Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Panikkanfall ...

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-09, 11:39   #26
Maggen
Medlem
 
Maggen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 97
Maggen er på en erverdig vei

Sv: Panikkanfall ...

Ja ikke sant.
Ikke så lett bestandig, men det er nok det som virker

Maggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen og blid! Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 12:58   #27
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Panikkanfall ...

Jeg leser og jeg føler med deg, vet hvor lammende det er. Litt tom i dag, så det får bli med en

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 15:59   #28
Maggen
Medlem
 
Maggen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 97
Maggen er på en erverdig vei

Sv: Panikkanfall ...

Men det hjelper veldig godt det, takk for omtanken

Maggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen og blid! Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 01:20   #29
AnneBer
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 11
AnneBer er på en erverdig vei

Sv: Panikkanfall ...

Jeg husker godt når jeg fikk diagnosen panikkangst for mange år siden, jeg var så lettet der jeg satt med en brosjyre i hånden som handlet om det jeg "var utsatt" for. Tenk at jeg ikke var alene om det

Senere skulle jeg ha ønsket meg mer konkret info, f.eks som at panikkangst som regel oppstår som en følge av sterke undertrykte følelser som ikke kommer til syne før man slapper av (det er derfor mange får det når de skal sove, eller som noen her i tråden beskriver som en etter-reaksjon etter en vanskelig eller stresset periode).

For meg har det hjulpet masse å øve meg på å ta alle følelser som de kommer (det høres lettere ut enn det er, men det er verdt å øve). Og å se på meg selv som i en slags krise når jeg får dårlige perioder, krise som det er noe å lære av og ikke bare noe jeg skal komme meg unna.

Jeg har også fått veldig god hjelp av akupunktur og kinesologi. Samt mat, jeg har ganske omfattende matintoleranse som nok har svekket meg både fysisk og psykisk.

AnneBer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 19:10   #30
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

Sitat:

Rare greier. Men har lært meg å se mønsteret i det, og panikkanfallene jeg har hatt de siste årene er helt annerledes enn de jeg hadde som tenåring, så kroppen virker til å finne nye måter å utagere på, men jeg har lært meg tegnene, og nå klarer jeg som regel å avverge dem.

Rare greier ja... Jeg tok influensavaksinen for to-tre uker siden..

Siden da har jeg både mistet smak/luktesans, men det kom tilbake etter et par dager. Jeg har fått trøbbel med magen; magekatarr ble jeg fortalt. Men det rare er at ubehaget med magekatarren bare inntrer når jeg føler meg utslitt og oppgitt.. JEG tror nå rett og slett av angsten har kommet tilbake, i en annen form, som du sier.. jeg kan våkne om natta, hive etter pusten og føle at det er en elefant som står på brystet mitt.. MEGATUNGT! KANSKJE kan det være vaksinen som har gjort det, kanskje ikke, ikke vet jeg...

Men uansett, jeg er innsett at det kanskje er panikken som har innhentet meg igjen.. Glemte å banke i bordet da jeg sa at jeg var angstfri!

Skal i neste uke reise med fly, det var jo det som var den værste triggern sist, denne gangen skal jeg reise sammen med jobben og har ørten leger sammen med meg, så jeg VET jo at jeg er i de beste hender hvis jeg skulle få et anfall. men er likavel spent på om det kommer.. men som sagt, det er sååå rart at angsanfallene har kommet tilbake.. Vet jeg er sliten; både på jobb og hjemme. Og det jeg ønsker mest av alt er ei hel uke, helt alene; bare gå turer langs ei strand å kjenne på livet inni meg selv.. men det skjer neppe... har ikke tid til det, må pusse opp ferdig hjemme...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 10:42   #31
AnneBer
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 11
AnneBer er på en erverdig vei

Sv: Panikkanfall ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har fått trøbbel med magen; magekatarr ble jeg fortalt. Men det rare er at ubehaget med magekatarren bare inntrer når jeg føler meg utslitt og oppgitt.. JEG tror nå rett og slett av angsten har kommet tilbake, i en annen form, som du sier.. jeg kan våkne om natta, hive etter pusten og føle at det er en elefant som står på brystet mitt.. MEGATUNGT! KANSKJE kan det være vaksinen som har gjort det, kanskje ikke, ikke vet jeg...

Hvis jeg får i meg mat jeg ikke tåler, får jeg angst. Det blir som en forgiftningssituasjon. Så jeg tror godt at det kan ha sammenheng med vaksinen, og at du ikke trenger å tenke at angsten er tilbake. Spis noen gram c-vitamin om dagen, det hjelper på å få renset ut det du ikke skal ha i kroppen.

AnneBer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 19:16   #32
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

Opprinnelig lagt inn av AnneBer, her.

Hvis jeg får i meg mat jeg ikke tåler, får jeg angst. Det blir som en forgiftningssituasjon. Så jeg tror godt at det kan ha sammenheng med vaksinen, og at du ikke trenger å tenke at angsten er tilbake. Spis noen gram c-vitamin om dagen, det hjelper på å få renset ut det du ikke skal ha i kroppen.

Det med angst når jeg har spist noe jeg ikke burdekan jeg forstå. For jeg har mange ganger kjent at angsten ligger på lur etter et måltid med mye karber i.. Det tror jeg skyldes at magen blir oppfyllt på en måte jeg ikke liker, den er ubehagelig. Og når denne ubehagelige kroppsfølelsen oppstår blir det kanskje oppfattet av psyken min som noe skummelt istedet for ubehagelig og tendensen til et panikkanfall er i emning.. Av alle ting vet jeg at jeg får det hvis jeg spiser poteter krakket i brunsaus... Eller kokt ris, og især hvis jeg spiser søt gjærbakst.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 22:07   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

For ikke å snakke om blodsukker som fyker i været, for så etter kort tid lande rett ned i sokkene

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 16:26   #34
kranne
Nytt Medlem
 
kranne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: stavanger
Innlegg: 5
kranne er ny på veien

Sv: Panikkanfall ...

Jeg vet så altfor godt hvordan du har det, og det er forferdelig. Jeg syns det verste er redselen for å "klikke", for å miste kontroll og bli gal. For min del har det hjulpet veldig å kutte ut koffein samt ta en del vitaminer og mineraler. Har funnet at kalsium er veldig beroligende men må tas sammen med en dose magnesium samt at citrate er best for magen. Kalsium virker som et beroligende middel og jeg tar det etter behov, men for det meste før jeg skal legge meg og det hjelper veldig på søvn. Hvertfall for min del. Det finnes en del andre urter som kan hjelpe i tillegg, men som alt annet skal man jo vise aktsomhet selv om det "bare" er urter. Jeg vil også få understreke det mofe skrev om viktigheten av eksponering under veiledning. Jeg kan ikke få sagt meg mer enig. Jeg har selv gått nedenom og hjem fordi jeg har holdt på for mye alene og presset meg. Er man ikke helt i form kan eksponering nesten bli en traumatisering for kropp og sjel. Søk absolutt hjelp.
Dette ble langt, men jeg håper at ting blir litt bedre, og du er ikke alene

__________________


kranne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins-ish Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 17:43   #35
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

Hei Kranne, og hjertelig takk for at du deler!
Det med kalsium virker interessant, jeg har tidvise problemer med plutselige og litt ''dramatiske'' oppvåkninger i løpet av natta, antageligvis delvis både på grunn av stress og medisinering. Jeg spiser ikke meieriprodukter og får ikke i meg det sånn sett (i tillegg til min tvil på muligheten til å oppta kalsium fra melk o.l. ... men det er en annen diskusjon ). I hvilken form tar du det, og i hvilke doser? Jeg har prøvd med litt beroligende te, men det er jo ikke innsovningen som er problemet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:12   #36
kranne
Nytt Medlem
 
kranne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: stavanger
Innlegg: 5
kranne er ny på veien

Sv: Panikkanfall ...

Hei!
Jeg tar det akkurat for øyeblikket i pulverform siden jeg ønsker en relativt stor mengde og siden jeg drikker en del vann så syns jeg ofte at pulver er enklest. Jeg fikk en del mageproblemer ( forstoppelse) av tablettform fordi det oftest er er kalsium karbonat som blir brukt. Prøv helst et tilskudd av kalsium citrate ( hvis en ikke har problemer med for lite magesyre). Jeg fikk mye bedre søvn etter at jeg begynte å ta tilskudd av kalsium, jeg blir raskere søvning og mer avslappet.Alle netter er selvfølgelig ikke like, men jevnt over bedre etter kalsium. Jeg har alltid kun tenkt på kalsium som noe for knokler og tenner, men når jeg leste en del om panikkangst og generell angst dukket kalsium opp som en mulig løsning. Jeg tar magnesium i tillegg til kalsium siden disse skal stå et visst forhold til hverandre. For søvnen tar jeg også melatonin. Etter kalsiumtilskuddet sov jeg nesten hele natten igjennom, og det kan jeg ikke huske sist gang jeg gjorde. Jeg kjøper det meste av mine produkter fra usa, da jeg syns at man får mer for en billig penge og gode produkter. Håper at det kan hjelpe deg photobscura. syns hvertfall at det ikke skader å prøve. kalsium er hvertfall blitt " my drug of choice"

Lykke til

__________________


kranne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins-ish Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:14   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

Hjertelig takk for tipset! Magnesium tar jeg allerede. Skal sjekke litt hva jeg kan finne.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:14   #38
kranne
Nytt Medlem
 
kranne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: stavanger
Innlegg: 5
kranne er ny på veien

Sv: Panikkanfall ...

ang dosering tar jeg rundt 1000-1500 mg.

__________________


kranne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins-ish Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:18   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

Opprinnelig lagt inn av kranne, her.

ang dosering tar jeg rundt 1000-1500 mg.

Åh, såpass. Drev og sjekket litt på shopping4net som er en bra og billig (og fraktfri) side, som ikke minst sender fra Sverige som på langt nær er så rigide som vi eri Norge når det kommer til kosttilskudd. Men det var noget mindre doser, ja.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:19   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

Nå kom jeg over en ganske billig en med 225 mg . Det er et merke jeg har brukt før (b-vit), som jeg synes er ganske bra!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:30   #41
kranne
Nytt Medlem
 
kranne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: stavanger
Innlegg: 5
kranne er ny på veien

Sv: Panikkanfall ...

det er en annen svensk side også som jeg har bestilt noe fra før, men der er det porto, topformula.se. jeg brukte en stund pharma nord sin bio-calsium+d3+k som har 1000mg kalsium og er ganske billig. jeg var veldig fornøy med den, men fikk som sagt veldig forstopplese av den. den koster rundt 100 kr på helsekost. kan jo prøve ut den og håper på at magen din tåler den

__________________


kranne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins-ish Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:50   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

Opprinnelig lagt inn av kranne, her.

det er en annen svensk side også som jeg har bestilt noe fra før, men der er det porto, topformula.se. jeg brukte en stund pharma nord sin bio-calsium+d3+k som har 1000mg kalsium og er ganske billig. jeg var veldig fornøy med den, men fikk som sagt veldig forstopplese av den. den koster rundt 100 kr på helsekost. kan jo prøve ut den og håper på at magen din tåler den

Jeg går på metformin, så litt hard mage hadde vært fint som en omveksling

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 23:15   #43
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

AHA! Der fikk jeg meg en forklaring! Er plaga med kronisk diare...vært i mange år.
Begynte å ta kalsiumtilskudd for et par uker siden og magen er bedre
Ikke helt bra, men myyyye bedre synes jeg
Tenkte at kansje,kansje er det kalsiumet som gjør det...men fant ikke noe svar før her

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 03:44   #44
Fleskulf
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 35
Fleskulf er på en erverdig vei

Sv: Panikkanfall ...

Hei. Jeg fikk mye mindre angst etter at jeg begynte med d-vitamittiskudd og regelmessig solarium (ut i sola om sommeren) Og nok kalsium og magnesium, som noen nevner.

Ellers kan jeg nevne at sobril ikke er så dumt å ha. funker etter 20-30min. Men bør ikke brukes hver dag såklart. Men enig i det noen her sier, at det hjelper bare å vite at man har det tilgjengelig.

God bedring.

__________________
kill the carbs before the carbs kill you.
Fleskulf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:06   #45
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

Etter å ha fulgt denne tråden var jeg overbevist om at jeg var i ferd med å utvikle panikkangst... Jeg har hatt pusteproblemer når jeg har vært stresset i det siste, og følt at noen har sittet på meg. I tillegg til å kjenne støl og rar. Men så var det heldigvis bare bronkitt (riktignok har jeg gått med det i månedsvis, mjen..). Note to self, slutt å lese tråder om sykdommer på nett

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:12   #46
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Etter å ha fulgt denne tråden var jeg overbevist om at jeg var i ferd med å utvikle panikkangst... Jeg har hatt pusteproblemer når jeg har vært stresset i det siste, og følt at noen har sittet på meg. I tillegg til å kjenne støl og rar. Men så var det heldigvis bare bronkitt (riktignok har jeg gått med det i månedsvis, mjen..). Note to self, slutt å lese tråder om sykdommer på nett

Hehe Samme som når sykepleierstudenter leser om ulike sykdommer.. de får symptomer alle sammen

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:37   #47
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Etter å ha fulgt denne tråden var jeg overbevist om at jeg var i ferd med å utvikle panikkangst... Jeg har hatt pusteproblemer når jeg har vært stresset i det siste, og følt at noen har sittet på meg. I tillegg til å kjenne støl og rar. Men så var det heldigvis bare bronkitt (riktignok har jeg gått med det i månedsvis, mjen..). Note to self, slutt å lese tråder om sykdommer på nett


Og hos meg var det heller ikke panikkanfall. Men vanlig omgangssyke! Alle unga i huset begynte å kaste opp et par dager etter at jeg ble pusk i magen. Vi ble testa og det viste seg at vi hadde en overivrig småhissig bakterieflora i magen. Forskjellen på unga og meg var at de kastet opp og fikk det fortere ut, mens baseluskene mine ble værende i magen min og skapte mer ubehag over lengere tid.

Så JIPPI!! Det VAR ikke panikkangst det var bare ekle bakterier!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 16:41   #48
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Panikkanfall ...

Hvis du har angst og panikkanfall, så har du rett på helsehjelp ved en DPS. Når legen har sent søknaden skal søknaden behandles ganske raskt. Det betyr at DPSen skal vurdere om du har en lidelse som innebærer at du har rett på helsehjelp. Hvis du har det, skal de sette en frist. Når du har fått en frist, så er de forpliktet til å gi deg et tilbud innen den fristen. Hvis de ikke har kapasietet til å ta imot deg innen fristen, så er de forpliktet til å finne et annet tilbud til deg. Stå på krava og lykke til.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 17:09   #49
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

Jeg kom inn på DPS ganske raskt (to uker), men det var jo bare en kort stund til jeg fikk psykolog, og han var dødsrar han jeg snakka med, og jeg følte lite respekt og tillit. Men jeg fikk da prata ut, og bare det å få lov til å snakke om seg selv i tre kvarter en gang i uke hjelper på.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 12:55   #50
Maggen
Medlem
 
Maggen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 97
Maggen er på en erverdig vei

Sv: Panikkanfall ...

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Hvis du har angst og panikkanfall, så har du rett på helsehjelp ved en DPS. Når legen har sent søknaden skal søknaden behandles ganske raskt. Det betyr at DPSen skal vurdere om du har en lidelse som innebærer at du har rett på helsehjelp. Hvis du har det, skal de sette en frist. Når du har fått en frist, så er de forpliktet til å gi deg et tilbud innen den fristen. Hvis de ikke har kapasietet til å ta imot deg innen fristen, så er de forpliktet til å finne et annet tilbud til deg. Stå på krava og lykke til.

Veldig rart at jeg ikke ble tillbudt noe sånnt da? Legen mumla jo noe om noe i den duren.. Men det kokte visst bare bort i grøten.. Så da får man jo bare selvmedisinere seg til man blir tatt på alvor..

Maggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen og blid! Svar med sitat
Svar

Emneord
angst, panikkangst, terapi


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no