Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Salte snacks!

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-07, 01:12   #1
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Salte snacks!

Ja, jeg vet at vi blir litt lei av baconkrisp og sånn. . .


Dette er oppskrifter fra Dana Carpender:500 low-carb recipes.

Den jeg elsker, er denne:

250 g nøtter (of your choice, - alle nøtter funker! Jeg pleier ha mandler og hasselnøtter.)

4ss smeltet smør (Rør rundt så du vet at alle nøtter har smør rundt seg)

Stek i ovn i GRUNN langpanne på 50 gr. i 25 min. Salte etter smak, det bør egentlig være nesten dobbelt så me som du tror! Men smak til - dette har med smag og behag å gjøre.

Deilig!

Ta med frø. f eks gresskar og solsikke, og legg til chilikrydder.

Kommer tilbake til flere oppskrifter etterhvert.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 06:24   #2
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Salte snacks!

Alle nøtter? Jeg elsker macadamianøtter og her down under er de forholdsvis billige og kan kjøpe hele året. Knuser du nøttene først?

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 16:45   #3
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Salte snacks!

Nei, jeg bruker hele nøtter, men man kan knuse dem også. Hvis du blander med frø, er det greit å ha nøttene i biter, så tar de ca like lang tid.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 14:50   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Salte snacks!

Jeg lager noe lignende, men jeg har mandlene i en bolle med saltet (ganske mye salt) vann så det dekker. Der lar jeg dem ligge i en time eller to, før jeg siler og rister litt på dem så de tørker bittelitt. Heller dem på stekebrettet (med papir under) og legger gode klatter med smør rundt omkring. Steker dem i ovnen i ca. 20-25 minutter, men tar dem ut halvveis og rører rundt så smøret fester seg på alle nøttene. Så tar jeg dem ut og salter litt til om det er for lite salt.

Nyydelig, mannen får nesten galskap i blikket når jeg lager disse.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Snacks Tiili Kake/dessert og snacks 5 16-07-07 18:01
Nattmat / snacks HP Frokost og kveldsmat 4 06-04-07 19:29
Snacks nita58 Dr Lindbergs 8 29-11-06 12:58
Snacks på induksjon? Billa Induksjonen 4 09-10-04 21:54
Nattmat / snacks HP Mellommåltider 2 09-07-04 18:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no