Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Litt forvirra - utholdenhet og ketogent kosthold

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-10, 20:31   #1
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Litt forvirra - utholdenhet og ketogent kosthold

Har et par heftige sykkelløp foran meg før sommeren, og prøver å finne ut av hva som vil passe meg best. Jeg har noen kilo til overs, spiser ketogent, men kanskje med mindre fett og mer protein enn det som er vanlig her på forumet. Trening innbefatter to styrkeøkter i uka, fire spinningtimer, et par sykkelturer på 2-3 mil, og når det dukker opp maratonspinning e.l så er jeg med!
Nå går diskusjonen her hjemme på at det IKKE går å komme seg gjennom ni mil på sykkel, uten å trykke de vanlige bananene/eplene og søt saft i trynet.
Jeg har ingen problem med å komme meg gjennom tre timer på sykkel/spinningsykkel uten å pushe på med karbo. Ligger stort sett på snitt 75-85 av makspuls, er 46 år...
Spørsmål altså: Skal jeg hardnakket holde på ketosen og fylle på med vann og protein gjennom ni mil på pedalene? Eller skal jeg gi meg for flertallet, og drikke saft og spise bananer?
Hva vil gi best resultat?

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 20:38   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Litt forvirra - utholdenhet og ketogent kosthold

Kanskje du finner svara her? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23782

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 20:46   #3
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Litt forvirra - utholdenhet og ketogent kosthold

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Kanskje du finner svara her? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23782

Den tråden har jeg lest ja, men ble ikke veldig mye klokere... Folk er uenige!
Så derfor spør jeg igjen... Kanskje jeg kan omformulere litt og spør dere andre langdistanse/utholdenhetsguruer på forumet, hva gjør dere?

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 20:46   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Litt forvirra - utholdenhet og ketogent kosthold

Eller ta en titt på noen av disse trådene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 21:40   #5
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Litt forvirra - utholdenhet og ketogent kosthold

Heisann

Du klarer fint å gjennomføre et sykkelritt på lavkarbo. I fjor syklet jeg mitt første ritt kun 2 uker etter at jeg startet på lavkarbo, ja jeg var fryktelig sliten når jeg kom i mål, løpet var 10 mil.

Vel en mnd senere syklet jeg et ritt på 17 mil, uten tilførsel av annet enn lavkarbo, og det gikk forbausende bra.

Nå var ikke mitt mål å sykle fortest mulig, men å gjennomføre. Det gjorde jeg på begge rittene og med ok resultater. (jeg er i allefall fornøyd)

Det du kan tenke på er at du får i deg litt salt når det er lengre ritt. Drikk farris/bris eller annet eller spis spekepølse/skinke ol. Selv fylte jeg på med ost og egg underveis, ikke mye men litt

Jeg ønsker deg lykke til , har selv meldt meg på Bergen-Voss i år, men har ikke begynt treningen og er heller ikke kommet i den modus enda Stol på din magefølelse.

Siv

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 22:04   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Litt forvirra - utholdenhet og ketogent kosthold

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Den tråden har jeg lest ja, men ble ikke veldig mye klokere... Folk er uenige!
Så derfor spør jeg igjen... Kanskje jeg kan omformulere litt og spør dere andre langdistanse/utholdenhetsguruer på forumet, hva gjør dere?

Dette bør være et godt nok svar

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 10:55   #7
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Litt forvirra - utholdenhet og ketogent kosthold

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Dette bør være et godt nok svar

Jeg som var sååå sur når bjørn ferry vant!
MEn ok, nå har jeg fått svar Takk! Og misunner deg bergen voss.... neste år kanskje!
i

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Erfaring med ketogent kosthold og utholdenhetstrening/håndball achillea Trening 7 15-02-10 21:34
Snart fase 2, litt forvirra Nola Vedvarende vekttap 2 20-01-09 19:10
Trenger hjelp, litt forvirra Runegutt Mer enn 30 kg overvekt 8 05-11-08 12:12
Hva med "folk flest" og ketogent kosthold? Lille-Lulle Ketolysekuren 17 12-10-08 18:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no