Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-11, 09:19   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Vanligvis lager jeg nå rene LCHF middager for hele familien med vekslende hell, stort sett hell da
Men nå ønsker -åringen seg så veldig spaghetti, så da kjøpte jeg en pakke fullkornspasta i dag, men det skal jo ikke jeg spise...
Spaghettiretter er jo stort sett mest spaghetti + litt saus. Jeg kan jo ikke bare spise "litt saus".
Forslag?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 09:20   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Strimlede grønnsaker? Squash er en gjenganger som pastaerstatning, men det fungerer med kål og det meste annet som kan strimles, også.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 09:24   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Lager du en ordentlig kjøttdeigsaus, koker grønnsaker (til deg selv) og strimler squash som du hurtigkoker går det nok bra.

Evt kan du spise MYE saus og bittelitt spaghetti - avhengig av hvor streng du er til vanlig, og hvor mye magen tåler om du har vært streng lenge

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 09:25   #4
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

På ketolyse, så funker det sikkert ikke.. Men kikerter er faktisk også ganske godt til tomat og kjøtt saus

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 09:39   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Jeg bruker stekt sopp, jeg! Masse stekt sopp med kjøttsaus og massemasse ost på toppen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 12:10   #6
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Strimle squash med cajennejern, 1 min i mikroen. Kjekt og snart å lage som tilbehør

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 12:30   #7
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Strimle squash med cajennejern, 1 min i mikroen. Kjekt og snart å lage som tilbehør

Hva er cajennejern???

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 12:32   #8
Albertina
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 40
Innlegg: 192
Albertina er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Når det spises spaghetti og kjøttdeig her i huset, spiser jeg kjøtt, saus (ketolysevennlig), litt stekt sopp, maasse ost og en `dert` med rømme!

__________________
Albertina`s
Albertina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gått vekk i fra ketolyse og er over på en mer moderat lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 12:37   #9
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Hva er cajennejern???

Tipper det skal være juliennejern. Det er en spesiell rasp som brukes til å lage smale strimler av grønnsaker.

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 12:44   #10
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

Tipper det skal være juliennejern. Det er en spesiell rasp som brukes til å lage smale strimler av grønnsaker.

hm... har ikke sånnt jeg
Kniv er for dumt eller?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 13:01   #11
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Kanskje bruke ostehøvel istedenfor kniv slik at det blir tynt nok?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 13:50   #12
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Vi bruker squash, med stort hell.
Deler opp squashen med et julienne-jern, men hopper over kjernen, den er veldig bløt. Legger strimlene i et dørslag over vasken og har over litt salt. Lar det stå å renne av seg en liten stund, klem gjerne ut vann med hånda og, da blir det bedre. Har en god klunk olje eller smør i en varm panne, og steker til det har blitt varmt, tar ikke mange minuttene. Godt med salt og pepper på, så blir det en helt grei erstatning for spaghetti!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 14:15   #13
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

Tipper det skal være juliennejern. Det er en spesiell rasp som brukes til å lage smale strimler av grønnsaker.

Det stemmer synes liksom det såg litt rart ut når jeg skrev det.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 15:06   #14
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Eventuelt så kan man bare ta en liten salat ved siden av

__________________


tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 15:14   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Spaghettiretter er jo stort sett mest spaghetti + litt saus. Jeg kan jo ikke bare spise "litt saus".
Forslag?

Anbefaler squashgetti

Men dette du skriver her er jeg ikke helt enig i. Det er vel du som bestemmer hvor mye spaghetti du skal ha i forhold til saus? (når man ikke spiser ketogent da) Jeg pleier å lage kjøttsaus med masse grønnsaker, kjøttdeig osv og har bittelitt spaghetti til. Spiser kjøttsaus med litt spaghetti, isteden for spaghetti med saus.

Føler ikke det er så mye behov for spaghetti i det hele tatt, hvis du lager en skikkelig nais kjøttsaus. Ellers så er det, som sagt, godt med squashgetti til

__________________

Sist redigert av nellie : 08-09-11 kl 15:34.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 15:26   #16
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Man kan jo la være å tenke spagetti og heller velge f.eks. blomkålris eller blomkålstappe til typiske spagettiretter.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 15:32   #17
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Ja, pastasaus av diverse slag er veldig godt over noe så enkelt som blomkål- eller brokkolibuketter også - man trenger ikke noe avansert juliennejern for å få et godt måltid.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 22:10   #18
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Ble en god salatbolle med isbergsalat, bittelitt tomat, ittelitt paprika og stangselleri med knuste valnøtter og sesamolje og olivenolje som dressing på meg i dag - i tillegg en god kladd rømme
Også fikk de andre fullkornspasta og salat inntil kyllingsnitzler (ikke den allerbeste lavkarbomaten, men vi hadde det i frysen...
Jeg spiste LITT snitzel og masse salat og hadde på litt ekstra valmøtter og alle drysset godt med parmesan over
Ble ikke så verst middag det og guttungen fikk endelig pastaønsket sitt oppfyllt

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 01:24   #19
Karbobrussel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Brussel
Innlegg: 9
Karbobrussel er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

De få gangene jeg spiser pasta av noe slag, blir den kokt 'al dente', satt i kjøleskapet og spist dagen etter, kald, med varmt tilbehør. Høy spiseglede, og lav GI

Karbobrussel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt, med inspirasjon fra Montignac, og dermed et blikk på GI Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 01:53   #20
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Finnes lavkarbopasta å få kjøpt på helsekost og på nettet, er litt usikker på om jeg kan skrive navn på pastaen og butikken, er noe med at det ikke lov å reklamere her (jeg er bare glad det finnes et alternativ jeg og kunne tenkt meg å fortelle deg om det)

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 03:00   #21
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Finnes lavkarbopasta å få kjøpt på helsekost og på nettet, er litt usikker på om jeg kan skrive navn på pastaen og butikken, er noe med at det ikke lov å reklamere her (jeg er bare glad det finnes et alternativ jeg og kunne tenkt meg å fortelle deg om det)

Så lenge du ikke selv har økonomiske interesser i produktet eller butikken er det ikke noe i veien for å nevne merkenavn.

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 03:05   #22
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Hehe, DET kan jeg love jeg IKKE har
På "Lavkarbohuset.no" kan man bestille "pasta alla Eva". Kan også kjøpes på Life butikker.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 09:46   #23
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Ok? hva er de laget av da? fiberhusk og egg?
Må testes ut senere Men er vel ganske dyrt da tipper jeg?
Pasta er liksom en sånn ting som har reddet middagen mange ganger når lommeboka har vært tom.

Går det an å lage lavkarbopasta selv?
Jeg har pastamaskin som faktisk har vært ganske hyppig brukt her tidligere

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 10:18   #24
Birdfire
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
Birdfire er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Vanligvis lager jeg nå rene LCHF middager for hele familien med vekslende hell, stort sett hell da
Men nå ønsker -åringen seg så veldig spaghetti, så da kjøpte jeg en pakke fullkornspasta i dag, men det skal jo ikke jeg spise...
Spaghettiretter er jo stort sett mest spaghetti + litt saus. Jeg kan jo ikke bare spise "litt saus".
Forslag?

Hei.
Jeg steker gulost i ovnen. Riv på råkostjernet og legg på bakepapir på brett. Når osten er smeltet og ikke for godt stekt klipper jeg den oppi tynne striper som spagetti og tar sausen over og river ost oppå. . Samme gjør jeg når vi har Taco. Steker en stor ostekake som jeg legger flatt på tallerken. Fyller med vanlig tacofyll.

Birdfire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 11:23   #25
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hva kan jeg spise istedenfor spaghetti?

Jeg har strimlet sellerirot tidligere og brukt som pasta. Syns det funka ganske greit, men så er jeg blitt skikkelig fan av sellerirot òg (:

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Squash- spaghetti Gerd Annen mat 12 04-10-11 16:40
Spaghetti carbonara med kylling - UTROLIG god! marjusen Middag 6 26-08-11 06:05
Spaghetti CindyM Spørsmål og svar 26 17-09-10 17:07
Lavkarbo spaghetti på induksjon? matitt Atkins kosthold 6 29-12-08 18:08
Rapsolje istedenfor mct? Kanutten Lavkarbo generelt 7 28-01-07 20:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no