Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

hva spiser dere?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-04, 15:43   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hva spiser dere?

kan dere ikke sette opp en typisk dagsmeny for dere? hadde vært kjekt å snappet opp noen tips fra andre. skriv hva dere spiser til FROKOST, LUNSJ, MIDDAG og evt KVELDS. pluss mellommåltider hvis dere har det, og snacks.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-01-04, 16:05   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Hva vil du vite

Opprinnelig lagt inn av Iset

kan dere ikke sette opp en typisk dagsmeny for dere? hadde vært kjekt å snappet opp noen tips fra andre. skriv hva dere spiser til FROKOST, LUNSJ, MIDDAG og evt KVELDS. pluss mellommåltider hvis dere har det, og snacks.

Er litt usikker på hvor du vil hen med det spørsmålet, er det intro, eller vedlikeholdsfasen du mener?
Kunne jo satt opp noen eksempler,men du må selv finne ut av hvor mye karbo du tåler for fortsatt å gå ned i vekt.
Uansett råd til alle:
Les den nye slankerevolusjonen,den er viktig for å forstå hvorfor vi spiser som vi gjør

Klem Skorpia

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 27-01-04, 18:54   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hei Skorpia
ja jeg har den boken og Atkins for livet og, men jeg kunne bare tenke meg å se forskjellige dagsmenyer fra dere. helstr intro-fasen, for det er den jeg er på nå

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-01-04, 19:28   #4
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Javel

Opprinnelig lagt inn av Iset

hei Skorpia
ja jeg har den boken og Atkins for livet og, men jeg kunne bare tenke meg å se forskjellige dagsmenyer fra dere. helstr intro-fasen, for det er den jeg er på nå


Neida bare tuller

Jeg blir akkurat nå jaget fra dataen, dattern min forlanger innpass, skal se hva jeg kan gjøre, men tviler på om du får deg noen overraskelser

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 27-01-04, 21:13   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Noe å spise:

  • Kokt egg med majones el smør
  • speil egg
  • eggerøre
  • eggerøre med paprika
  • eggerøre med paprika og purre
  • eggerøre med purre
  • eggerøre med paprika og løk
  • reker med majones
  • reker med majones og egg
  • krepsehaler med majones
  • krepsehaler med majones og egg
  • røkelaks med ost
  • røkelaks med eggerøre
  • røkelaks med majones
  • egg og bacon
  • burger med ost
  • burger med løk og ost
  • ytrefileet med fløtesaus
  • biff med fløtesaus
  • indrefileet med fløtesaus
  • entrecote med fløtesaus
  • kyllingvinger
  • kyllinglår
  • kyllingklubber
  • kylling
  • tunfisk med salat og rømmedressing
  • tunfisk med salat og balsamico+olje
  • kylling med salat + som over
  • torsk stekt i fløte sammen med brokkoli
  • laks med pepper og fløtesaus, serveres med grønne grønnsaker
  • sei med løk
  • tacokrydret kjøttdeig med chili, paprika og løk servert med litt salat
  • biffstrimler med løk og paprika og masse smør
  • macadamianøtter
  • paranøtter
  • valnøtter
  • usaltede peanøtter
  • Svinekoteletter
  • lammekoteletter
  • kalkun biff
  • fenalår
  • birkebeinerskinke
  • parma skinke
  • kalkunskinke
  • kokt skinke
  • rømme
  • ost
  • st paulin ost
  • baby-bel ost
  • creme fraiche
  • smør
  • Udo's Choice
  • Cocosa Extra Virgin
  • bacon crisp
  • kjøttkaker med løk i
  • kalkunkaker
  • fløte
  • osv
  • osv....
DET var det jeg kom på i farten. Salat og grønne grønnegrønnsaker fordeler jeg utover dagen. Spiste 1 GG helseklibrød vanligvis med eggene til frokosten.

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 27-01-04, 22:13   #6
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Introfrokosten(inkludert lunsj)

Er som hos mange andre
spiser egg i alle fasonger til jeg går lei.
Omeletter med skinke og eller bacon
og evt.ost,smøreost.
Eggerøre,med spekeskinke og salat
Salat med kylling,tomat paprika,agurk,ost
Når jeg går lei Blir frokost og lunsj på jobben den berømmelige klipappen
GG-Helseklibrød eller Fiberrik,ofte med smøreoster.
Eller f.eks reker blanda med rekesalat.
Eller noe annet pålegg som ikke inneholder for mye karbo.
Da jeg begynnte på Atkins spiste jeg tunfisk rett av boksen, men overdrev nok litt og har ikke spist tunfisk siden februar i fjor)

Mellommåltidene

God gammeldags baconsvor
ostebiter
av og til ostebiter sammen med kjøttpålegg

Middagen

Koteletter,biff, karbonadedeig,
kylling eller hva jeg måtte finne av rent kjøtt
Stort sett torsk når det gjelder fisk.
Ørret er et helvete å rense,dessuten har jeg vegring.
Et fiskebein i munnen får meg nesten til å kaste opp.
Tilbehør til dette er ofte broccoli og eller blomkål.Evt.Rosenkål kålrot)
Spiser ikke gulerøtter og belgfrukter under intro.
Eller stekt sopp,løk og paprika surra i rømme.

Kveldsmat

Bare hvis jeg er sulten. Ellers kan det være som mellommåltid.
Eller jeg steker meg karbonade lagt på kinakål med smelta ost. evt. litt dressing. Eller kosematen. taco uten skjell og mais.
Spiste taco på soyapannekaker og det var sånn passe ok.
Jobber skift og da blir det litt vanskelig. Jeg kan like gjerne spise middag til frokost når jeg er ekstra matlei, for det er viktig å få i seg noe

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 28-01-04, 12:13   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

wow takk dere.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 00:12   #8
deeluxe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 37
deeluxe er på en erverdig vei

Kan jeg spise fiberrik under introen? evt hvor mange pr dag?? er så kjipt å bare spise pålegg uten noe å legge det på. bruker agurk som "ritz" nå.

deeluxe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 09:26   #9
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Du kan prøve deg med rugsprø, (tynnt rugknekkebrød) , men det er ca. 5 gram karbo pr rugsprø. Eks. et rugsprø med masse meierismør kalkunfilet og hvitost + proteinshake( aspartam?)med olje er en fin frokost.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 09:28   #10
deeluxe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 37
deeluxe er på en erverdig vei

JA det er apartam i pritein shaken min men hva er egentlig resultatet av å få i seg dette når man er i ketose? Hvis jeg ikke kan drikke proteinshaken sliter jeg sterkt med å få i meg nok proteiner. I need my shake.

deeluxe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 12:25   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Begod

Du kan prøve deg med rugsprø, (tynnt rugknekkebrød) , men det er ca. 5 gram karbo pr rugsprø. Eks. et rugsprø med masse meierismør kalkunfilet og hvitost + proteinshake( aspartam?)med olje er en fin frokost.

Da er nok fiberrik ett bedre alternativ med 3,5g karbohydrat og fiberrik med solsikke er faktisk bare 3g /brød

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 16:09   #12
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

GG-Helseklibrød

Opprinnelig lagt inn av deeluxe

Kan jeg spise fiberrik under introen? evt hvor mange pr dag?? er så kjipt å bare spise pålegg uten noe å legge det på. bruker agurk som "ritz" nå.

Beste alternativ er GG-Helseklibrød med 2 gram netkarb.
Den får du kjøpt på helsekost.
Og mener å ha regna ut at det er 2.3 eller 2.7 gram netkarb i fiberrik.
Det er litt mer i den med solsikke

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 16:11   #13
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Da er nok fiberrik ett bedre alternativ med 3,5g karbohydrat og fiberrik med solsikke er faktisk bare 3g /brød

Er du sikker på det?
Husk at solsoikkefrø inneholder mer karbo enn kli.
En må regne netcarb dvs. trekke fra kostfiber.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 18:13   #14
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Beste alternativ er GG-Helseklibrød med 2 gram netkarb.
Den får du kjøpt på helsekost.

Eneste alternativ egentlig på introen...
Du finner det også i de fleste velassorterte dagligvareforretninger...

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 18:17   #15
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av HP

Eneste alternativ egentlig på introen...
Du finner det også i de fleste velassorterte dagligvareforretninger...

dessuten er den bedre,større skiver tynnere og plass til mere pålegg

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no