Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Grønnsakstempura

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-11, 17:16   #1
SusanG
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 65
SusanG er på en erverdig vei

Grønnsakstempura

Eksprimenterte litt på kjøkkenet i dag. Skulle ha hamburger og sellerirot fries til middag, og savnet løkringene. Mikset meg en røre og lagde meg løkringer og paprikaringer.

Veldig enkel røre, som helt sikkert kan eksprimenteres videre med.

Ett egg
1 ts fiberhusk
1/2 ts jbk
1/2 dl malte sesamfrø
Tilsett vann til du får omtrent samme konsistensen som muffinsrøre. (Blir litt seig/geleaktig)
Smak til med ei 1/2 ts salt, eller mer/ mindre alt ettersom. Kan sikkert ha andre krydder i også. Jeg syns det er godt når røren er litt salt.

Skjær opp de grønnsakene du vil bruke, sellerirot, løk, sopp osv. Dypp dem i røren og stek dem i olje til de er lysebrune. Jeg bruker den minste pannen i huset, med ett par cm solsikkeolje i. Varmer den opp til den bruser når jeg stikker en tresleiv nedi. (husk å ha lokk klart i tilfelle brann)

Dette ble kjempegodt. Mulig man kan blande i litt raspet ost også, for å få litt variasjon. Får eksprimentere videre en annen dag. ;-)

__________________



Ole Brumm, Om ikke å gi opp:
Hvis hyssingen ryker, prøv en ny
SusanG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo med innslag av supermat og rawfood Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 17:46   #2
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Grønnsakstempura

Dette må prøves neste gang vi skal ha burger Bra du skrev ned oppskriften her,så slipper jeg å mase

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
løkringer


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no