Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Svimmelhet

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-07-09, 15:57   #1
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Svimmelhet

Startet opp med Lavkarbo a la Lindberg for en uke siden. I dag har jeg vært jevnt svimmel. Når jeg søker på svimmelhet her på forumet finner jeg mest info angående ketose og svimmelhet. Jeg har kun redusert karbohydratene, har spist greit og ikke kjørt meg selv hardt på noe som helst vis. Har holdt meg unna brød, men har spist ca. et måltid daglig med korn, knekkebrød eller havregrøt. Noen som har erfaring med at omstilling til kosthold av typen Lindberg kan gi svimmelhet?

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 16:15   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Svimmelhet

Drikker du nok vann? Og tar vitaminer? Kan hende du trenger ekstra magnesium.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 16:53   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Svimmelhet

Hvordan spiste du før kostholdsomlegging? Spiste du mye brød, pasta, ris, sukkerholdige matvarer som brus og godteri? Jo mer raske karbohydrater man har spist før kostholdsomlegging, jo større reaksjon får man når man kutter det ut. Det blir som en slags "avrusning", om du skjønner.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 18:12   #4
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Svimmelhet

Jeg drikker en god del vann (over liter iallefall om dagen) og tar folat og B-vitaminer på grunn av mangel, og har nylig tatt en ordentlig sjekk med blodprøver så jeg tviler på at jeg har andre vitaminmangler. Det ble en del raske karbohydrater før omlegging ja, det er det jeg lurer på om kan være årsaken. Får se det litt an, og evt. kontakte lege hvis det ikke roer seg.

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 19:35   #5
AnneBer
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 11
AnneBer er på en erverdig vei

Sv: Svimmelhet

Jeg leser gjennom gamle temaer her, og fant denne. Jeg håper svimmelheten din har gått over, men jeg tenkte på en ting når jeg leste din tråd. Jeg tåler ikke gluten, men har ikke cøliaki. Jeg har noe som heter proteinintoleranse, og tåler ikke proteinet i gluten. Når jeg fikk diagnosen sluttet jeg på dagen med alt mel, og etter kort tid var jeg kjempedårlig. Jeg lå på sofaen og skalv, med abstinenser som jeg bare har sett på film (og da var det snakk om avvenning fra sterkere stoffer enn mel). Det varte i 2 uker, jeg fikk senere vite at jeg burde trappet ned. Man kan få rare reaksjoner av mat ja

AnneBer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svimmelhet og hodepine Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 1 28-10-08 09:42
Svimmelhet og matthet Smile Spørsmål og svar 5 29-04-07 18:18
Svimmelhet Femita Lavkarbo generelt 3 28-08-06 18:31
Noen som vet ang. svimmelhet konepone Ketolysekuren 12 04-05-05 12:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no