Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Sukker - jeg hater deg!!!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-06, 07:57   #1
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sukker - jeg hater deg!!!

Jeg hadde uflaks forrge helg og ble realt dårlig, den typen syk som gjør at man mister utrolig mye væske og ikke greier å spise noe. Dette stod på i 4 dager og i den perioden spiste jeg nesten ingenting (kanskje to porsjoner kyllingsuppe med nudler, noe av det eneste som tolereres når magen er vranglås). Mer kritisk, jeg greide ikke drikke vann, det kom i retur nesten med en gang. Jeg tok derimot til meg endel Sprite som gikk tålelig bra. Uten annen tilgang på energi var det sikkert ikke så dumt med energirik drikke...

Problemet var selvsagt at 4 dager på Sprite ikke er kompatibelt med det kostholdet jeg forsøker å holde meg til, og ganske riktig, når jeg endelig kom meg til hektene og begynte å spise fettrikt og karbohydratfritt så kom hodepinen og slappheten med en gang. I dag tidlig var jeg iskald, slapp og nedfor. Endel av disse symptomene forsvant etter lunsj, men hodepinen henger i fremdeles.

Nå har jeg nettop spist middag (bacon med litt broccoli, egg og ost) i en passe porsjon, og jeg kjenner endelig at kroppen nærmest maler av velvære. Det er utrolig deilig å være tilbake på skikkelig kosthold, men igjen har jeg fått meg en skikkelig tankevekker. Sukker er (ihvertfall for meg) nesten som gift, jeg blir sur av å tenke på hvor lenge jeg har stappet meg med sukkermat og på alle dem som gjør det hver dag når de sikkert hadde hett det mye bedre uten, og jeg blir sur av at tilnærmet rent sukker selges som helsekost uten at noen kastes i fengsel for å selge slikt skrap.

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-06, 08:36   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Sukker - jeg hater deg!!!

Meget interessante observasjoner det der, og jeg har selv erfart tilsvarende etter at jeg skeiet ut med litt bløtkake og annet snop i selskap nå nylig. Sukkersuget og hodepinen meldte seg straks jeg var tilbake på lavkarbo-kosthold igjen, så det er så sant så sant det som Wasa sier i reklamen sin: 'Du blir hva du spiser' Det gjelder ikke bare fiber, for det er jo det Wasa tenker på, men i alle høyeste grad også sukker.

Ha en fin helg over there...skulle gjerne vært tilbake en tur.
Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-06, 10:05   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Sukker - jeg hater deg!!!

Jeg har også gjort samme erfaring. Sukker er helt grusomt for kroppen. Nå har jeg i alle fall ingen mulighet til å gå tilbake til et "normalt" kosthold. Hver gang jeg dytter i meg sukker blir jeg slapp, oppblåst, urolig og skjelven, og får noe voldsomt med cravings. Tenke seg til å skulle leve på dette dag ut og dag inn.
For bare noen få år siden drakk jeg cola hver eneste dag, spiste loff fra morgen til kveld. Stakkars meg.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 19:14   #4
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Sukker - jeg hater deg!!!

Ikke uventet har denne sukkerorgien ogsaa foert til at jeg ikke lenger gaar ned i vekt, men har naadd det fryktede plataaet.

Vel vel, naa som jeg er tilbake i folden er jeg ikke veldig bekymret, har stor tro paa at kroppen vil finne tilbake til rytmen snart og fortsette aa kvitte seg med fett. Jeg synes det er paafallende at jeg fremeles blir fortere sulten en foer kjempesprekken og at jeg blir saa kald i kroppen om morgenen. Her trengs tydligvis enda mere fett.

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 20:14   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Sukker - jeg hater deg!!!

hmmm...ja jeg får den store sjelven av sukker. hjertebank og full pakke...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 16:34   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Sukker - jeg hater deg!!!

Sukker gjør meg supertrøtt, uopplagt og kjempesupersulten dagen etter. Merkelig at sukker skal herje sånn med kroppen?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 17:04   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sukker - jeg hater deg!!!

Om jeg spiser sukkerholdig mat/varer står vekta garantert stille i en uke.... I tillegg til at jeg er urven i kroppen et par dager etterpå. Når jeg er på vedlikehold gjør det ikke noe med manglende vekttap, men å føle seg fyllesjuk etter å ha spist er ikke noe særlig nei !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no