Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Valg av lavkarboretning

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-11, 10:21   #1
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Valg av lavkarboretning

Hei alle flinke folk inne på forumet, håper jeg kan få litt hjelp av dere Jeg har vært og snust her inne i lang tid, og finner masse nyttige tips og oppskrifter!

Jeg har levd litt sånn generell lavkarbo en god stund (2 år kanskje), og trives veldig godt med et liv uten pasta, brød, potet og ris. Men, har blitt litt utskjeielser på godterifronten, så nå er det på tide og ta i et tak. Jeg har lagt på meg ca. 4 kg den siste tiden, og det gjør at jeg ikke trives så godt med meg selv. Så nå er det på tide og ta i et tak for å bli kvitt de!

Men, det jeg lurer på er hvilken lavkarboretning jeg bør velge? Jeg er 1.63 høy og skal ned 4-6 kg. Jeg trener jevnlig (2-5 dg i uka), men ikke alltid like intensivt... Jeg har prøvd ketolyse tidligere, men sliter med å være konsekvent nok. Liker alle typer mat egentlig, men er laktoseintolerant. Drikker et par glass rødvin i helgene, og kommer nok ikke til å klare og slutte med det. Etter endt "slanking" kommer jeg til å gå tilbake til litt sånn genrell lavkarbo med ca. 50 g karb per dag.

Takknemlig hvis noen har noen gode innspill og komme med til meg

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:24   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Valg av lavkarboretning

Du sier "etter endt slanking", hvilken BMI har du da?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:43   #3
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Valg av lavkarboretning

Takk for raskt tilbakemelding Burde ha skrevet BMI i innlegget. Jeg er litt usikker på hva jeg veier akkurat nå, men tror jeg har ca. 23,5 i BMI. Det i seg selv er ikke ille, men mye er plassert rundt magen, så jeg er helt i grensen for hva som regnes som helsefarlig midjemål (fikk kommentar på det av sykepleier på jobb i forbindelse med helsesjekk, og det var ikke gøy). Og så passer ikke klærne mine helt lenger heller

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:49   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Valg av lavkarboretning

Opprinnelig lagt inn av Cheyla, her.

Takk for raskt tilbakemelding Burde ha skrevet BMI i innlegget. Jeg er litt usikker på hva jeg veier akkurat nå, men tror jeg har ca. 23,5 i BMI. Det i seg selv er ikke ille, men mye er plassert rundt magen, så jeg er helt i grensen for hva som regnes som helsefarlig midjemål (fikk kommentar på det av sykepleier på jobb i forbindelse med helsesjekk, og det var ikke gøy). Og så passer ikke klærne mine helt lenger heller

Pussig. Jeg har en bmi på 23,8 akkurat nå og er 7-8 cm unna helsefarlig midjemål - og jeg er slettes ikke lang og slank! Kroppen er en underlig skapning.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tusen av valg SunnhetMedSirrup Generell diskusjon 12 10-08-09 16:47
Valg av bok Iselilja Dr Lindbergs 3 26-07-09 13:46
Valg av diett Charl8 Spørsmål og svar 5 12-03-09 21:56
Valg av karbohydrater dydde Fysisk og mental helse 14 30-03-08 12:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no