Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-11, 06:40   #51
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Nei, det finnes da ikke noe forbud mot å ha medbragt snacks på kino. Jeg har aldri hatt noen vane med masse snacks for kinofilm selv, pleier bare å ta med noen pastiller i tilfelle tørr munn, og evt en atkinsbar eller noen nøtter i tilfelle jeg faktisk blir sulten.

Tror det eneste jeg har brent meg litt på av matvarer var majones - jeg kjøpte den basert på rapsolje og tenkte det måtte jo være et fint valg, før jeg oppdaget at den har noe sånt som 5/6 kh per 100g, i motsetning til den "vanlige", som har 2. (Og så er det seff ideelt å lage den selv istedet, men verden er ikke alltid ideell, altså )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 09:29   #52
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Atkins sin musliblanding, han på helsekosten mente den var super. Kun 6.4 karber per 100. Er jo 6.4 karber per porsjon, altså per 25 gram :dåne:

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 13:09   #53
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

-Om lysten på potet tar overhånd, er det best å koke poteta og avkjøle den helt og lage seg en potetsalat med lite potet og masse andre godsaker.
Ikke spis kokt potet!

Mehh...koker poteten jeg, avkjøler den og varmer den opp igjen, som regel stekt. Oppvarma potet har en GI på 23, noe som for meg er absolutt akseptabelt

Om man finteller karbohydratene, pass opp for avocadoen og kjøp HASS avocado som bare har 0,5 karber eller noe sånn og 198 kalorier, istede for den andre som har sånn...4(??) karber og 498 kalorier.

Vaniljekesam ligger kanskje lavere på karbene men den inneholder maisstivelse. Ikke bra.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 13:17   #54
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Vaniljekesam ligger kanskje lavere på karbene men den inneholder maisstivelse. Ikke bra.

Og sukker!

Raspet ost innholdet ofte karbohydrater. Sjekk varedeklarasjonen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 19:22   #55
Petra71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 35
Petra71 er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Jeg spiste burger på Peppes og gikk ut av ketose!!!
Selvfølgelig uten brød.

__________________


Petra71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 20:38   #56
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Atkins sin musliblanding, han på helsekosten mente den var super. Kun 6.4 karber per 100. Er jo 6.4 karber per porsjon, altså per 25 gram :dåne:

Ja - og 25 gram er utrooooooolig lite......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 21:56   #57
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Atkins sin musliblanding, han på helsekosten mente den var super. Kun 6.4 karber per 100. Er jo 6.4 karber per porsjon, altså per 25 gram :dåne:

herligheeet, jeg har vært i gamet lenge men gikk på denne gitt for DEN har jeg kjøpt. jeje.... Genial tråd dette her hehe.

Men den spesial nøtteblandingen som det var snakk om tidlig i tråden stemmer nok, for det er en del macadamia nøtter og mandler som trekker ned khd mengden

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 21:58   #58
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

herligheeet, jeg har vært i gamet lenge men gikk på denne gitt for DEN har jeg kjøpt. jeje.... Genial tråd dette her hehe.

Men den spesial nøtteblandingen som det var snakk om tidlig i tråden stemmer nok, for det er en del macadamia nøtter og mandler som trekker ned khd mengden

Du får holde deg til 25 gram da

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 22:18   #59
Silversun
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 76
Silversun er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Jeg trodde også at crabsticks, og lobnobs, var fine å ha som pålegg på lavkabobrød, men den gang ei!

__________________
Silversun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 23:38   #60
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Nei. De ekstreme lavkarbodiettene egner seg i aller høyeste grad best for folk med vesentlig overvekt, 15+ kg f.eks.


Altså jeg skal ikke ned mye, skal ned rundt 8 - 7 kilo om det lar seg gjøre. Går på atkins og på induksjonen har jeg gått ned 4 kilo :-)

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 23:46   #61
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Hvorfor i alle dager er ikke tacosalat lavkarbo? Man bruker bare sin egen hjemmelagete krydderblanding!!!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 23:48   #62
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Du får holde deg til 25 gram da

hehe ja, ha det på creme frech med litt søtning og kanel, evt bær og nøtter ikke det værste produktet da

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal vi tørre å lage en bildetråd for oss som skal ned rundt 15 kg Hildemor på slanking Ketolysekuren 68 17-04-12 07:28
Hva skal jeg lage til venninnekvelden? Daurama Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 19-03-11 17:23
Hva skal DU lage til jul? Idarull Lavkarbo generelt 5 11-12-10 15:20
Hjelp - skal lage bryllupskake! Veggpryd Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 14-07-08 16:59
Hjelp! Skal lage pannekaker med mix fra Dialife ... Chia Ketolysekuren 19 28-09-07 10:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no