Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har lyst til å skeie ut

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-09, 20:42   #1
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Har lyst til å skeie ut

har i hele dag hatt en stor lyst til å skeie ut! gå på kafe og spise kake!! tenkt på det i hele dag!! men jeg klarte å la være... men lysten var så stor at jeg nesten vurderte det! var ikke noe annet jeg ville ha, enn å gå og spise gulrotkake og is!!!! og en kaffe mocca .....
nå har jeg gått på kuren i to mnd snart og ikke skeiet ut... men nå er lysten så vanvittig til stede at det nesten er vondt!!

måtte bare få det ut!! men litt stolt av meg selv som klarte å la være! men hva med i morgen..

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 20:45   #2
totteline
Juniormedlem
 
totteline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: STAVANGER
Innlegg: 34
totteline er på en erverdig vei

Sv: skeie ut..

Så flink du har vært å ikke skeie ut selvom de hadde veldig lyst.
hatten av for deg.
Du klarer morgendagen like fint

__________________


totteline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 20:51   #3
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: skeie ut..

Kjempebra, du er sterkere enn meg Har du noen gode oppskrifter på kake eller annet digg som du kan lage selv da ?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 21:14   #4
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: skeie ut..

har printet ut masse oppskrifter... men er jo ikke det jeg har lyst på! jeg har lyst på noe som ikke er kuren!! rett og slett gulrot kake, og kulinaris isen!!! kaffe moccaen skulle jeg nok klart meg uten... men de andre....
men jeg kom meg gjennom dagen idag uten å skeie ut! nesten så jeg skal gå på vekta i morra bare for å motivere meg selv.. er ikke veiing før på mandag egentlig men... om den viser bittelitt ned så klarer jeg det kanskje.. men har den gått opp klarer jeg nok ikke å la være!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 21:56   #5
hege66
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 22
hege66 er på en erverdig vei

Sv: skeie ut..

Kan du ikke lage litt is, og evt en lavkarbokake. Så kan du invitere en eller annen så du får følelsen av at dette er noe ekstra?

hege66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 22:08   #6
Marte_mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 45
Innlegg: 35
Marte_mor er på en erverdig vei

Sv: skeie ut..

Opprinnelig lagt inn av smil!, her.

har printet ut masse oppskrifter... men er jo ikke det jeg har lyst på! jeg har lyst på noe som ikke er kuren!! rett og slett gulrot kake, og kulinaris isen!!! kaffe moccaen skulle jeg nok klart meg uten... men de andre....
men jeg kom meg gjennom dagen idag uten å skeie ut! nesten så jeg skal gå på vekta i morra bare for å motivere meg selv.. er ikke veiing før på mandag egentlig men... om den viser bittelitt ned så klarer jeg det kanskje.. men har den gått opp klarer jeg nok ikke å la være!!

Vet du, jeg kjenner meg så igjen i alt du skriver! (Godt å høre at det er fler..) -Og jeg startet på ketolyse på mandag altså.
Har gått på ketolyse før i 4-5 mnd (tror jeg det var), og det jeg syntes var/er vanskeligst er å avstå helt fra snop, kaker, vafler, is og alt mulig fy fyy. Ikke en bitteliten sjokolade på lørdags kvelden en gang. Jeg blir nesten litt deppa av det. Må gå omveier på butikken for å slippe å se smågodtet eller skolebrødene. Det er så pyton!
Meeen, det at man ser så raskt resultater på vekta gjør at jeg holder ut. Siden mandag har jeg gått ned 4,5 kg. (regner ikke med at den farten fortsetter altså.. desverre )

Marte_mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 22:10   #7
meksiko
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: telemark
Innlegg: 67
meksiko er på en erverdig vei

Sv: Har lyst til å skeie ut

flott,du er flink.

meksiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 22:33   #8
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Har lyst til å skeie ut

Kjenner til følelsen.

Jeg laget meg krem med kakao pulver i jeg og da ble alt av snop og kakesug borte gitt.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 23:51   #9
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Har lyst til å skeie ut

kafe besøk er noe av det vannskeligste med lavkarbo livsstilen synes jeg. Man kan jo selvfølgelig kjøpe te eller svart kaffe å ha litt fløte i, men det blir så tydelig alt man IKKE kan spise og drikke...

jeg er ei skikkelig kafe jente da, så selv på ketolyse kuren regner jeg inn deg daglige latten på bekostning av grønnsaker.

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 00:15   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har lyst til å skeie ut

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

jeg er ei skikkelig kafe jente da, så selv på ketolyse kuren regner jeg inn deg daglige latten på bekostning av grønnsaker.

Hjemmelaget latte med fløte er MYE bedre

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 08:45   #11
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Har lyst til å skeie ut

litt godt å høre at det er flere som meg... gikk på vekta idag.. og den sto på stedet hvil.. og skeier jeg ut går den jo garantert opp.. og er det verdt det?? (hmmm.. har en god natts søvn fått fornuften tilbake mon tro??) men lysten er til stede, men så er jo veiedag ukas "høydepunkt" og da er det jo nesten dumt når jeg er så nærme veiedag... huff...
kafe-lysten tror jeg og skyldes litt det at jeg er så matlei.. og at vekta sniker seg så "sakte" nedover.. for hos meg så minker det nesten ikke cm heller!! og alle sier jo at det er cm man skal måle og ikke henge seg opp i vekta.. men da blir jeg jo bare enda mer deprimert av dette! for der beveger det seg nesten ikke.. og buksene sitter like godt som før!!

men jeg skal i allefall prøve å unngå å skeie ut idag...

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 09:03   #12
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Har lyst til å skeie ut

Først, så flink du er til å motstå lysten på kake Det smaker ikke så godt som du tror det vil gjøre og så kommer den svarteste samvittighet etterpå... (erfart)
Er det noe annet du har lyst på, som ikke er mat? Krem, blad, cd, klesplagg?

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 09:45   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Har lyst til å skeie ut

Jeg pleier å ha med meg et par av Myas cookies eller Fedons mandelkjeks (med splenda/sukrose i stedet for fruktose) når jeg skal på kafe. Eller en atkinsbar.

Hvis det er noen som påpeker at det ikke er lov å spise medbragt, så er det bare å spørre hvor det mel-og sukkerfrie tilbudet befinner seg ...

Det er også lurt å spise godt før man går hjemmefra, da er man ikke så lett å friste til noe mer enn kaffe.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 11:18   #14
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 38
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Har lyst til å skeie ut

synes duer utrolig flink... virkelig flink... herregud.. mitt mål er å klare 3 uker uten å skeie ut... og da er jeg stolt...

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 12:07   #15
Irenesol
Juniormedlem
 
Irenesol sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vestby, Akershus
Alder: 55
Innlegg: 40
Irenesol er på en erverdig vei

Sv: Har lyst til å skeie ut

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg pleier å ha med meg et par av Myas cookies eller Fedons mandelkjeks (med splenda/sukrose i stedet for fruktose) når jeg skal på kafe. Eller en atkinsbar.

Hvis det er noen som påpeker at det ikke er lov å spise medbragt, så er det bare å spørre hvor det mel-og sukkerfrie tilbudet befinner seg ...

Smart! Adopteres med høye kneløft!

Irenesol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 17:12   #16
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: Har lyst til å skeie ut

Så flink du var å stod imot!! Jeg har vært et par turer på kafè under kuren, men klarte meg veldig bra. Tok en kopp te og kjøpte meg en salat med det jeg kunne spise Men nå drikker ikke jeg kaffe til vanlig da, hverken latte eller mocca eller noe sånt, men er en sucker for kakao... Så under kuren lager jeg meg min egen kakao med fløte, vann, 70%/85% sjokolade, kanel og eventuelt bittelitt kaffe for å få en svung på den
Har du gått på kuren lenge da? Tar vel noen ganger litt tid før det "løsner" og kiloene starter renne av

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:12   #17
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Har lyst til å skeie ut

yohoo!! jeg har klart å la være skeie ut idag og!! er så stolt av meg selv!! tror faktisk det var lurt av meg å skrive om det her..
men blitt litt mye karber kanskje i form av salat til alle måltider idag.. men bedre det enn å skeie ut!!
er så stolt av meg selv!!!
så på snart to måneder har jeg klart meg uten å skeie ut!! yohoo!! jeg klarte det!! suget er gått over tror jeg...
takk for støtten alle sammen!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 23:11   #18
Metalpus.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 41
Metalpus. er på en erverdig vei

Sv: Har lyst til å skeie ut

Opprinnelig lagt inn av Nillomien, her.

synes duer utrolig flink... virkelig flink... herregud.. mitt mål er å klare 3 uker uten å skeie ut... og da er jeg stolt...

mått mål er 4 uker.. Og skal/skulle da skeie ut med en fruktsalat....
Når tar dette sukker-behovet slutt? Aldri, ser det ut som på andre her...? Sliter værst med savnet av det friske , frukt o.l. (driver litt selvpining.. Har en sjokolade i huset... Men faktisk så har ikke den fristet... ).
Hva skjer egentlig om man skeier ut ? Blir karbene rett til fett? Noen som har det "tekniske" inne? Om en evt utskeielse, er det vell best tidlig på dagen og om en "bruker opp" energien den dagen med mer aktivitet... *flaut*
Dere som har skeiet ut, var det verdt det?

__________________
metalPus
Metalpus. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 08:25   #19
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: Har lyst til å skeie ut

Når jeg får sug, så er det ikke på godterier men på frukt og mat jeg ikke kan spise... Tror det er litt sånn at det man ikke kan få, det vil man ha

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 14:31   #20
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Har lyst til å skeie ut

Merker selv at jeg sliter litt med motivasjonen om dagene

Er så forbanna at hodet skal tulle det sånn til, jeg trives med kosten og med vektnedgangen (selvfølgelig), så hvorfor må jeg da plages av et stadig tilbake vendende ønske om å stappe innpå noen raske karbohydrater

__________________

Slankestart 1. januar 09:
Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 15:02   #21
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Har lyst til å skeie ut

Opprinnelig lagt inn av Superleila, her.

Når jeg får sug, så er det ikke på godterier men på frukt og mat jeg ikke kan spise... Tror det er litt sånn at det man ikke kan få, det vil man ha

Slik tenker jeg også! Men jeg syntes at det er betryggende. Er jo mye bedre å lengte etter en appelsin fremfor en snickers! Dermed har jeg mye bedre sammvittighet om jeg unner meg en pastarett, enn om jeg spiser mcdonalds. Det tar jo litt skade, men jeg mener at det er to helt forskjellige måter å skjeie ut på.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 15:45   #22
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: Har lyst til å skeie ut

Ja, helt enig, er forskjell på å skeie ut og å SKEIE ut..

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 15:54   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har lyst til å skeie ut

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Dermed har jeg mye bedre sammvittighet om jeg unner meg en pastarett, enn om jeg spiser mcdonalds.

Kroppen min hadde hatt mye bedre av en burger på mcdonalds enn en pastarett. Pasta er som gift i kroppen min, sender blodsukkeret ut på beg og dalbanetur bare jeg tenker på det

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 21:36   #24
snutanuta
Medlem
 
snutanuta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 53
snutanuta er på en erverdig vei

Sv: Har lyst til å skeie ut

Uff ja, jeg er også til tider ganske fysen! Men jeg spiser bare "lovlige" ting som sukkerfri sjokolade og baconcrisp når det blir som værst, så jeg kunne vel ha gjort det værre

__________________


Start 18 Februar 09
snutanuta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 22:08   #25
Bayone
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 45
Innlegg: 101
Bayone er på en erverdig vei

Sv: Har lyst til å skeie ut

Jeg lager meg en Gerds ostekake når jeg får lyst på noe godt, den er mektig, dekker søtbehovet og holder som snacks i maaaange dager

__________________
Startet opp igjen 09.08.2010 på 82 kg


Bayone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skeie ut med potet til middag? tommygutt Lavkarbo generelt 13 31-07-09 09:25
Om man skal skeie ut litt bobbla Ketolysekuren 5 07-01-09 16:41
Ok..for de som er fristet til å skeie ut i påsken..... Gunhild Lavkarbo generelt 1 21-03-08 19:09
Om man skal skeie ut! Lindabtn Ketolysekuren 49 15-11-07 21:39
Jeg har sluttet å skeie ut ... Solis Generell diskusjon 9 18-09-07 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no