Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Hvordan unngå at resten av familien ikke eser opp?

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-07, 08:46   #1
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Hvordan unngå at resten av familien ikke eser opp?

Hei! Jeg er på dag tre av å kutte masse karber denne uka, jeg ser frem til hvordan dette går. Jeg poster her, for dere ser ut som dere har stor aktivitet og smart filosofi!

Har imidlertid et spørsmål: Om man lager mat til "hele familien", inkludert mann og barn (snart tre år), der de IKKE er på slankern (han er heller ikke interessert i å prøve lavkarbo, enda). Hvordan gjør man det da, utenom å spise maten i smug? Når de spiser det jeg gjør, pluss karber, så blir det jo bare tull for dem?

Hjelp!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 12:29   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan unngå at resten av familien ikke eser opp???

På din mat heller du olje eller rømme.. De får ikke.

Snikinnføring av lavkarbo fungerer også ved å innimellom være tom for poteter eller ris slik at de erfarer en middag uten slikt tilbehør innimellom. Etterhvert blir det en vane.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 15:28   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan unngå at resten av familien ikke eser opp?

Jeg ser ikke helt problemet. Alt du spiser kan de spise, og så kan de få grov pasta naturris, grønnsaker, litt potet, og salater til. De trenger jo ikke å få så mye olje og smør på sin mat som du har, men de trenger jo endel av det de også.

Det viktigste du kan gjøre er egentlig å sjekke sukker ut av det daglige kostholdet, og bytte raffinerte varer ut med grove. Så er det meste bra.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:35   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan unngå at resten av familien ikke eser opp?

Takk for svar!
Det skal vel nevnes at jeg har vært "fornuftig i matveien" veldig lenge, alle stivelser er fullkorn her i huset, frøken Dings elsker fullkornsris, edamame etc. Har vel gått ned en 8-10 kg over et år på å være "sunn" (5omdagen, fullkornsmat, magert kjøtt) og har nådd et knallhardt platå, derfor lavkarbo nå.

Faktisk bekymrer frøken Dings meg mindre enn Herr Dings, hun spiser stort sett ikke det vi gjør til måltidene uannsett! For han er brite, og elsker denne maten jeg nå kan spise, men han har da fire skiver brød til det meste... Enten må jeg overtale ham til å være med på dette, si at han ikke får, eller så blir kosemagen hans en vom... Ja som en ganske ung mann har han en misunnelsesverdig forbrenning ...men allikevel... Hvor mye mer enn meg forbrenner han da? Når jeg er 170cm og jente og han er 190 og mann?

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:57   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan unngå at resten av familien ikke eser opp?

Bak lavkarbobrød til ham,eller be ham kutte litt ned på brødet, han blir jo mett av all den andre deilige maten?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:06   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan unngå at resten av familien ikke eser opp?

Ja, jo, vel... Vi befinner oss inntil videre i USA, landet for luftbrød og ikke norske varer... Ja, det kompliserer ting, jeg vet!!!

Må vel tusle på helsekosten og se hvor jeg finner sånt...

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:24   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan unngå at resten av familien ikke eser opp?

Åh hehe, ja det skal ikke være lett. Men USA er jo et eldorado av lavkarbo-mat da, mye bedre utvalg enn her. Brødmixer, kakemixer osv. Du kan jo teste ut forskjellige brødmixer og se om noen faller i smak.

ÅÅÅRH min drøm er å en dag kunne spasere inn i en helsekostbutikk og en lavkarbobutikk i USA og bare hamstre. De har så mye! Jeg har jo slekt i Seattle og har fått masse lovnader om gratis opphold om jeg kommer, men det er fader så dyrt med fly. Billigste jeg fant for meg, mannen og vesla var 30.000 tur-retur, BARE for fly!!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 00:34   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan unngå at resten av familien ikke eser opp?

Iset, da må du finne kayak.com!
Der kan du søke på billetter, sted og fleksibel tid...
Og husk Icelandair, med lang forhåndsbestilling kan dere fly til Minneapolis med dem og videre med rutefly... Southwest.com og ATA.com er vanligvis billigst.

Takk for tips om bakeblandinger, kanskje jeg kommer hjem med kofferten full!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 00:15   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan unngå at resten av familien ikke eser opp?

Ah tusen takk for tipset!! Vi får uansett tid til å spare litt, for denne sommeren har vi jo nyfødt baby så det blir nok uansett ikke før året etterpå.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 14:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no