Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ned i vekt med masse kalorier

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-11, 17:06   #101
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Gjorde det i går og sovna ikke før i 3-tiden så nå sitter jeg bare å fniser her og gjør masse feil.... Bør komme meg hjem snart tror jeg

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 18:14   #102
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Utrolig trøtt og det er et under at jeg klarte å fnise, så sur som jeg egentlig har vært på jobb i dag etter en nedlatende kommentar jeg fikk

Ble mye feil i et dokument også, så tilslutt leste jeg bare nettavisene, gikk hjem og kom meg ut på joggetur.

Nå sitter jeg og trøkker i trynet for å få i meg hele dagsrasjonen av feit, deilig mat. Akkurat i dag passa det med masse mat for jeg trengte å trøste meg litt. Har hatt en pause mens jeg har skrevet innlegg, men nå skal jeg ha en liten ostesnacks som skal skylles ned med en latte med cocosa.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 19:15   #103
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Nå sitter jeg og trøkker i trynet for å få i meg hele dagsrasjonen av feit, deilig mat. Akkurat i dag passa det med masse mat for jeg trengte å trøste meg litt. Har hatt en pause mens jeg har skrevet innlegg, men nå skal jeg ha en liten ostesnacks som skal skylles ned med en latte med cocosa.

Heldig du ja, føler at jeg har spist ENORME mengder mat i dag, men selv nå ligger jeg "bare" på litt over 2000 kalorier... og da har jeg ikke engang rørt den SVÆRE bollen med sjokoladepudding som står i kjøleskapet - som også er tatt med i kaloriutregninga!

Nei, må nok prøve å få i meg et par skjeer MCT-olje i løpet av kvelden... kanskje blande det inn i puddingen? Må liksom finne andre fettkilder, da jeg prøver å unngå fløte fordi jeg mistenker at det er en partystopper... Om jeg hadde kunne spist det hadde det vært kjempelett å komme opp i 3000 kalorier - drikker lett en kartong fløte, liksom!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 19:20   #104
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Jeg tømmer olivenolje, meierismør og cocosa over de plassene jeg kan. I dag tømte jeg masse, deilig olivenolje og litt grovt salt over brokkolien. Det var gøtt og jeg fikk jo opp fettprosenten kraftig.

Vet det er de som har cocosa i teen, selv klarer jeg ikke det, men det er klart at det er enklere å få opp fettprosent og kcal uten at volumet på maten blir så enormt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 19:38   #105
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Heldig du ja, føler at jeg har spist ENORME mengder mat i dag, men selv nå ligger jeg "bare" på litt over 2000 kalorier... og da har jeg ikke engang rørt den SVÆRE bollen med sjokoladepudding som står i kjøleskapet - som også er tatt med i kaloriutregninga!

Nei, må nok prøve å få i meg et par skjeer MCT-olje i løpet av kvelden... kanskje blande det inn i puddingen? Må liksom finne andre fettkilder, da jeg prøver å unngå fløte fordi jeg mistenker at det er en partystopper... Om jeg hadde kunne spist det hadde det vært kjempelett å komme opp i 3000 kalorier - drikker lett en kartong fløte, liksom!

Jeg trudde også at fløte var partystopper,men virker som jeg har spist for lite fett,for nå har jeg jo gått ned på myyyye fløte hver dag

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 19:52   #106
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Jeg trudde også at fløte var partystopper,men virker som jeg har spist for lite fett,for nå har jeg jo gått ned på myyyye fløte hver dag

Kan hende det bare ble for mange kalorier i forhold til hva kroppen har bruk for (til og med i ketose)... er jo normalvektig, liksom, så da skal det ikke så sinnsykt mye til før jeg hopper opp ett kilo (sukkerfri brus/sjokolade osv.) - selv om det bare er vann.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 21:43   #107
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Lurer på om jeg skal ta meg en teskje cocosa og legge meg snart jeg

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 20:08   #108
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Det holder hardt å få i seg maten jeg har bestemt meg for å spise. Har kuttet ut å ha saus på kjøtt/medister-kakene, den byr meg rett og slett imot så jeg blir kvalm og ikke orker å spise....Ikke reduksjon i kalorier, tok litt mer ost istedet...
Snakk om matlei altså.... gleder meg til mandag, da skal jeg tilbake til mer variert kost og småspising som er det jeg liker....hater å føle meg mett

Vekt og slikt er opp og ned, som det har vært hele tiden, men en del vann har jeg samlet nå og da. Må bli flinkere til å drikke så kanskje det hjelper.
Statusoppdatering på mandag.

Så kommer det store spørsmålet, vil vekten begynne å gå nedover etter denne gedigne "feitekuren" ?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 20:59   #109
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Jeg har allerede gått ned 2 kilo siden mandag *ler* - men det er pt det jeg gikk opp forrige uke strengt tatt

Ligger på bare 1400 kal nå - trodde ikke jeg skulle si det men det er faktisk deilig og ikke spise så mye mat!!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:03   #110
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg har allerede gått ned 2 kilo siden mandag *ler* - men det er pt det jeg gikk opp forrige uke strengt tatt

Ligger på bare 1400 kal nå - trodde ikke jeg skulle si det men det er faktisk deilig og ikke spise så mye mat!!!

Jeg klarer ikke spise mye mat.. Men jeg vil at det lille jeg spiser skal være rett.. Jeg kan lage mat (også lavkarbomat) til hele familien. Men jeg klarer ikke spise maten når jeg har brukt så lang tid på å lage den. Sikkert fordi jeg smaker og tester hele veien. Da har jeg liksom fått nok. Så nå bælmer jeg te med cocosa bare for å få nok fett i meg. Og så knasker jeg ost innimellom..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:32   #111
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg har allerede gått ned 2 kilo siden mandag *ler* - men det er pt det jeg gikk opp forrige uke strengt tatt

Ligger på bare 1400 kal nå - trodde ikke jeg skulle si det men det er faktisk deilig og ikke spise så mye mat!!!

Da skal det jammen bli spennende å se om du fortsetter å gå ned, eller om det du gikk opp i forrige uke var vann........
Kanskje var en uke med "feitekur" Nok for deg?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:32   #112
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Da skal det jammen bli spennende å se om du fortsetter å gå ned, eller om det du gikk opp i forrige uke var vann........
Kanskje var en uke med "feitekur" Nok for deg?

Vi krysser fingrene for at dette ga en boost.... og var det det, kan jeg jo prøve slikt innimellom, variere på næringsinntaket.
Kom plutselig seriøst i ketose på stix også... da jeg spiste så mye mener jeg, har ikke hatt utslag på en stund enda jeg har spist mindre karbo PRE uka jeg spiste mye mat - og da også mer karbo (opptil 40-50 g pr dag).

Ikke at jeg måler så ofte - men av og til bare for å se. Har jo holdt på så lenge så er jo komfortabel med maten og hvordan jeg skal og kan spise, så har ikke hengt meg så mye opp i ketosestix. Har jo ligget på rundt 20 g karbo pr dag til vanlig.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 08:19   #113
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vi krysser fingrene for at dette ga en boost.... og var det det, kan jeg jo prøve slikt innimellom, variere på næringsinntaket.
Kom plutselig seriøst i ketose på stix også... da jeg spiste så mye mener jeg, har ikke hatt utslag på en stund enda jeg har spist mindre karbo PRE uka jeg spiste mye mat - og da også mer karbo (opptil 40-50 g pr dag).

Ikke at jeg måler så ofte - men av og til bare for å se. Har jo holdt på så lenge så er jo komfortabel med maten og hvordan jeg skal og kan spise, så har ikke hengt meg så mye opp i ketosestix. Har jo ligget på rundt 20 g karbo pr dag til vanlig.

Sitter og flirer når jeg leser dette for jeg har mye av samme erfaringene som deg Nerthus. Har hatt noen voldsomme utslag på stixen de siste dagene og det er det lenge siden jeg har sett.

Sånn ellers vurderer jeg og kaste inn håndkledet snart for jeg føler meg ikke helt vel om dagen. Føler meg stappa og oppblåst som aldri før og magen står rett ut. Vekta viste i dag 80.7 kg (80,3 i går) Har ikke mista cm heller.

Jeg følte meg faktisk mettere på mindre mat enn nå, på ca 3000 kcal/75% fett, daglig. Jeg våkner om morgenene og er så sulten at jeg nesten griner, mens på lite mat (ca 15-1800 kcal) kunne jeg gå langt på dag før jeg spiste noe. Jeg har en helt vannvittig ulvehunger og blir liksom ikke mett, og ja jeg drikker uhorvelig mengder vann og en del te. Sultfølelsen forsvinner ikke og det gjør den i større grad når jeg spiser mindre.

Har lagt merke til det flere ganger at når jeg først begynner å spise så blir jeg veldig fort sulten igjen, selv om jeg pøser på med fett. Virker som om mat avler sult hos meg. Fant ut at dersomjeg drøyer frokosten til utpå dagen, spiser jeg ikke så mye i løpet døgnet, men dersom jeg starter med frokost 7 er jeg skikkelig sulten igjen i 10-tiden.Og nei det er ikke fysing eller tørst, jeg drikker mye vann og tar alltid et stort glass når jeg kjenner sultfølelsen komme. Jeg har også blitt veldig bevist på hva som er sult og hva som er fysing. Virker også som om kroppen min liker seg bedre p å4-5 små måltider i steden for 2-3 store. Har prøvd det også og er bare sulten.

Jeg vurderte og gi meg i dag, men tenkte at jeg skal vente til helga. Har ikke sovt godt på nesten en uke (matregimet har ikke hjulpet på for jeg er så stinn), men i natt fikk jeg omsider sovet så nå håper jeg at jeg får en del gode netter fremover og at det gjør kroppen godt. Går tilbake til lavkalori i løpet av helga og satser på at denne "feitekuren" er det som skal til for at vekta slipper.

Nerthus: kan jeg spørre deg hva du spiser i løpet av en dag når du får i deg 1400 kcal?? Jeg synes det er vanskelig å få i seg optimal kost og være tilfreds på så lite, trenger litt ideer nå som jeg har tenkt å slutte på SDS igjen.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:21   #114
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 59
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kom plutselig seriøst i ketose på stix også... da jeg spiste så mye mener jeg, har ikke hatt utslag på en stund enda jeg har spist mindre karbo PRE uka jeg spiste mye mat - og da også mer karbo .

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Sitter og flirer når jeg leser dette for jeg har mye av samme erfaringene som deg Nerthus. Har hatt noen voldsomme utslag på stixen de siste dagene og det er det lenge siden jeg har sett.

Dette er egentlig ikke så rart. Leveren danner ketoner både fra kroppsfett og fra fettet i maten man spiser. Utslag på stix viser bare hvor mye ketoner som finnes i urinen og sier ingenting om hva ketonene er dannet av. Ved inntak av svært store mengder fett er det dermed ikke unaturlig at man kan påvise flere ketoner i urinen enn tidligere uten at dette betyr at man har forbrent mer kroppsfett.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 11:03   #115
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Sitter og flirer når jeg leser dette for jeg har mye av samme erfaringene som deg Nerthus. Har hatt noen voldsomme utslag på stixen de siste dagene og det er det lenge siden jeg har sett.

Sånn ellers vurderer jeg og kaste inn håndkledet snart for jeg føler meg ikke helt vel om dagen. Føler meg stappa og oppblåst som aldri før og magen står rett ut. Vekta viste i dag 80.7 kg (80,3 i går) Har ikke mista cm heller.

Jeg følte meg faktisk mettere på mindre mat enn nå, på ca 3000 kcal/75% fett, daglig. Jeg våkner om morgenene og er så sulten at jeg nesten griner, mens på lite mat (ca 15-1800 kcal) kunne jeg gå langt på dag før jeg spiste noe. Jeg har en helt vannvittig ulvehunger og blir liksom ikke mett, og ja jeg drikker uhorvelig mengder vann og en del te. Sultfølelsen forsvinner ikke og det gjør den i større grad når jeg spiser mindre.

Har lagt merke til det flere ganger at når jeg først begynner å spise så blir jeg veldig fort sulten igjen, selv om jeg pøser på med fett. Virker som om mat avler sult hos meg. Fant ut at dersomjeg drøyer frokosten til utpå dagen, spiser jeg ikke så mye i løpet døgnet, men dersom jeg starter med frokost 7 er jeg skikkelig sulten igjen i 10-tiden.Og nei det er ikke fysing eller tørst, jeg drikker mye vann og tar alltid et stort glass når jeg kjenner sultfølelsen komme. Jeg har også blitt veldig bevist på hva som er sult og hva som er fysing. Virker også som om kroppen min liker seg bedre p å4-5 små måltider i steden for 2-3 store. Har prøvd det også og er bare sulten.

Jeg vurderte og gi meg i dag, men tenkte at jeg skal vente til helga. Har ikke sovt godt på nesten en uke (matregimet har ikke hjulpet på for jeg er så stinn), men i natt fikk jeg omsider sovet så nå håper jeg at jeg får en del gode netter fremover og at det gjør kroppen godt. Går tilbake til lavkalori i løpet av helga og satser på at denne "feitekuren" er det som skal til for at vekta slipper.

Nerthus: kan jeg spørre deg hva du spiser i løpet av en dag når du får i deg 1400 kcal?? Jeg synes det er vanskelig å få i seg optimal kost og være tilfreds på så lite, trenger litt ideer nå som jeg har tenkt å slutte på SDS igjen.

Det spørs litt hvor mange måltid du ønsker deg i løpet av dagen - jeg har spist 2 eller 3 + en atkins siden jeg har århundrets ketoseånde og synes det er godt med en annen smak...

Frokost:
50 gram røykalaks
Eggerøre av 1 egg+1 ss kremfløte
EVT
eggesalat med majodressing og masse urter (1egg, 10 g majo, 20 g cf, 5 g kethup u sukker)
EVT
2 skiver Karins "mitt aller beste brød" med 40 gram makrell i tomat og 20 g majones på
EVT
2 kokte egg med bare meierismør


Jeg spiser VELDIG sent frokost nå, synes det trigger mer. Får også føle litt på sultfølelsen

Lunsj:
Egge/kyllingsalat av 1 egg, 100 gram renset grillet kyllling, 10 gram majo, 20 gram creme fraiche, 5 gram ketchup u/sukker, sitronsaft, purreløk, gressløk, og en håndfull oppskjært hjertesalat.

Middag:
4 x thorleifs fiskekaker, 80 gram sjysaus fra pose (0.5 dl vann erstattet med fløte), ca 200 gram lavkarbo kålstuing, 80 gram blomkål og 80 gram brokkoli.
ELLER
Seifilet i rømmesaus (dagens) - 200 gram seifilet, halv liten løk, 2 ss rømme, 2 ss smør, vann/fiskebuljong - + brokkoli og blomkål.
ELLER
Nakkekoteletter, stekt sopp, kokte grønnsaker, noen stekte småtomater, saus av stekesjy og en skvett fløte.
ELLER
...vel la fantasien ta overhånd

Kvelds:
1 atkinsbar.

Prosentmessig ligger jeg litt under 70% fett, nærmere 30 % protein og veldig lite karbo, men jeg spiser nå maks eller under 1 gram protein pr kilo kroppsvekt.

Dette er jo bare de første 4 dagene -så jeg skal nok utvikle menyen litt mer hehe

Punkt 1 - utsetter første måltid så lenge jeg kan, gjerne til 11-12 faktisk, drikker et par fl vann først og kjenner litt på at jeg er litt sulten. Jeg går jo hjemme, så jeg kan gjøre det slik, men da jeg var på jobb pleide jeg også og spise frokost litt etter at jeg hadde kommet (fordi jeg har eget kontor og kan gjøre hva jeg vil :P)

Punkt 2 - prøver og ikke spise noe etter middag i 6 tiden, men det er jaggu meg vanskelig... må begynne og rydde i roteskuffer el no sånt tror jeg for jeg har så lyst på "no godt" - men jeg glaner jo på tv så om jeg HAR noe godt så husker jeg jo knapt at jeg har spist det

Det ble litt mye, jeg kan faktisk forsøke å legge inn menyer med kal og fordeling av fett/protein/karbo i MUP'en min om ønskelig, jeg skriver de nemlig ned med all info her hjemme
Er i læring!!!

Og igjen - disclaimer: Svært mange går ned mye eller mindre JEVNT med et generelt lavkarbokosthold, eller ved valg av en retning som ketolyse/atkins/skaldeman. Går du ned - IKKE gjør endringer!
Har du hatt stillstand i vekten over minst en mnd - kan du se litt på ditt totale energiinntak. Kanskje spiser du altfor LITE!
Noen av oss som har holdt på leeeeeeenge har hatt stillstand 4-ever, må dessverre redusere totalt kaloriinntak også - men jeg insisterer på at dette IKKE skal være et punkt på lista for NOEN nybegynnere, eller de som har gått opp 200 gram etter helga fordi de har vært på fest OK?
Jeg spiste lavkarbo uten vektnedgang ( at all!) i 6 mnd før jeg måtte begynne og forske, så tålmodighet er virkelig en dyd

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 11:51   #116
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Tusen takk Nerthus

Kjører et par dager til med feitekur, så er det tilbake til redusert matmengde. Er litt lei av stillstand i over et år nå, så jeg prøver i grunn det meste.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:24   #117
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Ja så er dagen for tilståelsen her da
Det har vært en stri tørn å spise så mye mer enn det jeg trengte, enn si hadde lyst på. Men noe må en da lide for å kunne eksperimentere og bruke seg selv som guinea pig........
Så da får jeg gå rett på sak og si det som det er; vekten har ikke gått opp, men den har heller ikke gått ned.
Lurer på om jeg hadde gått ned om jeg hadde beveget meg mer enn bare fra soverommet til kjøkkenet og til godstolen foran PCn.......
Å finne ut av det får være til neste gang jeg gjør noe slikt

Nå begynner egentlig det mest spennende av alt.....vil vekten begynne å gå ned nå når jeg skal redusere kaloriinntaket mitt til 2000-2300 kcal per dag og økt aktivitet igjen?
Skal begynne i morgen. Gleder meg til bacon og egg...det har jeg ikke spist på 4 uker.....Skal også gå meg en lang tur
I dag drikker jeg 10 dl. fløte for å få ut alle kjøttkakene som ligger i tarmene mine (ja, jeg vet...lekkert ) Men også for å teste om jeg blir dårlig av så mye fløte.... Er veldig nysgjerrig på alt mulig jeg

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:29   #118
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Nå har jeg hoppet av orket ikke å være så mett hele tiden,og våkne på natten av kvalme

Vekta gikk ned 4-5 første dagene og de 2-3 neste gikk den rett opp igjen,selv med samme inntaket som jeg hadde de første dagene ,så nå er jeg akkurat der jeg var før jeg prøvde høyfett , 71.6 kilo

Forrige dagen spiste jeg 1400 kcal og 20 gr karbo og vekta spratt opp over 1 kilo den natta så nå prøver jeg noe nytt fra i morra. Da blir det 1800 kcal og ca 50 gr karbo,og funker ikke det så gir jeg opp hele slanke greia....

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:04   #119
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Nå har jeg hoppet av orket ikke å være så mett hele tiden,og våkne på natten av kvalme

Vekta gikk ned 4-5 første dagene og de 2-3 neste gikk den rett opp igjen,selv med samme inntaket som jeg hadde de første dagene ,så nå er jeg akkurat der jeg var før jeg prøvde høyfett , 71.6 kilo

Forrige dagen spiste jeg 1400 kcal og 20 gr karbo og vekta spratt opp over 1 kilo den natta så nå prøver jeg noe nytt fra i morra. Da blir det 1800 kcal og ca 50 gr karbo,og funker ikke det så gir jeg opp hele slanke greia....

Ikke gi opp otika.... Det kan jo være at du samler vann, eller at vekta er på bærtur....

Nå er det slik at jeg gjorde dette i hele tre uker. I hele denne tiden har vekten gått opp og ned med flere hundre gram hver dag..... Men jeg ga ikke opp... for etterhvert så visste jeg at når den gikk opp ville den gå ned igjen selv om det gikk en dag eller to....
Pga. de salte kjøttkakene var jeg ofte tørst og når jeg ikke greide å drikke nok bandt saltet vann... de dagene jeg greide å drikke nok forsvant det som hadde satt seg fast

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:12   #120
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Nå har jeg hoppet av orket ikke å være så mett hele tiden,og våkne på natten av kvalme

Vekta gikk ned 4-5 første dagene og de 2-3 neste gikk den rett opp igjen,selv med samme inntaket som jeg hadde de første dagene ,så nå er jeg akkurat der jeg var før jeg prøvde høyfett , 71.6 kilo

Forrige dagen spiste jeg 1400 kcal og 20 gr karbo og vekta spratt opp over 1 kilo den natta så nå prøver jeg noe nytt fra i morra. Da blir det 1800 kcal og ca 50 gr karbo,og funker ikke det så gir jeg opp hele slanke greia....


Nei, ikke gi opp !!! Har du prøvd Skaldemann Fakir???

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:16   #121
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Jeg har vært litt sløv i det siste - bl.a har det blitt oppimot 50 karber noen dager, pluss lettbrus (partystopper) - men jeg skal skjerpe meg til uka. Evt. kan det hende jeg tar en runde når det nærmer seg sommerferie og jeg er ferdig med eksamener.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:26   #122
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Nei, ikke gi opp !!! Har du prøvd Skaldemann Fakir???

gir ikke opp lavkarbo da Må leve sånn resten av livet pga sykdom,men blir litt trist når jeg ikke blir kvitt de siste kg som jeg har slitt med i 20 år....

Veit også at ketolyse er for de som skal bli kvitt minst 10 kg (hvis jeg husker riktig) og det er jo mulig at kroppen min syns at 5-6 kilo holder så da prøver jeg generell lavkarbo en stund

Jeg drikker 3.5 liter vann hver dag,bruker kun stevia og spiser riktig hele tiden,veier og legger inn på diett,så veit at jeg ikke gjør noe feil

Skaldeman fakir har jeg ikke vært borti, kan du innføre meg sånn kjapt hva det går ut på ?

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:34   #123
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Du kan søke om emnet - men her er en tråd:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=fakir
Jeg spiser minimalt med grønnsaker da....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:14   #124
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Kroppen min vil ikke spille på lag med meg lenger
Kanskje ikke så rart med tanke på hvordan jeg har behandla den i så mange år
Men å pøse på med mengder av mat, det tør jeg bare ikke

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:34   #125
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kroppen min vil ikke spille på lag med meg lenger
Kanskje ikke så rart med tanke på hvordan jeg har behandla den i så mange år
Men å pøse på med mengder av mat, det tør jeg bare ikke

Jeg har spist bortimot 3000 kalorier i en uke nå, og har kun gått opp 100 gram totalt - og det skyldes definitivt de glassene Pepsi Max jeg har drukket nå i helga!

Du MÅ ikke prøve, og jeg kommer heller ikke til å tvinge deg - men dette er bare en litt mer ekstrem form for eksperimentering for å finne ut hva kroppene våre trives med. Tenk noe á la det å prøve ut forskjellige filosofier for å finne ut hvilken som passer en selv best, bare med antall kalorier i stedet.

Jeg har neppe tenkt å leve på 3000 kalorier resten av livet, men det er likevel artig å se hvordan kroppen min oppfører seg - og den trives tydeligvis med et ekstra boost i form av kalorier!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
LCHF masse kalorier? bamseline34 Andre dietter 6 19-02-11 16:51
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27
Om det å spise masse bær Nooria Generell ernæringsdebatt 18 10-02-05 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no