Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-11, 11:34   #1
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Jeg vet dette ikke er en oppskrift, men det er jo under her folk søker tips til middager, så jeg tar sjansen

Jeg spiser for det meste ren kjøttmat, også i grillsesongen, men jeg savner faktisk å spise pølser i blant. Pølser inneholder jo ofte 6-7% karber og om jeg spiser ca 2 pølser, eller 200 gram av disse (lett gjort), så blir det fort nesten hele dagsrasjonen med karbs, på ketolyse eller skaldeman.

Vet dere om noen lavkarbopølser? Jeg har ikke funnet noen lett tilgjengelige såkalte "ketolysepølser" der jeg bor (Sandvika) og er egentlig på jakt etter pølser som finnes i normale butikker.

Så langt har jeg funnet denne (ikke smakt enda):

http://www.klikk.no/helse/dinkost/te...icle670814.ece

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 12:01   #2
Coockie
Medlem
 
Coockie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 146
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Den smaker veldig godt! Har mye krydder i seg

Man får også en type kalt «Hot Link» i samme serie. Begge selges som en del av Rema 1000s grillkampanje og har 0,5g karbohydrater pr 100g.

Det finnes flere pølser i kampanjen men disse har rundt 4g karbohydrater pr 100g. Fortsatt mindre en de «vanlige» merkene da

I love Rema 1000

__________________
Livet er en dans på roser, men hvem sa at dansing på roser var lett?
Leter du etter noe? Det er ikke noe her. Hvorfor titter du her egentlig?.
Startvekt: 103,6 kg – Mål: -32 kg – Fremgang: -16 kg
Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 12:10   #3
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Ja, hos Rema 1000 får man gode pølser

- "Hot Link"
- "American Hot Dog"
- "Cajun Hot dog"

I tillegg har jeg spist noen burgere derfra.

King size burger med kun 0,5 g karbohydrater. Grei og enkel mat


Edit: Glemte å nevne at Meny også fører pølser som er lave på karbs. Noen av pølsene av merke "Jacobs" har også rundt 0,5 g.. Viktig å se på næringsinnholdet, da det kan være ganske store forskjeller mellom typene.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 12:21   #4
bittersweet
Medlem
 
bittersweet sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 105
bittersweet er ny på veien

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Fikk noen deilige spanske grillpølser fra Sverige med 2g karbo pr 100g. De har myemye bedre utvalg på lavkarbopølser, siden de har pølser med MYE kjøtt.

__________________


bittersweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: selvkomponert, nesten induksjon Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 13:01   #5
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Meny har jacobs utvalgte. Dyre, men gode. Inneholder vel 0-1 % mener jeg. Finnes i flere typer, bratwürst, urter, bacon og en til mener jeg. Vel verdt det! ü

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 15:23   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Mener bestemt du finner pølser med lite karber på Ultra på Storsenteret!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 15:30   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Kan jeg også minne om chorizopølsene på rema som er bare GENIALT gode på grillen og kjempesaftige?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 15:37   #8
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Ultra har iallefall jacobs pølsene. I dag står de chilli pølsene på min meny. Og de er innmari gode

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 15:41   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Så er det vel Idsøe som har lavkarbopølser, i allefall her på vår ICA

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 15:59   #10
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Jacobs utvalgte fra Meny er gode og ketolysevennlige (men dyre).

Dersom du er i Sverige kan jeg anbefale Gøl sine pølser (selges i poser) Disse er knallgode og har fra 1-3 gram karber pr 100 gram. De har mange forskjellige typer som Chorizo, Tatziki, Frankfurter med ost, sommergrill og muligens flere typer også.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:02   #11
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Fant pølser fra Matmesteren med 1 g karbs på Rimi. Dene ene pakken inneholdt tre ulike "rekker" med småpølser som alle smakte godt. Sikkert stas for barn også, for dere som har det! Tror det het noe sånt som snackpølser. Den andre typen var bratwurst, den har jeg ikke testa ennå.

Jacobs pølser kjøper jeg på Spar.

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 01:52   #12
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Tusen takk for alle tipsene!

Jeg fant også "snackpølsene" til matmestern, og er veldig skeptisk, fordi de også fører de samme pølsene i egne forpakninger, stor størrelse, og der var karbinneholdet oppe på ca 6g/100g!

Lurer på om jeg burde kontakte dem og høre om dette er for godt til å være sant.

Er student så jeg kan ikke fråtse i pølsene til idsøe og jacobs altfor ofte, men det skal absolutt testes!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 08:35   #13
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Hurra for Rema, da skal jeg handle pølser til grillen i år også

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 10:26   #14
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Pølser har vært livretten min så lenge jeg kan huske. Jeg har spist mange IDSØE, Rema1000 sine og svenske lavkarbopølser.

Men hva har dere til pølsene? Selv bruker jeg hjemmelaget "potet"salat, men savner virkelig lompe.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 11:51   #15
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Pølsemat som er (ordentlig) lavkarbo

Pølse fra slakteren med guacemole og rømme og salat.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et ordentlig svar på hvorfor mye fett er viktig Fetpåmidten Spørsmål og svar 100 11-01-15 23:55
Lyst på ordentlig sprøe ostechips? Bee Kake/dessert og snacks 182 19-01-13 21:06
Endelig ordentlig tilbake Salt Ketolysekuren 2 01-07-08 20:38
Hvorfor gir ikke suget etter ORDENTLIG brød seg? Tette80 Ketolysekuren 7 08-05-07 09:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no