Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kylling med saus av soltørket tomat og kokosmelk

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-11, 11:07   #1
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Kylling med saus av soltørket tomat og kokosmelk

Til 4 sultne mennesker - retten er i utgangspunktet både melkefri og uten mel:
2 løk
2 paprika
grønne oliven u/stein
Andre grønnsaker etter ønske (sopp, blomkål, brokkoli, gulrot ... f.eks)

soltørket tomat (den tørre man finner i 100g forpakninger på rema eller fra glass)
1 boks kokosmelk

Kylling (vi brukte 4 brystfileter, men hadde foretrukket utbeinede lår med eller uten skinn)

Krydder: salt, pepper, paprika, løkpulver, hvitløk eller hvitløkspulver.

Først grovdeler man grønnsakene. Her bør det være "chunks", ikke pyntelige terninger. Legg disse nederst i en ildfast form. (Om den ikke er non-stick bør man kanskje ha i litt fett?)

Krydre grønnsakene lett med salt, pepper, litt timian(?) og løkpulver.

Sett disse i ovnen på 160 grader mens du fortsetter med resten.

Grovdel kyllingen i en bolle. Tilsett masse paprikapulver, salt, løkpulver, hvitløkspulver (eller hakket hvitløk) og pepper. Kyllingen skal bli oransje.

Ta grønnsakene ut av ovnen og fordel kyllingbitene på toppen av grønnsakene. Du bør ha så mye kylling at det bare er små åpninger mellom bitene.

Sett alt tilbake i ovnen. Sett klokka på 20 minutter. Om du har valgt kylling med skinn er det nå du må vente på at skinnet blir gyldent før neste trinn.

I mellomtiden har du tomatene og kokosmelka i en blender og "blitzer" det til en oransje krem med tomatsmak. Kjenn etter om du vil ha mer smak.

Når de 20 minuttene har gått tar du ut forma og fordeler tomatkremen på toppen. Det vil ikke dekke alt , men "ligge på humpene".

Sett tilbake i ovnen og stek nå på 180 grader i en halvtime. Det skal danne seg litt væske i bunnen. Sjekk at kyllingen er gjennomstekt og grønnsakene passe møre. Hvis ikke trengs det litt mer tid.

Vi freset på med grillelementet til slutt, men det tror jeg ikke har noen hensikt.

Server med ønsket tilbehør og en god salat. En greskinspirert salat kler denne retten.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 15:43   #2
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kylling med saus av soltørket tomat og kokosmelk

Mmmmm dette fikk jeg lyst på idag. Å jeg som er syk og ikke eier matlyst engang. Skal sjekke fryser og skap hva jeg har i hus, så blir det sikkert noe alle denne til middag tror jeg

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 19:19   #3
Falco
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 34
Falco er på en erverdig vei

Sv: Kylling med saus av soltørket tomat og kokosmelk

Ser nydelig ut. Må testes i dag. Flaks at jeg har både kylling og kokosmelk i hus.

Tusen takk for oppskrift.

Falco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nydelig kylling i soltørkede tomat- og kremsaus Holtappen Oppskrifter 6 13-07-11 01:42
Kyllingfilet med kokosmelk og tomat Makronella Middag 4 21-03-11 11:50
Gratinert kylling i form med tomat & urter torgn Middag 4 09-08-10 19:02
Kylling med rød karri og kokosmelk Kokkå Middag 4 10-03-09 18:48
Wok med chilimarinert kylling, kokosmelk og pinjekjerner Gerd Middag 1 04-03-08 17:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no