Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-10, 11:38   #1
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Jeg spør for at hver enkelt skal bli bevisstgjort i forhold til eget kosthold ved å tenke selv og i tillegg se om noe andre sier kan gi en en større forståelse.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:57   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Jeg har vært overvektig siden jeg var barn, skjønt jeg var nok ikke sååå stor som jeg trodde jeg var, alltid. Men lubben, definitivt, med en smalere (BMI 26-ish) periode i slutten av tenårene, deretter opp til ca det jeg veier nå, som varte i mange år, så kom det plutselig på nesten 20 kilo ekstra på bare ett år, kanskje som følge av sykdom (ME) og å måtte gi opp studier og dermed bli "helt" inaktiv.

Men hva jeg har spist? Jeg har nok aldri hatt et kjempesunt kosthold. Før jeg fant lavkarbo måtte jeg ha godteri omtrent daglig, massevis av lettbrus, og sånne "spist 12 skiver brød uten å bli mett"-episoder som jeg ser er ganske vanlig hos andre som ikke tåler de raske karbohydratene så godt. Jeg spiste glatt 200g sjokolade i en fei, en hel pose potetgull nesten uten å legge merke til det, etc. Så nei, det er ikke rart at jeg er tykk.

Men jeg tror ikke det er mulig for meg å ha et kontrollert kosthold som hovedsaklig består av stivelse/karbohydrater. Det ville sukkerbehovet jeg pleide å ha (Jeg har vært en sånn som har ruslet til 7-11 klokka seks om morgenen for en stratos...), jeg kan ikke se for meg å klare å stritte imot det, hele tiden. Når jeg spiser ketogent er det helt uproblematisk. Mindre "streng" lavkarbo har jeg ikke prøvd ennå, men jeg regner med at jeg må prøve meg frem til hva jeg tåler og ikke tåler, når den tid kommer.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:58   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Så og si all mat og drikke som finnes og som er skikkelig, skikkelig usunt. Jeg spiste stort sett det jeg kom over. Hadde tvangsspising deluxe og ikke magemål.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 12:19   #4
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så og si all mat og drikke som finnes og som er skikkelig, skikkelig usunt. Jeg spiste stort sett det jeg kom over. Hadde tvangsspising deluxe og ikke magemål.

Jeg bare signerer her jeg! Dette var meg i mange år.
Er ikke bra fra tvangsspisingen, men mye lettere nå når jeg spiser lavkarbo heldigvis!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 12:35   #5
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Det som førte til ca 10 kg overvekt hos meg var i hovedsak sjokolade-og godterispising.
Samt at kroppen min ikke taklet karbohydrater i mat pga overproduksjon av insulin.

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 12:37   #6
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Alt for mye

Kan stort sett skrive under på Iset sitt svar.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 12:45   #7
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Spiste generelt litt for mye, kan ikke skylde på noen enkelt type mat.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 12:48   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Æh, potetgullspising hver dag, med brus og sjokolade. Hver dag. + Fastfood (burgermenyer, baguetter stort sett alt jeg kunne få rett i neven og slapp p lage selv)

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:07   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Det kjappe svaret er at jeg spiste veldig mye karborik mat. Det skjønte jeg jo ikke da, men ser det nå.

Den karborike maten kunne være mye brød, poteter, pasta, ris.....og det igjen førte med seg at jeg godt kunne spise smågodt/sjokolade/kaker om kvelden.
Men mat var "greia mi", mat i store mengder.
Klarte ikke å kontrollere spisingen...da middagen var fortært kunne jeg spise rester 1-2 timer etterpå, og var det mere igjen, så ble det gjerne enda mere rett før sengetid.

Har aldri vært en fast food spiser, men hadde sikkert vært det hadde jeg bodd slik til at det var lett tilgjengelig.
Men lasagne, risretter, digre pastaporsjoner....og poteter dynket i saus.....

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:15   #10
Maggen
Medlem
 
Maggen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 97
Maggen er på en erverdig vei

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Jeg drakk for mye øl.. Og med øl blir man fysen..Og da får man lyst på pizza. Deretter får man lyst på noe søtt..Og så blir man sliten og slapp og blir sittende i sofaen...

Maggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen og blid! Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:22   #11
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Det som først gjorde at jeg ble overvektig var en kombinasjon av to ting. Den ene var faktisk at jeg spiste for lite. Jeg spiste kun 1 - 2 måltider om dagen, hvorav det ene som regel var middag som jeg inntok sent på kvelden. Det var karbohydratrike måltider, men ikke noen ekstreme mengder. Og hvis jeg skulle ut på noe spesielt, lot jeg som regel være å spise nesten en hel dag for å ha flat mage. Utenom måltidene levde jeg på røyk.
Oppi alt dette sluttet jeg på p-piller fordi et kjæresteforhold tok slutt og da fløy vekten i været selv om jeg ikke spiste noe mer eller annerledes enn før. Sannsynligvis hadde p-pillene bare holdt pcos' en min i sjakk og når jeg sluttet gikk hormonene litt beserk. Jeg forsto ingenting på den tiden: spiste lite og likevel hadde jeg en mage som så gravid ut og la på meg.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:30   #12
target_aquired
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 5
target_aquired er på en erverdig vei

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Jobbet i USA 5-6 år, spiste ikke noe mer en normalt, må være noe i maten der over tror jeg.......

target_aquired er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:17   #13
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

sjokolaaaaaaade!!!!!!! (hmmm.... savner enda.. etter 5 mnd ute...)

og generelt for sjeldent mat, og for mye når jeg endelig spiste (sånn til man må ligge tre timer på sofaen før man klarer å bevege seg...)

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:24   #14
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

En god blanding av å slutte å røyke, kaker og brødmat og sist men ikke minst insulin.
Veldig glad jeg ikke trenger noe av dette mer.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:55   #15
Pangolina
Medlem
 
Pangolina sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 124
Pangolina er på en erverdig vei

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Jeg spiste for mye godteri, sjokolad og is...og øl!!!! Ellers har jeg alltid spist ganske sunn mat. Da kan dere tenke dere hvor mye av det jeg spiste for å bli så stor!

__________________


Pangolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:59   #16
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Sjokolade og smågodt og trøstespising

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 15:05   #17
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

jeg begynte å legge på meg da jeg var åtte, den tiden fikk jeg 20 kr hver lørdag for godteri.. ellers var det "normal" norsk kost med grovbrød, kjøttkaker og poteter, fisk etc. ikke noen digre mengder heller.
etterhvert ble jeg eldre og større, ga faen og spiste snop og brus når det passet meg, jeg gikk jo ikke ned om jeg kuttet det ut og trente likevel. ente opp med dia2 som 23åring...
er nok en kombi av hormoner og karber hos meg, og å trøstespise potetgull og sjokolade hjalp jo ikke akkurat der...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 15:21   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Jeg spiste ikke noe spesielt, men spiste mye av alt
Var overhodet ikke karbohydratene som gjorde meg feit, men at jeg spiste for mye av dem. Og for mye fett. Og for mye proteiner.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 15:24   #19
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Pizza, brød og bakst

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 15:30   #20
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Trøstespising, og for mye mat er nok hovedårsaken min. Men jeg har også slitt med bekkenløsning gjennom 2 svangerskap og tiden etter fødselen. Så kroppen har hatt ett alvorlig forfall de siste 5 årene.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 15:47   #21
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Jeg la ikke på meg før jeg var 26 og ble gravid. Kroppen min går helt i komamodus når jeg er gravid og jeg la på meg nærmere 40 kilo. 25 av disse gikk ikke av igjen. Gikk ned ved hjelp av en lungebetennelse første gangen og ved hjelp av lavkarbo andre gangen.

Jeg har slitt med spiseforstyrrelse fra jeg var ung, men har stort sett holdt kroppens størrelse i sjakk, med unntak av en periode hvor jeg veide 45 kilo fordelt på 170 cm.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 18:46   #22
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Tror nok det var potetgull som er den største grunnen til at jeg ble diger. Og selvfølgelig annet godteri i masser. Var ganske smal den første tiden jeg var sammen med gubben (levde på luft og kjærlighet), men så oppdaget vi begge at vi hadde en forkjærlighet for å ligge og ete godis i senga. Etter 10 år blir det noen kilo

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 19:08   #23
an_ta
Medlem
 
an_ta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 54
an_ta er på en erverdig vei
Red face

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Må si at jeg kjenner meg ikke igjen i oppskriftene her. Det er vel heller slik at jeg spiste både svært lite og veldig "sunt" i hele mitt voksne liv - alt hos oss var lettprodukter, jeg var godt orientert på sunt og usunt (i følge matmyndighetene som nå fortsetter å råde det samme). Visste ikke smaken av smør, helmelk, rømme eller fløte. Lite godt, aldri aldri brus. 1 til 2 poteter, alt mat stekt i olje, mager margarin på grovt brød, etc etc, SUNN kost. Jeg spiste også veldig lite, lå nok på i overkant av ca.1000 kcal i hele mitt voksne liv, min vektøkning var veldig gradvis og over veldig lang tid (er nå 54). Ikke at jeg er så svær, er 170 og veier nå 73 (79 før lavkarbo). Men når legen sa jeg måtte spise mindre og mer riktig for å gå ned i vekt, så forstod jeg ikke hva han mente. Jeg måtte vel slutte helt i så fall? Kan det være grunnen til at jeg ikke klarer å gå ned i vekt noe mer nå heller?
Er nok et slikt tilfelle det skrives om i bøker, en som ikke klarer å gå ned. Står helt fast, spiser veldig streng lavkarbo siden februar, vekta har vært konstant i ca. 3mnd nå. Blir nok ikke noe nytt tøy på meg nei.

__________________


an_ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-godt under 6BE Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 19:10   #24
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

an ta: spiser du veldig lite fett? Fett øker forbrenningen, for lite fett kan virke motsatt hos mange. Min mann går mye raskere ned i vekt når han spiser mye fett (samt veldig lite karbo i tillegg da).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:14   #25
an_ta
Medlem
 
an_ta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 54
an_ta er på en erverdig vei

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Snille Iset,
har nok konsentrert meg mest om mindre karbohydrater og redusert maskimalt der, også får i meg mye mer proteiner enn jeg pleide (grunnen til mitt unormalt raske hår-og neglevekst nå, tror jeg) og heller brukt "ikke tenk så mye på fettet" metoden. I forhold til før så spiser jeg mye fett og har ingen aversjon mot det, mulig jeg bør øke på der. Men da leser jeg alle rådene om å passe på kaloriene igjen når man ikke går ned, så det er og blir litt vanskelig å finne ut av. Kommer nok til å spise på denne måten her videre, trives for godt med det til å gi opp. Dette var heller ikke ment å være enda et syteinnlegg om å stagnere, grunnen til at vi går opp er ikke alltid at vi overspiser eller spiser helt feil mat, det kan også være det motsatte. Føler jeg har vært på en slankediett i hele mitt liv, jeg.

__________________


an_ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-godt under 6BE Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drakk feil brus, drakk Pepsi glajenta:-) Spørsmål og svar 4 11-02-10 10:16
35 + overvekt Hilde Kristin Mer enn 30 kg overvekt 8 24-06-09 11:10
Drakk øl i går tuppelura Ketolysekuren 4 16-09-07 22:27
Overvekt i familien? Hyper Generell diskusjon 7 26-07-07 14:17
Høy overvekt Trudelutt Dr Lindbergs 4 30-06-05 18:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no