Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Back in style!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-11, 22:13   #176
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Back in style!

Er her enda jeg ja Men sliter bigtime med å komme meg tilbake til lavkarbo igjen etter 3-4 uker i karboverden igjen. Sliter også med inntaket av vann. Hjeeeelp, jeg vil tilbake. Noen gode råd der ute kanskje? Det er sjokolade, is og potetgull som er problemet

Har omtrent levd på dette mens jeg har vært syk, det eneste jeg har klart å spise. Nå er jeg antagelig veldig hekta igjen på dette, spist opp en hel 200 grams sjokolade ikveld. Er liksom ikke magemål. Blir faktisk litt lei meg fordi jeg er så svak for derre hersens snopen At jeg har gått ned i vekt er jo bare over all forventning når man ser på hva jeg spiser for tiden. Har jo ikke akkurat trent noe når jeg har lungebetennelse heller så dette er forunderlig.

Alle innspill mottas med stor takk

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 22:50   #177
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Ja, jeg kjenner til det... Blir så snopsjuk på kveldene, spesielt når jeg er skikkelig sliten! (som nå.... Nå går det i sukkerfri sjokolade)

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 07:32   #178
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Et tips for å komme tilbake igjen er rett å slett go cold turkey! Begynn i dag, før hodet rekker å tenke seg om! Ha som mål at du drikker minst 3 store glass med vann før kl 12.00 i dag, og ta deg noen kopper med te. Da er du godt i gang med å rense ut all skjololaden

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 11:57   #179
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Back in style!

Her går det.. mjaa... Sånn halveis kanskje? Sliter og med vann, drikker alt alt for mye brus Og igår skeia jeg ut med en litago sjokolade melk og en pita.. Men stoppa der da!
Og idag har jeg hatt en atkinsbar, en pepsimax og nesten 150 gram sukkererter (5 karber pr 100g) og nå skal jeg snart på jobb, så bør kanskje hive i meg noe før jeg stikker på jobb.. Men ligger så godt i senga :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 23:17   #180
Joshy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 10
Joshy er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Noe jeg syns er ekstra flott er at etter at jeg startet med lavkarbo igjen, har jeg ikke måtte tatt en syrenøytraliserende tablett. før brukte jeg dette nesten daglig. er det noen andre som har hatt positive erfaringer med dette?

Joshy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 08:32   #181
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Back in style!

Fikk ikke veid meg idag siden jeg ikke sov hjemme, så må ta det igjen i morgen. Gruer meg litt for har ikke vært helt flink i helga. Ble en pita på fredagen og litt pomfri igår.
Men, sprakk hvertfall ikke helt! Er veldig fornøyd med det

Bakte forresten ostekake i helga, ble veldig fornøyd med ny bunn og ny gele i kaka og i lokket

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 10:20   #182
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Jeg tok meg en høykarbodag i går med kake og muffins... Var NNM i taekwon-do i helgen, eldste sønn min er med, og jeg var i kakebakingkomiteen... Angrer litt, for det var ikke noe godt engang... Ekstremt søtt, og jeg ble bare kvalm. Men men, jeg valgte det selv, og står for det! Noe av det jeg prøver å lære meg selv er at det går bra å skeie ut av og til, og fortsette som normalt dagen etter. Det trenger ikke å ta flere uker/mnd før jeg snur igjen. Og det føler jeg at jeg klarer nå Jeg er flink resten av uka Men nå skal jeg skjerpe meg, og ikke noe mer høykarbo på en goood stund Nå må jeg fokusere mer på å gå ned i vekt! (jeg har gått opp 1kg....)

Så neste mandag skal jeg være under 80 kg!!!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 10:28   #183
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Back in style!

Er jeg den eneste som ENDA sliter med å komme i gang??
Nå er det jo en måned siden jeg skulle ta tak i ting... resultat på den måneden er -1,8 kg. Ikke akkurat superfornøyd med det, men jeg kan bare skylde på meg selv altså. Hadde nok gått mer ned dersom jeg hadde vært flink.

En ukes høstferie nå + at jeg veide meg på fremmed vekt forrige uke gir resultatet på vekten i dag (+1,2 kg).
Er så leeeeei. Men nå er motivasjonen min høyere enn den har vært på lenge. Så håper jeg kan få en god steam nå. Har vært mye reising til meg å være hittil i høst. Nå skal roen senkes hjemme, og til og med julen skal vi feire i ro og mak. Har faktisk tro på at jeg kan endre kostholdet mitt til det bedre nå.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 10:36   #184
Tutta112
Medlem
 
Tutta112 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 51
Innlegg: 76
Tutta112 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

I dag gruet jeg meg litt til veiingen, i helga har det vært en del cava drikking men fant en med svært lite sukker og i tilleg var den kjempegod, har jo hørt at alkohol stopper vekten, men ikke i mitt tilfelle hadde det tydeligvis ikke noen betydning, har gått ned ove 1 kg på en uke men har hatt noen uker med null nedgang og begynte å miste mote, men atter en gang fikk jeg betalt for å holde ut

__________________

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 10:43   #185
Tutta112
Medlem
 
Tutta112 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 51
Innlegg: 76
Tutta112 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Jeg tok meg en høykarbodag i går med kake og muffins... Var NNM i taekwon-do i helgen, eldste sønn min er med, og jeg var i kakebakingkomiteen... Angrer litt, for det var ikke noe godt engang... Ekstremt søtt, og jeg ble bare kvalm. Men men, jeg valgte det selv, og står for det! Noe av det jeg prøver å lære meg selv er at det går bra å skeie ut av og til, og fortsette som normalt dagen etter. Det trenger ikke å ta flere uker/mnd før jeg snur igjen. Og det føler jeg at jeg klarer nå Jeg er flink resten av uka Men nå skal jeg skjerpe meg, og ikke noe mer høykarbo på en goood stund Nå må jeg fokusere mer på å gå ned i vekt! (jeg har gått opp 1kg....)

Så neste mandag skal jeg være under 80 kg!!!

Min datter var også deltager på stevnet i Bodø jeg hadde selv ikke muligheten til å bli med siden det er så dyrt med fly fra Tromsø til Bodø

__________________

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:19   #186
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Fikk ikke veid meg idag siden jeg ikke sov hjemme, så må ta det igjen i morgen. Gruer meg litt for har ikke vært helt flink i helga. Ble en pita på fredagen og litt pomfri igår.
Men, sprakk hvertfall ikke helt! Er veldig fornøyd med det

Bakte forresten ostekake i helga, ble veldig fornøyd med ny bunn og ny gele i kaka og i lokket

er den der lavkarbo? hvis ja, får oppskrift..!!!

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:21   #187
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av hallgeirg, her.

er den der lavkarbo? hvis ja, får oppskrift..!!!

Selfølgelig er den lavkarbo!!

Oppskriften ligger på bloggen min, http://nadjasin.blogg.no/1318673371_...ostekake_.html

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 22:54   #188
vinterfrisk
Medlem
 
vinterfrisk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oppland
Alder: 40
Innlegg: 51
vinterfrisk er på en erverdig vei
Smile

Sv: Back in style!

Juhu!! Nå er jeg tilbake, sterkere enn noengang (håper jeg )

Dette blir min 2. gang på Ketolysekuren, hoppet mer eller mindre over til lavkarbo i midten av Juni. Det har blitt endel utskeielser, men er egentlig fornøyd med at jeg bare har gått opp 1 kg siden da

Jeg gikk ned 13,5 kg fra Januar til midten av Juni. Jeg veier nå 69,5 kg men 10 kg av dem SKAL bort! Koselig å se at det er noen kjente her fra Januar starterne

Tvi, tvi

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvjvWGe/]


vinterfrisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 23:10   #189
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av Tutta112, her.

Min datter var også deltager på stevnet i Bodø jeg hadde selv ikke muligheten til å bli med siden det er så dyrt med fly fra Tromsø til Bodø

Det var kjempekult show i går med plankeknusing og mursteinknusing veldig arti Jeg vurderer selv å begynne, ser så arti ut! Men voksenpartiene har trening to ganger i uken, og det passer ikke inn i kalenderen min for tiden.... Kansje til neste år

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 08:22   #190
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Atter en veiedag, ned 0,6 kg.
Hadde ventet litt mere en kilo her og en kilo der i nedgang, dette går jo så trekt.
Men skal en bli slank til slutt så er det bare å fortsette. For motivasjonen er heldigvis fortsatt med meg. 60 KG TIL JUL

Hadde faktisk en liten prøvedag for trange bukser i går.
Har 4 bukser som det ca er 2-3 kg i forskjell på (i str).
Nr. 1 passet super bra. Litt småtrang i knappen, men jeans vier seg jo ganske mye ut.
Planen nå er å komme inn i bukse nr. 2 innen 18. november.
Egentlig ganske god tid til det da, men da er det nå i allefall innenfor rekkevidde.
Skal ha en helg i Oslo med min kjære og et vennepar. Gleder meg <3
Planen min da er å gå bort fra ketolyse, men å holde meg til lavkarbo.
For så å komme tilbake til målepinnene mine på mandagen igjen.
Nå skal jeg ut i stormen for å komme meg på trening, nye spinning sko å greier!!!
Ha en flott dag!!

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 10:25   #191
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Back in style!

Fikk ikke veid meg idag heller!!
Årh.. Irriterer meg at mannen hverken har kjøkken, eller vekt i huset!! Passer dårlig for en lavkarber ja..

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 09:52   #192
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Back in style!

Nå har jeg kommet lenger i å være flink enn jeg har vært på leeeenge.
I går holdt jeg meg unna alt av brødskiver, samt brødet som var til middagen. Det er bare døden for meg, så kjempefornøyd når jeg klarer å holde meg unna. Håper jeg kommer over "avrusningskneiken". Til kvelds i går ble det eggerøre og skinke, og det er jo såå godt da. Frokostpannekake i dag, og har tatt med meg lavkarbobrød til lunch på jobb. Gruer meg som vanlig til dèt da, med å være annerledes blant de andre... menmen, må bare hoppe i det.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 09:57   #193
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Back in style!

Gått opp 0,9 kg denne uka..

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 12:16   #194
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Back in style!

Uff Nupsida, slikt er kjedelig
Har du noen indikasjoner eller tanker om hva som kan være årsaken?

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 13:16   #195
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Uff Nupsida, slikt er kjedelig
Har du noen indikasjoner eller tanker om hva som kan være årsaken?

Det kan nok være pitaen, og kebaben som kan ha skyld i oppgangen for å si det slik :P Men, er kjedelig at jeg ikke klarer å holde meg til å spise skikkelig mat i helgene! Men, hjelper jo ikke at mannfolket ikke eier kjøkken, annet enn en mikro..

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:08   #196
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Back in style!

Ja jeg forstår... vet godt hvordan praktiske ting o.l kan ødelegge. Håper du finner en løsning på litt matlaging fremover

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:02   #197
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Back in style!

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Ja jeg forstår... vet godt hvordan praktiske ting o.l kan ødelegge. Håper du finner en løsning på litt matlaging fremover

Takk

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:18   #198
fivreld
Nytt Medlem
 
fivreld sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 35
Innlegg: 4
fivreld er på en erverdig vei

Sv: Back in style!

Heisann!
Da starta jeg opp igjen også. Gikk på lavkarbo tidligere i år, men uten noen særlig resultater. De månedene jeg var flinkest gikk jeg bare opp og ned den samme kiloen, ikke så veldig motiverende akkurat. Har hele tiden hatt en liten mistanke om at melkeprodukter kan ha vært en partystopper for min del, det var bare så vanskelig å kutte ut, fløte og rømme er jo så godt.

Men NÅ er det på tide. Begynte i går og er veldig motivert for dette. Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen.

__________________


fivreld er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 08:23   #199
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Back in style!

fivreld!

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 00:40   #200
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Back in style!

Hvordan går det med dere som er på denne tråden da?
Jeg har vært på vekta idag, og resultatet viser 600 gram ned. Fatter det ikke helt, spiser altfor mye karbo ennå og sliter med å få i meg nok vann. Men jeg er nå kommet til det stadiet hvor jeg bruker å stagnere på vekta (når jeg er i ketose ihvertfall ) så nå blir det spennende framover hva som skjer! Skal og må også begynne å trene igjen nå, og det bruker også å stoppe vektnedgangen min. Så jeg trenger noen som kan blåse litt svevestøv over meg nå slik at jeg kanskje kan klare å komme under den vekta jeg har brukt å stoppe opp på og slik at treninga ikke skal stoppe det hele

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Chili Texas style Photobscura Middag 194 16-01-20 20:56
Farmors pølsegryte – Lavkarbo style! Trulten Middag 4 19-10-10 18:01
I'm back leyla73 Lavkarbo generelt 0 25-08-09 10:44
Fylte paprika Skaldeman/lavkarbo-style magan Middag 10 21-06-09 21:27
New York Style cheesecake paprika Kake/dessert og snacks 2 23-04-06 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no