Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Gravid og trenger råd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-10, 11:18   #1
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Gravid og trenger råd

Jeg er gravid, 6 mnd på vei og har gitt altfor mye f... i det siste med tanke på lavkarbo, defor har vekten økt med 5 kilo på seks mnd (+ bekkenløsning og inaktivitet). Har holdt meg til fedon-teorien de siste årene, men nå føler jeg mer behov for fett. Kan jeg bli en LCHF`r nå som jeg er gravid? Blir liksom aldri ordentlig mett uten de store porsjonene heller og har såå sukker -sug!
Har tatt meg sammen nå, men som sagt redd jeg får i meg for mye fett i forhold til karbohydrater. Hvor mye kan jeg evt. ligge på. Har prøvd å lest meg frem, men er veldig usikker, så kjempeglad for om noen vil hjelpe meg litt.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 18:28   #2
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og trenger råd

Lutz skriver i sin bok om å ligge i underkant av 70g daglig. Først når du går over den summen må du kutte ned på fettet. Da jeg var gravid spiste jeg hver tredje time for å tilfredstille næringsbehovet. Ikke vits i å prøve å spise sjeldnere om kroppen er sugen. Om jeg var deg ville jeg spist alle mulige grønnsaker i store mengder og mye fett i form av avokado, olje, egg og kjøtt med fett, foruten fisk. Om du vil ha noe søtt kan du spise epler og frosne bær med sukrin over f.eks. Med dette kan du holde deg under 70 g.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:27   #3
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og trenger råd

Under 70 ja! Takk skal du ha!

Har så lyst på gulost hele tiden, er det ok med tanke på riktig fett?

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:30   #4
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og trenger råd

Og alt med fløte i!

Må visst ha det inn med teskje jeg, men hvis jeg holder meg under 70 pr. dag, så vil jeg ikke legge på meg av fettet i det hele tatt? Er det ingen grense for hvor mye fett og proteiner jeg kan spise?

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:38   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og trenger råd

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

defor har vekten økt med 5 kilo på seks mnd

Menneh, er 5kg så fryktelig mye på 6mnd da? Jeg har aldri vært gravid, men de veninnene mine som har vært det har da gått opp såpass, selv de syltynne.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:47   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og trenger råd

5 kilo er jo ingenting. Litt må man jo legge på seg ettersom morkake, fostervann, baby osvosv veier sitt. Men det er vel bare til å kjøre på med fett det Bare ikke kutte ut alt av karber da.. Lykke til.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:52   #7
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og trenger råd

5 kg er ingenting nei, en skal vel legge på seg alt fra 0- 15 kg tenker jeg. Selv la jeg på meg 25 kg med alle 3, og det du har til overs når ungen kommer ut er bare godt for melka.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 01:47   #8
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og trenger råd

Gulost kan du spise ja. Men ikke sammen med brød etc. Heller i salat ,over grønnsaker i ovnsretter etc. Du kan ikke spise ubegrenset med fett og protein uten å risikere å legge på deg. Du må ikke overdrive men spise etter kroppens behov.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 02:55   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og trenger råd

Husker når jeg var gravid, så gikk behovet for fett og protein og karbohydrater opp og ned som en berg og dalbane. Ene dagen kunne suget etter fett være helt syyyykt også dagen etter så var det kun karbohydrater som frista. Tror det er lurt å "gi etter" for lysten på fett når den er der. Kanskje kroppen sier at "HEI! Jeg trenger litt mer energi til å bygge denna babyen!" Brått i morra så finnes ikke lysten der lenger.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 16:16   #10
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og trenger råd

Takk for kloke svar! Jordmor var litt "etter meg" på forrige kontroll, "jasså, vekta di øker såpass ja!"
Da jeg spurte om det var for mye, sa hun at det var vel greit, men nå måtte jeg være forsiktig.
Men siden jeg hadde bmi på 19 før start, så ser jeg jo ikke feit ut med 5 kilo ekstra og som dere sier, noe av det er jo økt blodvolum, morkake, vann osv. Men har spist mye karbo de siste mnd og hemningsløst mye på kveldtid, så hadde dårlig samvittighet, så ble ikke noe likere etter besøket hos jordmor.

Men det er godt å høre at dere ikke synes det er mye!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 16:31   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og trenger råd

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Takk for kloke svar! Jordmor var litt "etter meg" på forrige kontroll, "jasså, vekta di øker såpass ja!"
Da jeg spurte om det var for mye, sa hun at det var vel greit, men nå måtte jeg være forsiktig

Hæ??? Den jordmora høres helt blåst ut! Legen min så strengt på meg da jeg hadde lagt på meg 4 kg i løpet av 3-4 uker på den tiden i det ene svangerskapet... Hadde dilla på brødskiver med peanuttsmør og bringebærsyltetøy husker jeg. La meg 13-14 kg i begge svangerskapene og det er da temmelig normalt. 5 kg etter 6 mnd synes jeg høres lite ut jeg da, så den jordmora di.... Men en bmi på 19 før du ble gravid har du jo også fint lite å ta av for å si det sånn.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:36   #12
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og trenger råd

Hun jordmora er ikke spesielt hyggelig genrelt, så vurderer å kutte ut henne og heller bare gå til fastlegen...

Peanøttsmør! Synes ikke du gikk opp så mye på den tross av den "dietten". Gikk opp 17 kilo forrige svangerskap, var hekta på snickers!

Har holdt meg strengt til lavkarbo den siste uka, og nå har energien virkelig tatt seg opp! Hurra for lavkarbo!! Nå holder jeg meg under 70 kbh og økt fettmengden noe, jammen holder jeg meg ikke mett mye lenger og har mindre inntak pr.måltid. Supert!

Har lavt blodtrykk, så har blitt anbefalt høyere inntak av salt, men så leste jeg her inne at man mister enn del salter om man er på lavkarbo og spiser en del fett. stemmer dette, finner nemlig ikke igjen den tråden hvor jeg leste det...

Og er det forresten noe anbefalt tall på fettinntak sett i sammenheng med inntak av mindre enn 70 kbh?

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 22:00   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og trenger råd

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Jordmor var litt "etter meg" på forrige kontroll, "jasså, vekta di øker såpass ja!"
Da jeg spurte om det var for mye, sa hun at det var vel greit, men nå måtte jeg være forsiktig.!

WHAT?!? Ei veninne av meg gikk opp ca 1-1,5 kg i mnd fra 2-2,5 mnd (hadde vel samme bMI som deg før graviditeten), og hun fikk for lite forstervann fordi vekta økte for lite og var for redd for å legge på seg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 22:29   #14
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og trenger råd

Såpass ja!
Da kan jeg da bare spise med god samvittighet!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 23:15   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og trenger råd

De sier vel at når man er ganske tynne fra før av, så bør man gå opp litt mer enn om man f.eks er "normal" eller "overvektig" Det er jo selvfølgelig veldig individuelt, men de har jo sine "normer". Høres heeelt merkelig ut å kicke på 5 kilo på 6 måneder..

Leger og jordmødre har mye rart for seg innimellom. Legen til venninna mi ba henne legge grønnsakene i vann med 1 spiseskje klor før hun skulle tilberede dem! Herlighet.. Lukk øra!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 23:33   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og trenger råd

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Legen til venninna mi ba henne legge grønnsakene i vann med 1 spiseskje klor før hun skulle tilberede dem! Herlighet.. Lukk øra!

Og det skulle være godt for?...?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 23:36   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og trenger råd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og det skulle være godt for?...?

Kill the Toxoplasma Gondii
Man skal jo være flink til å skylle salat og andre grønnsaker som vokser nærme bakken og slikt.. Men klore dem, det er vel litt å ta i..

__________________

Sist redigert av nellie : 02-12-10 kl 11:01.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 00:04   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og trenger råd

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Men klore dem, det er vel litt å ta i..

Man får jo en eim av svømmehall i heimen da, så man kan late som man har trent med det samme

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 00:23   #19
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og trenger råd

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Jeg er gravid, 6 mnd på vei og har gitt altfor mye f... i det siste med tanke på lavkarbo, defor har vekten økt med 5 kilo på seks mnd (+ bekkenløsning og inaktivitet). Har holdt meg til fedon-teorien de siste årene, men nå føler jeg mer behov for fett. Kan jeg bli en LCHF`r nå som jeg er gravid? Blir liksom aldri ordentlig mett uten de store porsjonene heller og har såå sukker -sug!
Har tatt meg sammen nå, men som sagt redd jeg får i meg for mye fett i forhold til karbohydrater. Hvor mye kan jeg evt. ligge på. Har prøvd å lest meg frem, men er veldig usikker, så kjempeglad for om noen vil hjelpe meg litt.

Har du gått opp fem kg fra tiden før du var gravid? Mener du at du regner med den lille i magen, fostervannet og morkaka også? Jeg gikk opp fem kg vann/fett og det gikk av meg etter to mnd etter fødselen. Virkelig ikke noe å bekymre seg over. Men om du er bekymret over at du som gravid går opp i vekt er jeg bekymret for hva du tenker på siden du faktisk har noe inni deg som vokser.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 00:50   #20
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Gravid og trenger råd

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Har du gått opp fem kg fra tiden før du var gravid? Mener du at du regner med den lille i magen, fostervannet og morkaka også? Jeg gikk opp fem kg vann/fett og det gikk av meg etter to mnd etter fødselen. Virkelig ikke noe å bekymre seg over. Men om du er bekymret over at du som gravid går opp i vekt er jeg bekymret for hva du tenker på siden du faktisk har noe inni deg som vokser.

det var jordmoren hennes som hadde reagert på vektoppgangen da..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 09:13   #21
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Gravid og trenger råd

Hehehe, oj, jeg må jo være rene hvalrossen jeg da! Er nå halveis, og har lagt på meg 10 kg! Men jeg har jo hatt helt karbokick da, tenker på sukker og boller døgnet rundt. Gleder meg til å kunne starte ketolyse igjen!! La på meg 30 kg i forrige svangerskap, men 15 kg forsvant etter 2 dager, så det er MYE vann i kroppen, ikke sikkert at du har lagt på deg så mye fett, vettu

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 09:33   #22
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og trenger råd

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Har du gått opp fem kg fra tiden før du var gravid? Mener du at du regner med den lille i magen, fostervannet og morkaka også? Jeg gikk opp fem kg vann/fett og det gikk av meg etter to mnd etter fødselen. Virkelig ikke noe å bekymre seg over. Men om du er bekymret over at du som gravid går opp i vekt er jeg bekymret for hva du tenker på siden du faktisk har noe inni deg som vokser.

Nei, jeg er ikke så bekymret nå, men ble det vel pga det jordmor sa, ettersom hun snakket som om det var for stor vektoppgang og at nå måtte jeg være forsiktig fremover.

har gått opp 5 kilo siden starten på svangerskapet..

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 09:37   #23
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og trenger råd

klor ja! ha, ha,ha, det var jo en tanke ekstremt forslag. Skulle virkelig være på sikre siden skjønner jeg!

Ingen tvil om at noen jordmødre eller leger kommer med mye rart. Med han eldste fikk jeg beskjed om at jeg måtte slanke han da han var tre mnd gammel! Makan, da så jeg temmelig rødt! Han var riktignok i godt hold, men man slanker da ikke babyer. I dag er han 3 år og sunn og frisk!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 11:11   #24
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Gravid og trenger råd

Synes nå virkelig ikke at 5 kg på 6 md er mye i det hele tatt!! Jeg, derimot, har klart å legge på meg 6 kg på 15 uker!! Skjerpings!! Skal jo ikke ha lagt på meg mer enn et par kg de første fire md, men etter det skyter det visst litt fart.. 10-13 kg er vel helt normalt, og anbefalt å legge på seg totalt, og er man veldig tynn når man blir gravid, kan man gjerne legge på seg litt mer. Overvektige anbefales å legge på seg mindre. Så du har ABSOLUTT ikke noe å bekymre deg over. Kos deg med graviditeten din du! =) Og ja, burde skifte jordmor eller gå til fastlegen din.

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 15:40   #25
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid og trenger råd

Sikker på at ikke jordmora mente du hadde lagt på deg lite,da? Hvis ikke er dama på feil plass, vel? Eneste tilfelle jeg kan skjønne jordmoras bekymring er om du skulle være farlig overvektig. Spis deg for all del mett på blodsukkerstabiliserende mat.
Jeg la på meg mest i tiden før fosteret hadde begynt å vokse noe særlig,jeg. De første to-tre månedene.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid! breeze Ketolysekuren 12 02-03-11 17:06
Gravid i uke 20, trenger kostholdsråd og inspirasjon Fantorangen Lavkarbo generelt 4 11-09-10 18:16
Gravid! Hva nå? Jojodama Ketolysekuren 15 18-07-10 16:18
Kosthold når man prøver å bli gravid/er gravid nellie Spørsmål og svar 36 14-08-08 22:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no