Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger råd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-11, 20:49   #1
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Trenger råd

Jeg sliter en del med at jeg blir så inspirert av alle dessert oppskifter her inne. Jeg har alltid synes at det er gøy å bake, men kun gjort det til spesielle anledninger, noen mer spesielle enn andre
men nå som jeg er på denne kuren for tredje uken på rad uten noe form for sprekk ( føler ikke jeg har lyst på høykarbo ting lenger heller) så har jeg rukket å få lest gjennom en del tråder. Jeg har da spesiellt sett mye på oppskrift tråder og har nå lyst til å prøve ut alt på en gang. Alt for mye gode kaker og snacks..
Så jeg som egentlig aldri har spist godteri annet enn i helgen føler nå en trang til å spise dessert hele tiden. Har ikke laget noen av kakene enda venter på en god nok annledning,men har testet litt andre ting som bacongull ( usj, ikke godt) 88% sjokolade, bringebær med pisket fløte, blåbær med fløte, og div nøtter.

Hadde jeg klart å holde meg til lørdagen så hadde det vel ikke vært så ille, men er redd mine utskeielser ødelegger hele kuren?


Så hvordan skal jeg få kroppen til å slutte å tenke at den vil ha noe søtt etter middagen ? Jeg spiser allerede masse fett, så tror det her er mer mentalt enn fysisk.

Noen tips? Hvordan stopper dere cravings?

Dør forresten etter å prøve å lage bounty!

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 15:45   #2
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Trenger råd

Hmm.. Jeg er tydeligvis ganske alene om dette problemet..

kun en ting å gjøre da, ta seg selv i nakkeskinnet og skjerpe seg!

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 17:04   #3
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd

Jeg pleier å lage meg en kopp te med soyamelk etter middag for å dempe cravings... Funker veldig bra for meg

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 17:11   #4
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger råd

Jeg visper litt kremfløte med sukrinmelis og hakker en bitteliten bit med mørk sjokolade som jeg har over og nyter det hvis jeg får lyst på noe "syndig" og godt. Litt holder.

For å kvitte seg med suget er det vel egentlig bare en medisin som er brukenes og det er å kutte ut, leve med abstinensene som defintivt kommer og komme ut i den andre enden som kvitt suget.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466


Sist redigert av Lindemor : 10-09-11 kl 18:21.
Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 17:12   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger råd

Kutt det helt ut og heller planlegg sunne, gode måltider. Du kan ta deg litt sukkerfrie tyggis, pastiller etc og en og annen kaffe latte med soyamelk/fløte med kunstig søtning som sukrin, suketter eller noe.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 17:53   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Kutt det helt ut og heller planlegg sunne, gode måltider. Du kan ta deg litt sukkerfrie tyggis, pastiller etc og en og annen kaffe latte med soyamelk/fløte med kunstig søtning som sukrin, suketter eller noe.

Enig, etter laaaang tid på lavkarbo med lavkarbo-godis hjelp hele veien, ser jeg at jeg må manne meg opp nå til å kutte alt av søtt... i en LANG periode... og jeg gruer meg...

I starten spiste jeg ikke særlig kunstig søtt i det hele tatt uten problem, men med liten matlyst så ble det litt mye lavkarbo-smoothies som overtok for "ordentlig" mat og det er jo IKKE særlig bra i lengden! Mann deg ordentlig opp og hold deg straight i en mnd eller så til, legg så heller inn EN lavkarbo-oppmuntring EN gang i uka og hold deg til det.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 20:05   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger råd

Eggedosis av 1 egg og ca 1 ss sukrin med bittelitt raspa sukkerfri sjokolade over demper søtsuget sykt. Klarer nok ikke å spise opp alt heller da dette blir fluffy og godt. Men best av alt er jo å kutte ut, men må man så må man av og til

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no