Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Nannahs supergode knekkebrød!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-11, 01:24   #601
Pingvin
Juniormedlem
 
Pingvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 41
Pingvin er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Å, bakte disse for første gang i dag! Yay! Kjempegode! Har savnet knekkebrød, men det var jo bare så enkelt å lage dette selv ^^

Pingvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 00:09   #602
princess92
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
princess92 er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Takker for oppskrift, ser ut som det har vært en stor suksess for de fleste her!
Jeg er ny med LCHF og dette er egentlig første oppskriften jeg tester ut. Jeg halverte alt (utenom fiberhusken, glemte helt ut at jeg kun skulle ha 1 ss og ikke 2 slik som det står i oppskriften..) ettersom jeg ville prøve den ut. Jeg ventet i 10 minutter som det står på at den skulle binde seg, men ingenting skjedde. Er dette pga jeg brukte for mye fiberhusk kanskje?

Takker for svar!

princess92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 00:25   #603
princess92
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
princess92 er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

I tillegg brukte de utrooooolig lang tid på å steke, tror jeg har sittet i over 2 timer nå og ventet.. Så forresten at det var noe "slimaktig" når jeg skulle skjære dem i biter, er dette pga jeg brukte for mye fiberhusk kanskje??

Vil såååååååå ha knekkebrød imorgen!

princess92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 02:07   #604
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Fikk en aha opplevelse i dag.
I går stekte jeg disse knekkebrødene, men lot hele røren bli fordelt på bare en plate for å se hvordan de ble.
Resultatet ble luftige, halvtykke knekkebrød med skikkelig goood smak.
Så tenkte jeg at siden jeg n endelig "fikk dem til" så ville jeg lage fler i dag og da ville jeg være litt mer økonomisk og smurte dem utover 2 brett... De ble IKKE like gode.
For det første var de ferdigstekt altfor tidlig.
For det andre ble de ikke luftige i det hele tatt, bare tynne, flatbrødaktige greier som smakte svidde frø

Så heretter lager jeg heller dobbel oppskrift om jeg vil ha 2 brett. For det var himmelvid forskjell på dem
De "tykke" var kjempegode nemlig

__________________




Sist redigert av FrkMarge : 30-09-11 kl 15:44. Årsak: Skrivefeil også hadde jeg satt 3 brett ikke 2...
FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 12:28   #605
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Takk for tips, frk Marge! Må lage nye i dag, gleder meg til ny ladning deilige knekkebrød!

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 19:05   #606
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Fikk en aha opplevelse i dag.
I går stekte jeg disse knekkebrødene, men lot hele røren bli fordelt på bare en plate for å se hvordan de ble.
Resultatet ble luftige, halvtykke knekkebrød med skikkelig goood smak.
Så tenkte jeg at siden jeg n endelig "fikk dem til" så ville jeg lage fler i dag og da ville jeg være litt mer økonomisk og smurte dem utover 2 brett... De ble IKKE like gode.
For det første var de ferdigstekt altfor tidlig.
For det andre ble de ikke luftige i det hele tatt, bare tynne, flatbrødaktige greier som smakte svidde frø

Så heretter lager jeg heller dobbel oppskrift om jeg vil ha 2 brett. For det var himmelvid forskjell på dem
De "tykke" var kjempegode nemlig

Jeg har likt de tynne men måtte bake noen tykke i dag. Altså 1 brett. Dessverre mangler jeg smakesans (forkjølet ) men gubben dansa nesten mens han spiste og sa det var kjempe forskjell.. Så jeg gleder meg til å smake jeg også.
Pleier forresten bare vende knekkebrødet og fjerne papiret så putte de tilbake i ovnen til ovn og alt er kald. Blir sprøe og fine da. Fungerte med de tykke også.

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 20:31   #607
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg fant også ut at det var best å kline hele røra ut på en plate. Jeg steker først en porsjon, og så en til. Etterpå legger jeg dem på rist og tørker på 100 grader med døra på gløtt, siden jeg ikke har varmluft. Dette er bare helt nydelig, namm...

Når jeg først har blandet sammen to porsjoner, så blander jeg like godt to til som jeg har liggende klar i kjøkkenskapet til boksen blir tom. da er det bare å tilsette vann og steke. Praktisk.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 20:49   #608
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg fant også ut at det var best å kline hele røra ut på en plate. Jeg steker først en porsjon, og så en til. Etterpå legger jeg dem på rist og tørker på 100 grader med døra på gløtt, siden jeg ikke har varmluft. Dette er bare helt nydelig, namm...

Når jeg først har blandet sammen to porsjoner, så blander jeg like godt to til som jeg har liggende klar i kjøkkenskapet til boksen blir tom. da er det bare å tilsette vann og steke. Praktisk.

Det var lurt
Men behøver den å stå i kjøleskap da? Det er jo tørrvarer alt sammen

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 20:50   #609
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Tok meg den friheten å legge disse inn på Diett.no. Håper det er ok. Satte til 24 servings. Synes det blei den greieste oppdelingen 3x4 så ble det litt størrelse på dem.
Takk for oppskriften nok en gang, Nannah

hva heter de på diett.no ? så slipper jeg og legge inn selv for jeg har ikke funnet dem.

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 22:32   #610
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Det var lurt
Men behøver den å stå i kjøleskap da? Det er jo tørrvarer alt sammen

Nei da, kjøkkenskapet

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:50   #611
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Nei da, kjøkkenskapet

Å hehe litt stressa her tydeligvis

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 11:26   #612
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av maysa, her.

hva heter de på diett.no ? så slipper jeg og legge inn selv for jeg har ikke funnet dem.

De heter Nannah's supergode knekkebrød.. hehe...

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 13:12   #613
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

De heter Nannah's supergode knekkebrød.. hehe...

takk...med appostroff (elle hva det nå heter)ja

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 13:18   #614
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

hmmm de er ikke der ...søkte både i oppskrifte og på mine måltider og står bare not found

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 17:41   #615
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Det står at oppskrift er sendt videre til godkjenning Sorry. Sikkert bare jeg som får den opp da. Det var dumt. Er lenge siden jeg la den inn, så de burde godkjent den for lenge siden.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 18:00   #616
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Det står at oppskrift er sendt videre til godkjenning Sorry. Sikkert bare jeg som får den opp da. Det var dumt. Er lenge siden jeg la den inn, så de burde godkjent den for lenge siden.

ja tror det tar lang tid for og få den godkjent... du kan jo sjekke om du får op oopsie rull med kjøttdeig.. den la jeg inn sånn ca som deg? og du trykket del med andre regner jeg med?

uansett det går så bra så

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 13:46   #617
snøffe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: vestlandet
Alder: 62
Innlegg: 13
snøffe er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Hei.. bare et lite tips for å få deigen ut på platen.. jeg bruker stekespade (metall) dypper den i vann innimellom, og da går det, ja, som smurt å få de tynne og utover hele platen.. (mulig dette tipset er gammelt, men fant ut at dette funka supert, så jeg deler det..)
Vil benytte anledningen til å takke for oppskrift på tidenes beste knekkebrød!

snøffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 14:06   #618
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg bruker ca halvparten mengde av solsikkefrøene og desto mere sesamfrø, og klasser røra utover platene med hendene. Aldeles deilig!

teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 00:30   #619
belte
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 10
belte er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Har bakt knekkebrødet i dag og det var kjempegodt
Bare hunden som ikke likte dem her i huset, men han er ganske sær i kosten....

belte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 17:51   #620
belte
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 10
belte er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Disse ble nydelige, har spist opp første ladning. Må lage ny ladning i kveld. Alle som har smakt dem vil ha oppskrifta.... Og det er jo koselig.

belte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 19:18   #621
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jeg bruker ca halvparten mengde av solsikkefrøene og desto mere sesamfrø, og klasser røra utover platene med hendene. Aldeles deilig!

Eg brukte også bare halvparten av mengda av solsikkefrø, ikkje så glad i dei. auka i staden mengda av linfrø og sesamfrø. Har sakna knekkebrød sånn, så dette var supert. Synest liksom alltid at frokost/lunsj er vanskeleg..

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 23:47   #622
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg måtte bare prøve meg på denne knekkebrødoppskriften, siden jeg ikke har smakt brødmat på nesten tre måneder! Og knekkebrødene ble kjempegode de, og enkle å lage var de også. Men: Bakepapiret de lå på er jo nesten umulig å få vekk! Det løsner i strimler, og jeg brukte over en halvtime med skarp kniv for å få vekk alle papirrestene. Er det flere som har erfart dette, og har dere forslag til en måte å unngå problemet på? Kanskje en annen type papir?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 23:57   #623
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg måtte bare prøve meg på denne knekkebrødoppskriften, siden jeg ikke har smakt brødmat på nesten tre måneder! Og knekkebrødene ble kjempegode de, og enkle å lage var de også. Men: Bakepapiret de lå på er jo nesten umulig å få vekk! Det løsner i strimler, og jeg brukte over en halvtime med skarp kniv for å få vekk alle papirrestene. Er det flere som har erfart dette, og har dere forslag til en måte å unngå problemet på? Kanskje en annen type papir?

Jøss. Det må være papiret. Jeg har bakt knekkebrød et titallsganger og aldri opplevd dette ihvertfall.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 00:32   #624
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg måtte bare prøve meg på denne knekkebrødoppskriften, siden jeg ikke har smakt brødmat på nesten tre måneder! Og knekkebrødene ble kjempegode de, og enkle å lage var de også. Men: Bakepapiret de lå på er jo nesten umulig å få vekk! Det løsner i strimler, og jeg brukte over en halvtime med skarp kniv for å få vekk alle papirrestene. Er det flere som har erfart dette, og har dere forslag til en måte å unngå problemet på? Kanskje en annen type papir?

ja det er forskjell på papiret ja!
Jeg brukte et billig matpapir første gangen og hadde samme erfaring som deg. Husker ikke merket, men tror pakken var hvit og rød?
Nå bruker jeg et som er litt tykkere, unik sitt. Det funker mye bedre.
Det er fortsatt litt vanskelig å få knekkebrødene av og jeg må lirke litt, men det går greitt av uten å gå i fillebiter.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 06:02   #625
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg måtte bare prøve meg på denne knekkebrødoppskriften, siden jeg ikke har smakt brødmat på nesten tre måneder! Og knekkebrødene ble kjempegode de, og enkle å lage var de også. Men: Bakepapiret de lå på er jo nesten umulig å få vekk! Det løsner i strimler, og jeg brukte over en halvtime med skarp kniv for å få vekk alle papirrestene. Er det flere som har erfart dette, og har dere forslag til en måte å unngå problemet på? Kanskje en annen type papir?

Hvis du bruker det brune, ruglete bakepapiret fra Toppits, så slipper du å skrape. Jeg hadde gitt opp hele greia før jeg oppdaget dette.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Supergode muffins Cornelia Kake/dessert og snacks 35 14-01-13 19:51
Supergode lavkarbo knekkebrød Gunhild Bakst 31 22-09-11 11:41
Knekkebrød? Ramboline Ketolysekuren 12 13-09-10 13:45
Knekkebrød AltforStor Ketolysekuren 2 21-08-07 20:35
Enids supergode biffsalat Enid Middag 0 23-05-07 18:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no