Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvorfor spiser dere Bacongull?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-10, 16:18   #26
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Tja - jeg synes det er litt rart å ta på seg ansvaret for å stille andre til veggs for valgene de gjør ut fra andre faktorer enn hvilke ting som er optimalt sunne. Jeg synes ikke bacongull smaker godt selv, men jeg gjør en drøss andre mat-valg jeg vet at ikke er helt optimale, fordi mat handler om mer enn rent drivstoff uansett hvor mye jeg skulle ønske at det ikke var sånn - og fordi jeg ikke alltid har full kontroll over mine omgivelser. Maten må tilpasses mitt liv like mye som omvendt.

Men å bebreide andre for å "forherlige" et produkt? Jeg tror alle er klar over at bacongull ikke akkurat er broccoli. Er det sånn at jeg "forherliger" laktosefri lettmelk når jeg annonserer at jeg har oppdaget at den har færre karber enn vanlig lettmelk?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 00:07   #27
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg var egentlig bare nysgjerrig på hvorfor Bacongull var blitt en så "big hit", jeg. Og jeg synes jeg har fått mange gode og ærlige svar på det.

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 03:18   #28
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Å leve sunt er vel og bra, jeg er mektig imponert over de som klarer et 100% lavkarbo supersunt kosthold hele tiden - og som trives med det! Jeg hadde blitt miserabel. Mine standarder er ikke helt der, og det kommer de aldri til å være. Jeg ble dritglad den dagen jeg oppdaga bacongull og fant ut at jeg kunne spise snacks på lørdager, og jeg er mindre bekymret over at det ikke er så sunt. Jeg har overlevd så langt, på betraktelig verre kost.

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 11:59   #29
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av Mear, her.

Å leve sunt er vel og bra, jeg er mektig imponert over de som klarer et 100% lavkarbo supersunt kosthold hele tiden - og som trives med det! Jeg hadde blitt miserabel. Mine standarder er ikke helt der, og det kommer de aldri til å være. Jeg ble dritglad den dagen jeg oppdaga bacongull og fant ut at jeg kunne spise snacks på lørdager, og jeg er mindre bekymret over at det ikke er så sunt. Jeg har overlevd så langt, på betraktelig verre kost.


Enig!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 12:24   #30
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Fordi jeg vil unne meg litt innimellom. For meg er matglede like viktig som å leve sunt, og jeg har ikke inntrykk av at det er mange som storkonsumerer det. På Europris i går fant jeg en pakke med baconsvor som inneholder 0kh, og jeg unner meg den med glede. Det er en av mine små gleder i livet, noe som får motivasjonen til å holde seg oppe, som får meg til å fortsette.

Et liv uten å kunne unne seg noe en eneste gang er for meg et veldig kjedelig liv. Jeg har inntrykk av at det fleste her vil leve sunt, og at det derfor de da heller finner gode lavkarboløsninger framfor dårlige høykarboløsninger, som f.eks godis.

Livet skal også nytes, og for meg er dette en viktig del av nytelsen.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 17:31   #31
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av Mear, her.

Å leve sunt er vel og bra, jeg er mektig imponert over de som klarer et 100% lavkarbo supersunt kosthold hele tiden - og som trives med det! Jeg hadde blitt miserabel. Mine standarder er ikke helt der, og det kommer de aldri til å være. Jeg ble dritglad den dagen jeg oppdaga bacongull og fant ut at jeg kunne spise snacks på lørdager, og jeg er mindre bekymret over at det ikke er så sunt. Jeg har overlevd så langt, på betraktelig verre kost.

Veldig bra sagt!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 18:05   #32
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av Sweet Pink Kitty, her.

Fordi jeg vil unne meg litt innimellom. For meg er matglede like viktig som å leve sunt, og jeg har ikke inntrykk av at det er mange som storkonsumerer det. På Europris i går fant jeg en pakke med baconsvor som inneholder 0kh, og jeg unner meg den med glede. Det er en av mine små gleder i livet, noe som får motivasjonen til å holde seg oppe, som får meg til å fortsette.

Et liv uten å kunne unne seg noe en eneste gang er for meg et veldig kjedelig liv. Jeg har inntrykk av at det fleste her vil leve sunt, og at det derfor de da heller finner gode lavkarboløsninger framfor dårlige høykarboløsninger, som f.eks godis.

Livet skal også nytes, og for meg er dette en viktig del av nytelsen.

Akkurat sånn ser jeg det også.

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:29   #33
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg liker det. Jeg spiser det kun i helgene (to poser siden 8. februar så langt), men jeg spiser det når jeg skal kose meg. Det gjør det også mye lettere å sitte sammen med familien på lørdagskveldene når de koser seg med sjokolade og potetgull, for da unngår jeg å bli fristet. Det er noe med det å kunne unne seg noe med god samvittighet, men jeg ville aldri brukt det for å kunne holde uvanen med godteri hver dag ved like.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:52   #34
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Jeg bare synes det er rart at man ikke ønsker sunne matvaner for seg og sin familie...

Definer "sunne matvaner" om du er grei.

  Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:54   #35
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Er det sånn at jeg "forherliger" laktosefri lettmelk når jeg annonserer at jeg har oppdaget at den har færre karber enn vanlig lettmelk?

Helt klart. Hvordan smaker den?

(beklager ot)

  Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 20:21   #36
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Definer "sunne matvaner" om du er grei.

Enig. I tillegg, hvor usunn er man egentlig om man unner seg bacongull en gang i blant? For meg høres det vanvittig hysterisk ut om man aldri skal kunne unne seg noe som helst. Et slikt liv hadde både blitt kjedelig og utrolig trist.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 21:08   #37
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg mente ikke at man ikke skulle få kose seg med feks bacongull en gang i blant altså. Har flere ganger sagt her inne at man må kunne leve også, og kose seg innimellom. Jeg bare reagerer på at det for noen kun er viktig å gå ned i vekt, ikke hva som egentlig er sunt.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 21:17   #38
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Hensikten helliger middelet, vet du!
Dessuten er det sunt å gå ned i vekt(om man er overvektig), selv om metoden ikke alltid er sunn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 21:33   #39
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Jeg bare reagerer på at det for noen kun er viktig å gå ned i vekt, ikke hva som egentlig er sunt.

Men hva er egentlig sunt?

  Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 22:31   #40
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Men hva er egentlig sunt?


Den er enkel:

http://www.vitahjertego.no/

Der står det at Vita Hjertego' er sunt for hjertet.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 22:32   #41
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Skulle ønske jeg likte det, slik at jeg hadde hatt valget, men jeg liker det IKKE! Veldig greit å ha noe kose-mat å ty til som man bare kan kjøpe og ikke lage selv.

Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 23:47   #42
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hensikten helliger middelet, vet du!
Dessuten er det sunt å gå ned i vekt(om man er overvektig), selv om metoden ikke alltid er sunn!

Enig Kitt! Om jeg ikke greier å gå ned i vekt på å spise ren mat/lavkarbo- så får jeg gjøre det på en annen måte, overvekt er ikke bra for meg, det er tungt og alle belastningskadene blir verre å takle/vondere

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 18:37   #43
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Den er enkel:

http://www.vitahjertego.no/

Der står det at Vita Hjertego' er sunt for hjertet.


-

Takk!

  Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 19:30   #44
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Helt klart. Hvordan smaker den?

(beklager ot)

Melka? Jeg bruker den til å koke chai, med et par teposer og knuste kardemommefrø. Smaker aldeles utmerket.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 22:49   #45
BobBob
Juniormedlem
 
BobBob sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 48
BobBob er ny på veien

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg er nok en av dem som av gammel vane forsøker å spise "sunn" lavkarbo. Jeg forsøker å få i meg endel grønnsaker. Spiser rent og godt kjøtt (mye kylling etc) og forsøker så godt jeg kan (ikke alltid like enkelt) å holde meg unna snacks som f.eks bacongull, brus og atkinsbars på hverdager. Av og til unner jeg meg likevel slike ting. Alt med måte tenker jeg da. Jeg er også til tider litt skeptisk til alt fettet. Kanskje jeg bare har fått innprentet at fett er ille, men jeg klarer ikke helt å glemme det. Tror ikke jeg tør å holde på med lchf for alltid liksom. Dersom det ikke kommer noe nytt innen forskningen. Vil gå ned i vekt og så ende opp på noe mer grethe roede aktig. Jeg vet det er som å banne i kirken her. Sorry. Det er ikke fordi jeg ikke stoler på det som kommer frem her, men er vel fordi jeg ikke klarer å riste av meg mange års hjernevask. Ikke enda i allefall.

__________________

Sist redigert av BobBob : 25-05-10 kl 23:10.
BobBob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 23:29   #46
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av BobBob, her.

Jeg er nok en av dem som av gammel vane forsøker å spise "sunn" lavkarbo. Jeg forsøker å få i meg endel grønnsaker. Spiser rent og godt kjøtt (mye kylling etc) og forsøker så godt jeg kan (ikke alltid like enkelt) å holde meg unna snacks som f.eks bacongull, brus og atkinsbars på hverdager. Av og til unner jeg meg likevel slike ting. Alt med måte tenker jeg da. Jeg er også til tider litt skeptisk til alt fettet. Kanskje jeg bare har fått innprentet at fett er ille, men jeg klarer ikke helt å glemme det.

Dette tenker jeg også. Det ER forskjell på fett og fett. Tror jeg. Og mengden. Tror jeg også. Og kjemisk mat vs naturlig mat. Du taper i allefall ikke noe på å holde deg innenfor fornuftens rammer. Jeg tror ingen hittil har daua av å følge Grete Roede sine kostholdsråd heller. (Mange går imidlertid raskt opp i vekt når jeg-veier-all-mat-"kuren" er over, men det er en helt annen diskusjon.) Men det er ikke alltid slik tankegang tåles her på forumet, BobBob. Religion er religion vet du

Men det jeg lurte på, som egentlig er forbigått i stillhet (sikkert jeg som har formulert meg dårlig), det var dette med at vi finner "erstatninger" som gjør at vi tildels kan opprettholde våre tidligere vaner (som vi selv ønsker å endre, ellers hadde vi ikke forsøkt, vel??). Jeg tenkte (sikkert naiv) at noe av målet må være å arbeide med å endre det mentale - f.eks. til å helt genuint foretrekke gulrotstenger med kesam fremfor potetgull eller bacongull eller whatever. Jeg mente ikke at man skal pine seg selv ved å begrense seg selv til å "måtte" velge grønnsaks-snacks og se langt og med store øyne bort på potetgullet og aldri gi seg selv lov til å smake... I ytterste konsekvens er jo overgang fra potetgull til bacongull et symptom på at man ikke har arbeidet nok med å endre mentale tankemønstre (dette er jo ofte et svært sårbart tema, så jeg forstår godt at det er noen som kommer i akutt forsvarsposisjon ): Jeg synes bare dette er veldig interessant, for kjernen i å løse vektproblematikk ligger jo i det mentale. Det var kanskje en litt for avansert spørsmålsstilling, men det var på ingen måte noen kritikk av bacongullspisere.

Nysgjerrighet gjør en klokere.

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 23:49   #47
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg har ingen problemer med å skjønne hva du mener, og jeg føler heller ikke at jeg trenger å forsvare mine valg.
Men jeg ville vært en løgnhals av dimensjoner om jeg skulle si at jeg tror at jeg noen gang ville foretrekke gulerøtter (som er FYFYGFYFYFYFYFYFY på ketolyse uansett) og kesam(hvorfor ikke seterrømme??????) fremfor bacongull!
Smaksløkene mine vet ikke hva ketolyse er!!! Hodet mitt smaker ikke på maten og vil således aldri kunne foretrekke noe fremfor noe annet!

Jeg liker gulerøtter, stangselleri og agurk til dippen, jeg, altså, serverte det i bursdag senest i dag, men det er et alternativ, ikke et enten eller!

Hadde det vært så enkelt å snu tankene, hadde jeg da ikke hatt noe her å gjøre! Da hadde jeg lyktes med første slankekur i 19- års alder og aldri mer behøvd å tenke på slikt!!! Nemlig!

Mye surr en sen kveld, men sånn er nå jeg da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 21:36   #48
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Spiser bacongull hver helg for å delta i lørdagskosen sammen med resten av familien uten at blodsukkeret går til himmels.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor spiser DU akkurat som du gjør? Summer Lavkarbo generelt 36 14-08-11 19:30
Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett? MiniMe74 Lavkarbo generelt 39 04-06-11 21:00
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Lavkarbo generelt 13 28-02-10 19:06
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Hvorfor spiser dere rein cocosa olje? annabanana Ketolysekuren 2 01-04-08 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no