikk jeg ned fra 84,5kg til 75kg, nå er jeg oppe på 78. Barnet vokser som normalt, er midt på kurven! Er spent på hva vekta ender på til slutt, ikke minst etter fødselen. Lykke til

Diabetes 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, men ikke hele tida :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra lavkarbo rett til lavkalori? Lisekir Generell ernæringsdebatt 7 02-04-08 22:43
Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold ...? rulletrollet Ketolysekuren 19 18-09-07 20:01
Lavkarbo vs Grethe Roede Monen Generell ernæringsdebatt 13 22-08-07 09:45
Lavkarbo og sjansen for graviditet Ametyst Spørsmål og svar 20 17-10-05 13:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no