Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Hjemmelaget protein-bar

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-05, 18:05   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hjemmelaget protein-bar

Det har jeg laget i dag!

1 stk. 80% sjokolade
1 egg
2 ss proteinpulver
2ss havreflak
en neve nøtter (mackedamia og mest hasselnøtter).
3 scoper med stevia

-----
nå gjorde jeg det kansje litt tungvindt iom at jeg prvde meg frem til noe nytt da, men jeg:

  • smeltet sjokoladen og hadde søtstoff og eggeplomme i .
  • Så kjørte jeg havre, proteinpulver og nøtter og litt søtstoff i kjøkkenmaskinen,
  • stivpisket eggehviten og hadde i (samme måten som med marsipan).
  • tilslut tilsatte jeg sjokolade i kjøkken maskinen og kjørte den.
Fikk en fin masse. Som jeg delte i kuler og dyppet i 70% sjokolade

- Jeg stekte noen biter på stekepanne med lokk, og fikk noen ganske gode browniesaktige kjeks også,- dette skal utforskes nærmere!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 18:07   #2
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Trenger jeg si noe mer?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 18:07   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

oi, nam!!!
gleder meg til du har forsket mer
mulig jeg prøver meg på litt forskning selv også, gitt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 18:09   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Spennende!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 18:10   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

.. og hvor får du tak i stevia da, frøken? BLIR DERE IKKE STERILE? Nei, tull på meg.. men jeg lurer..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 18:11   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Håper ikke det...
brukr bare litt iblandt, så det går nok bra.... stevia bestillte vi på nettet...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 18:22   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hva er best av Stevia og Splenda?

  Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 18:25   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Hva er best av Stevia og Splenda?

Tja.. Stevia er et naturprodukt, og Splenda er ikke?

Men så sier de jo at stevia i enorme mengder kan gjøre rotter (!) sterile.. men det kan sikkert splenda også.

Jeg mener, man dør nok hvis man drikker 200 liter melk på en dag, også!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 18:31   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Splenda smaker best!
selv om forskningsmetoden er blitt kritisert, så er jeg er litt sånn engstelig for steviaen likevel jeg.. men jeg bruker litt, og helst ikke til poden

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 21:01   #10
Livlys
Juniormedlem
 
Livlys sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 33
Livlys er ny på veien

Sv: Hjemmelaget protein-bar

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Det har jeg laget i dag!

1 stk. 80% sjokolade
1 egg
2 ss proteinpulver
2ss havreflak
en neve nøtter (mackedamia og mest hasselnøtter).
3 scoper med stevia

-----
nå gjorde jeg det kansje litt tungvindt iom at jeg prvde meg frem til noe nytt da, men jeg:

  • smeltet sjokoladen og hadde søtstoff og eggeplomme i .
  • Så kjørte jeg havre, proteinpulver og nøtter og litt søtstoff i kjøkkenmaskinen,
  • stivpisket eggehviten og hadde i (samme måten som med marsipan).
  • tilslut tilsatte jeg sjokolade i kjøkken maskinen og kjørte den.
Fikk en fin masse. Som jeg delte i kuler og dyppet i 70% sjokolade

- Jeg stekte noen biter på stekepanne med lokk, og fikk noen ganske gode browniesaktige kjeks også,- dette skal utforskes nærmere!

Jeg ser at denne tråden er gammel, men jeg ble så inspirert at jeg måtte prøve selv. Jeg er på jakt etter noe slikt og har problemer, her hvor jeg bor i Belgia, å finne andre proteinbarer som duger.
Her er minn oppskrift, den ble ganske god, og selv min man syntes den var brukbar, og han er kresen. Jeg har problemer med å regne ut khd innholdet, håper at noen kan hjelpe meg litt der:

Hjemmelaget protein-bar

Protein Khd Fiber
110 gr 2 stk Egg 1,5 1,9
1 ts Søtning
30 gr 2 ss Hasselnøtt pulver/mel 4,1 5,1
30 gr 2 ss Mandelmel 12 2,4 9,9
30 gr 2 ss Cocosmel 6 1,2 18
10 gr 2 ss Kli 1,5 1,9 4,2
20 gr 2 ss Havregryn 2,7 11,2
15 gr 1 ss Linfrø 3,7 5,2
30 gr 2 ss Protein Pulver ( 23,7 3
Perferct Zero Carb Isopure)
2,5 dl Fløte 0,5 0,7

20 gr 2 ss Cocos râpée – til pynt 1,4 4,7
Totalt Proteiner: 79,2, Khd: 48 , Fiber: 37,3

Bland sammen alt det tørre: Hasselnøttmel, Mandelmel, Cocosmel, Kli, Havregryn, Linfrø og Protein Pulver. Visp egg og søtning til eggedosis. Smelt sjokoladen og bland i 2,5 dl fløte.
Ha eggedosis og Sjokoladen i blandingen og bland god. Dette skal bli en fast deig, som formes i den størrelse og form en ønsker. Rull dem i cocous.

Kan stekes. Og den kan kun kjøles ned i kjøleskap. Valget er ditt. Dersom du vil steke dem, da blir det en tørr ”skorpe” som ikke klisser, stekes på 175 grader i ca 5 min.

Anbefaler porsjoner på ca 30 gram. Pr bar = 14 stk totalt


Karbo innhold blir da følgende:

Khd = 48Fiber 37,3 = Netto Karbo 10,7 / 14 stk = Khd pr bar 0,76.

__________________
Livlys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Lavkarbo Ketose Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 23:57   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget protein-bar

Livlys: Det høres ut som en god bar, og det hasselnøttpulveret så veldig godt ut!

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

...BLIR DERE IKKE STERILE? ...

... det tror jeg lillebror er et levende bevis på at vi ikke ble.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 10:18   #12
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hjemmelaget protein-bar

Høres herlig ut!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 18:04
Argument for proteiner MHM Generell ernæringsdebatt 19 16-04-05 17:58
Eurodiet kontra lavkarbo-mat MHM Eurodiett 3 27-02-05 21:32
Mat&trim Tidligere bruker Trening 5 07-09-04 01:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no