Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Motivasjon til å trene ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-10, 20:23   #1
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei
Post

Motivasjon til å trene ...

Dette er noe jeg har slitt med lenge.... Trenger ett tupp i ræva for å komme meg ut å gå tur, eller opp på treningsstudioet og få gjort litt. Skal om 4 uker på sykkeltur til skagen, og trenger å venne rompa til sykkelsetet Så alle tips og formaninger mottas med stoooor takk!!! Hva er det som får dere til å lette på liket og ut å trene??

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:26   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon til å trene...

Opprinnelig lagt inn av Elmira86, her.

Hva er det som får dere til å lette på liket og ut å trene??

Energien man får av trening

Så hiv deg på sykkelen, ha musikk på øret og sett i gang

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:28   #3
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon til å trene...

Tja, jeg er ikke den rette til å tuppe noen bak..
Jeg har alt hva kroppen begjærer og vel så det av utstyr, men sitter på
rompa hele dagen.. ;p

Jeg tror det beste er å inngå en avtale med seg selv, og holde den!
Jeg begynner på mandag igjen, er vi to?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:34   #4
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene...

et spark bak til alle som vil ha og trenger det. hehe

Sier som de andre at mann får mye mer energi av å trene og vertfall jeg får en utrollig god følelse inni meg. Føler at nå har jeg virkelig vert flink!
Har ikke vert flink å trene de siste ukene siden mamma ikke er hjemme og kan passe datteren min. Men neste onsdag er hun tilbake og da er det full rulle igjen.

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:38   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon til å trene...

Legg alt til rette for trening. Legg frem klærne dagen før f.eks så du ikke har det som unnskyldning dagen etter. "ork å lete frem klær"

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:40   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Motivasjon til å trene...

Hei,
Jeg har slitt med treningsmotivasjonen pga kroniske smerter som blir verre med bevegelse… Fysioterapeuten mente det ville være en god ide å starte opp med ”trening” igjen, men jeg ”orker” ikke gå tur da jeg får da jeg får en vanvittig hodepine og da føler jeg ikke for å være ute i ”offentligheten”. Så, jeg har gått til anskaffelse av ei lita tredemølle og prøver å få gått 2x30 minutter rask gange hver dag. For å holde presset opp og ikke skli ut med at i dag orker jeg ikke så slang jeg med på den tråden her: Apriltreningsutfordringen-2010

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:42   #7
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene...

Lava; Ja da er vi to
Det som jeg tror blir det riktige for meg er å pakke tøyet kvelden før ja, og dra rett på treningsstudio etter jobb. Så jeg ikke får sjangsen til å komme hjem å se sofaen Bedre å hive seg opp der med en gang, og heller nyte resten av kvelden.

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:44   #8
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene...

Arnekristin: Ser den, jeg har lenge hatt problemer med en kneskade, som legen sier at blir bedre om jeg sykler. Men "orken" har ikke vært tilstede i det siste. Må det er nå eller aldri, for snart skal jeg sykle 10 mil på ei helg:-O

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:56   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Motivasjon til å trene...

Jeg har trimsykkelen (eller det andre trimutstyret) foran TV'en. Jeg finner en serie jeg liker å se (eller en god film) på DVD, setter den på og setter i gang.
Jeg synes all apparattrening er dørgende kjedelig - til og med med musikk og MÅ ha annen "stimuli". Jeg har til og med lest bøker mens jeg har tråkket i vei på trimsykkelen...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 21:01   #10
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Motivasjon til å trene...

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg har trimsykkelen (eller det andre trimutstyret) foran TV'en. Jeg finner en serie jeg liker å se (eller en god film) på DVD, setter den på og setter i gang.
Jeg synes all apparattrening er dørgende kjedelig - til og med med musikk og MÅ ha annen "stimuli". Jeg har til og med lest bøker mens jeg har tråkket i vei på trimsykkelen...

He, he... helt en det er dørgende kjedelig men jeg har ikke plass til tredemølla i stua, så jeg har begynnt å spare så jeg kan investere i litt tilleggsutstyr på rommet der mølla stå - en 15" TV med innebygd video

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 21:18   #11
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene...

Hehe Enig der, jeg hater å sitte på sånne sykler og tredemøller, kommer jo ingen vei Og er det bare meg eller er det tyngre å sykle på de trimsyklene enn vanlige sykler?? Pakket treningstøyet nå, og alle de gode ordene deres fikk meg nå ut på en liten 20 minutters kveldstur

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 21:18   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon til å trene...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 21:57   #13
troll46
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: vestby
Innlegg: 4
troll46 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene...

Jeg begynte på treningssenter for 1 1/2 år siden. Jeg var helt utrent og dørstokkmila var kjempelang. Men jeg hadde gjort en avtale med meg selv, jeg skulle dit minst 2 dager i uka, helst 3. Det var skikkelig tungt men sakte men sikkert begynte jeg å like det, og kjente at kroppen fungerte så mye bedre. Nå går det ikke en uke uten at jeg er der 3 ganger.
Man må begynne, og holde ut de første tunge ukene. Det blir lettere og lettere men ha litt tålmodighet. Det tar tid å venne seg til en ny livsstil
Lykke til

troll46 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 22:15   #14
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene...

Det er jo så DEILIG å trene og få kjørt kroppen litt! Man blir strammere og får masse energi! Merker at om jeg går ned i vekt, så blir jeg ikke automatisk stram i fisken av den grunn... Får finere fasong av trening, og med litt knall musikk på øret så blir alt lett!

KOM DEG I GANG!!!

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 22:28   #15
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene...

Det er det som er mitt mål og, treningsstudio to ganger i uken. Er ikke min favoritt ting i verden, men håper inderlig at dette endrer seg etterhvert!

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 07:27   #16
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Motivasjon til å trene...

Ikke krev for mye av deg selv i starten. To ganger i uka er veldig bra. Finn saltimer du syns er gøy, sånn at treningen blir noe lystbetont. Og ros deg selv for alt du gjør av aktivitet! Lykke til!

__________________
http://kaffedamen.blogg.no/
Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 07:30   #17
tropico
Juniormedlem
 
tropico sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 29
tropico er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene...

Det som har redda meg har vært å starte på thai-boxing kurs. Da forventer læreren at man møter opp på begge treningenen i uka.
Og da stiller man også opp!
Jeg har trent thai-boxing siden januar, og jeg har vært på nesten alle treningene. (Bortsett fra et par ganger når jeg har vært syk)

Kanskje de har en eller annen fast time, eller lignende på treningssenteret som du kan bestemme deg for å gå på, alltid?
Eller hvorfor ikke starte med en ny sport, som har treninger fast et par ganger i uka?

Ikke alltid så lett å skulle trene når du vet at ingen forventer at du møter opp.

__________________
Besøk bloggen min: http://slankogfin.blogspot.com
tropico er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 08:22   #18
Tiilda 24
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 25
Tiilda 24 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene...

Har barn som elsker å dra på sykkeltur, så jeg har alltid entusiastiske turkamerater som motivasjon
Om vinteren er det skitur som lokker

Tiilda 24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 08:28   #19
Tiilda 24
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 25
Tiilda 24 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene...

Ekstra energi, bedre selvfølelse og større vekttap er også gode grunner for at jeg gidder å trene Men det er tungt å finne motivasjon når SOFAEN ROPER
Finn noe du liker å gjerne tren sammen med noen

Tiilda 24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 16:25   #20
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene...

Gode tips og råd tusen takk Ja, hadde det bare vært snø hadde det ikke vært noe problem, langrenn for alle penga

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trene spinning o.l Schmoopy Ketolysekuren 7 17-02-09 11:12
Trene? Aphrodithe Trening 2 04-02-09 22:02
trene? cindy Ketolysekuren 2 08-01-08 11:55
Å trene susanna Ketolysekuren 11 21-06-06 18:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no