Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lang busstur! Hva har man med?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-11, 11:56   #1
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Lang busstur! Hva har man med?

Imorgen skal jeg kjøre buss. Trondheim-Oslo. Også har jeg kjøpt ei flaske pepsi max. Skal fylle opp en imsdalflaske med vann også. Men jeg må ha noe å tygge på påveien.. Det tar tross alt en 10 timers tid.

Tenkte å kjøpe en atkinsbar, men har dere noen tips til hva man kan ha med av mat/ annen snop? Er litt avhengi av å ha noe å tygge på når jeg kjører buss, for det er det aller værste jeg vet, også blir jeg kjempefort bilsyk om magen begynner å bli tom!

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 11:59   #2
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

En boks valnøtter, ferdigstekt kylling i en boks, kuttet opp sammen med tomat, minimais, rå blomkål og agurk.
En salat av salatblader, tomat, minimais, agurk, paprika og tunfisk.
Nannahs knekkebrød, ferdigsmurt med smør og brie og lit paprika ved siden
Lavkarbobrød med godt pålegg
Bacongull

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 12:31   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Lavkarbovaffler med smør, salat, muffins, ostebiter.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 13:16   #4
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Kokte egg, kjøttpålegg, ost, grønnsaker og nøtter.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 13:20   #5
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Åh, vafler var ett skikkelig godt forslag! Synd jeg ikke har tid til å lage det idag. Må straks på jobb!

Mange gode ideer så langt! Keem them coming!

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 15:33   #6
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

middagsrester på boks, en liten oppbevaringsboks med rømme og f.x grønnsaker du kan dippe i rømmen.....

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 15:33   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Osteknekkis, tørka pølser, salami ...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 17:43   #8
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

"Griser i sovepose" de er gode kalde også

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 18:43   #9
scubadoo
Juniormedlem
 
scubadoo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 54
Innlegg: 37
scubadoo er på en erverdig vei

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Skogsbacon, jeg har lenge før jeg begynte på lavcarbo brukt å steke opp en pakke skogsbacon når jeg skal på lange flyturer, ofte er ikke maten er noe særlig på flyet, og en tolvtimers flyreise uten mat går ikke, så da er det greit å ha med skogsbacon, den tar lite plass,blir ikke ødelagt og er veldig mettende.

__________________
En gentleman er en som kan spille trekkspill, men ikke gjør det.
scubadoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 19:15   #10
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Hørte jeg lavkarbovafler??? Iiiik... oppskrift?? Eller, jeg kan jo søke meg frem til det også. #uttålmodig :knegg:

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 19:29   #11
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Hørte jeg lavkarbovafler??? Iiiik... oppskrift?? Eller, jeg kan jo søke meg frem til det også. #uttålmodig :knegg:

Det finnes ymse oppskrifter på vaffler, men disse er de som jeg synes ligner mest på vanlige vafler:

3 egg
100 g rømme (cf fungerer like bra)
1 dl fløte
1/2 dl vann
søtning
1 ts kanel
1 del soyaprotein (her har jeg planer om å teste med mandelmel i steden for)
2 ss fiberhusk
1 ts bakepulver

Alt blandes og det må svelle 15 minutter. Røra blir mer deig som du må klaske ned i vaffelhjernet, du har altså ikke gjort noe galt selv om røra er en tjukk gugge.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 19:39   #12
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Nå har ikke jeg soyaprotein eller mandelmel. Kan man bruke bakepro eller kruskakli?
Vafler frister veeeldig da!

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 19:41   #13
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Du får nesten bare prøve deg frem, så gale kan vel neppe sluttresultatet bli

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 19:48   #14
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Leit litt rundt her etter oppskrifter på vafler. Eg har laga med berre jbkm og fiberhusk også.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:14   #15
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Hørte jeg lavkarbovafler??? Iiiik... oppskrift?? Eller, jeg kan jo søke meg frem til det også. #uttålmodig :knegg:

Vafler er enkelt å lage, bare putt oppi det du vil av det som er ok for deg å spise, men disse pleier jeg å lage, de er ikke så tykke, men utroligt gode på smak

100 gr philadelfia ost eller annen smøreost
100 gr fløte
150 gr kesam / rømme / CC / CF
4 egg
2 ss sukrin
15 gr fiberhusk
1,5 ts jkb
50 gr smelta smør
2 ts bakepulver
1/2 ts kardemomme
1/2 ts vaniljepulver
2 dråper stevia vanilje - kan sløyfes

Jeg gjorde det enkelt, moste sammen ost, kesam,fløte og egg med stavmikser, rørte så inn resten og stekte. Serverte med rømme og rørte bær, nam,nam dette var kos og enkelt.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:37   #16
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Vafler er enkelt å lage, bare putt oppi det du vil av det som er ok for deg å spise, men disse pleier jeg å lage, de er ikke så tykke, men utroligt gode på smak

100 gr philadelfia ost eller annen smøreost
100 gr fløte
150 gr kesam / rømme / CC / CF
4 egg
2 ss sukrin
15 gr fiberhusk
1,5 ts jkb
50 gr smelta smør
2 ts bakepulver
1/2 ts kardemomme
1/2 ts vaniljepulver
2 dråper stevia vanilje - kan sløyfes

Jeg gjorde det enkelt, moste sammen ost, kesam,fløte og egg med stavmikser, rørte så inn resten og stekte. Serverte med rømme og rørte bær, nam,nam dette var kos og enkelt.

Takk! Her er det kun stevia jeg ikke enda har i hus, men med litt annen søtning og gjerne vaniljepulver i, blir de sikkert gode.
Disse skal testes i påsken! Yey!

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 10:04   #17
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Kokte egg, kjøttpålegg, ost, grønnsaker og nøtter.

Kokte egg på togtur anbefales ikke av hensyn til de andre på toget. Lukter skikkelig promp!

  Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 23:26   #18
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Lang busstur! Hva har man med?

Opprinnelig lagt inn av Zalah, her.

Kokte egg på togtur anbefales ikke av hensyn til de andre på toget. Lukter skikkelig promp!

Hm... Vel, det har jeg og andre som har brukt ha med kokte egg aldri opplevd, så jeg tror at det må skyldes noe annet. At de ble lagt ned varme i plastikk eller noe sånt. Lukter egg vondt er de dårlige og skal ikke spises!

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om soya (lang) Hannehk Generell ernæringsdebatt 10 21-04-09 19:16
Hvor lang tid tar det? matitt Lavkarbo generelt 0 16-01-09 13:43
Ketolyse-over kor lang tid?? nattinatt Ketolysekuren 6 14-08-08 00:12
Sliter.....(lang) Jippi Ketolysekuren 6 04-10-07 22:25
Lang tid ut av ketose? Murmeline Ketolysekuren 5 02-09-07 09:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no