Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbobok - Hexeberg

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-12, 12:57   #1
FruK79
Juniormedlem
 
FruK79 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 30
FruK79 er på en erverdig vei

Lavkarbobok - Hexeberg

Mmmmm sitter og nyter min lavkarbo kakao mens jeg prøver å finne en god side med mye info om Hexebergs lavkarbofilosofi, men finner ingen gode.

Er det slik at man MÅÅÅ kjøpe en bok til 400 kr for å få innsikt i dette eller finnes det noen sider på nett? Skulle gjerne ha hatt en liten innføring i litt forskjelliges filosofi før jeg kjøper bøkene liksom...

Jeg lurer også på om disse bøkene forklarer HVORFOR lavkarbo er bra for f.eks. høyt blodtrykk, muskelsmerter o.l. og ikke bare forbrenningen.

Jeg ønsker å ligge på lavkarbolivstil med maks 50 kh per døgn

FruK79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - hjertesunt fett <3 Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 13:03   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobok - Hexeberg

Det aller første du bør gjøre er å lese vår fantastiske nybegynnertråd med alle linker etc.
Da vil du nok få svar på det meste du lurer på! Skulle det være noe mer som er uklart etter at du har lest hele den tråden nøye, må du så gjerne spørre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 13:07   #3
FruK79
Juniormedlem
 
FruK79 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 30
FruK79 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobok - Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det aller første du bør gjøre er å lese vår fantastiske nybegynnertråd med alle linker etc.
Da vil du nok få svar på det meste du lurer på! Skulle det være noe mer som er uklart etter at du har lest hele den tråden nøye, må du så gjerne spørre!


Hehe ja, har lest den, men fant ikke akkurat det jeg lurte på der. Mye god info, men ikke så detaljert per 'Dr.' om du skjønner. Eller er det jeg som ikke klarer å se?? Mulig det også... haha

FruK79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - hjertesunt fett <3 Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 13:30   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobok - Hexeberg

Akkurat nå kan du få boka "Frisk med lavkarbo" for kr 79. (Jeg får på ingen måte betalt for å reklamere eller noe sånt, det bare virket relevant her!)

Ellers så er det også Hexeberg som står bak den nettbaserte Lavkarboklubben - det koster litt å kjøpe medlemsskap, men det kan jo også vurderes som et alternativ. Der får man anledning til å stille spørsmål direkte til diverse eksperter, oppdatert kostdagbok, diskusjonsforum og oppskrifter. (Jeg tror jeg ville funnet tilstrekkelig informasjon på det nettstedet til å klare meg fint uten boka, men folk har jo forskjellige preferanser hva angår informasjonsformat...)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 13:37   #5
FruK79
Juniormedlem
 
FruK79 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 30
FruK79 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobok - Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Akkurat nå kan du få boka "Frisk med lavkarbo" for kr 79. (Jeg får på ingen måte betalt for å reklamere eller noe sånt, det bare virket relevant her!)

Ellers så er det også Hexeberg som står bak den nettbaserte Lavkarboklubben - det koster litt å kjøpe medlemsskap, men det kan jo også vurderes som et alternativ. Der får man anledning til å stille spørsmål direkte til diverse eksperter, oppdatert kostdagbok, diskusjonsforum og oppskrifter. (Jeg tror jeg ville funnet tilstrekkelig informasjon på det nettstedet til å klare meg fint uten boka, men folk har jo forskjellige preferanser hva angår informasjonsformat...)

Oi!! *løper og kjøper - eller klikker og kjøper!*
Da er det jo ingen sak å teste boka!!! Synes nemlig 400 kr var litt i overkant bare for å titte.

Takk!!

__________________




FruK79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - hjertesunt fett <3 Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 13:42   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobok - Hexeberg

De aller fleste lavkarbobøkene finnes også på biblioteket om du bare vil lese deg opp om de forskjellige retningene osv!

Om du følger linkene i nybegynnertråden bør du få nok info til å danne deg en mining om de forsjellige retningene, vil jeg tro!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 13:44   #7
FruK79
Juniormedlem
 
FruK79 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 30
FruK79 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobok - Hexeberg

Takk for svar til dere begge

Bibb'ern var utlånt for Hexeberg, og bokhandlene rundt her er utsolgt. Er vel den berømmelige bikinisesongen som står for dør snart

Har bestilt boken nå til 79 kr, så nå gleeeeeder jeg meg!! Har startet å legge om kostholdet uten boken også da, og det funker veldig bra. Noen hekto opp ned variasjon fra dag til dag, men det kan vel være vann nå i starten.

__________________




FruK79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - hjertesunt fett <3 Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 13:46   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobok - Hexeberg

Variasjon på vekta fra dag til dag er helt normalt!

Godt at linken kom til nytte - håper du får glede av boka!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 15:23   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbobok - Hexeberg

"Frisk med lavkarbo" er en veldig inspirerende bok! Den første lavkarboboken jeg leste, og den som inspirerte meg til å legge om kostholdet. Nå er jeg ikke noen stor fan av Hexebergs oppskrifter riktignok, men med basis i hennes teorier var det likevel greit å sette seg inn i hva man burde spise selv. Og effekten har ikke latt vente på seg, jeg føler meg bedre i form på alle måter enn på lenge, lenge...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 09:39   #10
Lower
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 7
Lower er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobok - Hexeberg

Jeg har kjøpt den først Hexebergboka på ebok og betalte ikke mer enn 149,-

Lower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dr. Hexeberg Tidl. medlem LCHF 40 29-09-11 18:25
Hexeberg vs Lindberg chrysmynta Dr Lindbergs 3 24-06-11 22:16
Dr. Hexeberg? Ju9ta Lavkarbo generelt 1 19-04-11 17:38
Matkurs av Dr. Hexeberg rst024 Lavkarbo generelt 9 13-04-11 10:18
Lavkarbobok ønskes kjøpt siljcem@online.no Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 12-05-10 17:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no