Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ukjente folk prater plutselig til meg :)

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-11, 09:32   #1
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Ukjente folk prater plutselig til meg :)

Lille sjenerte meg, som omtrent ikke tør å snakke med naboen engang (satt veldig på spissen) blir snakka til av totalt fremmede... Har opplevd flere episoder i sommer, f.eks på stranda, ute i naturen, butikkdama osv. Lurer på om det har med folks fordommer mot feite mennesker, for før har jeg følt meg som luft, og det er vel derfor jeg også har blitt den veldig sjenerte jenta/dama! Etter en vektnedgang på 15 kg, føler jeg meg mer interessant i andre personers øyne, kan det stemme tro? Flere som opplever det sånn? Det er jo også en mulighet at jeg går med litt mer hevet hode og stoltere holdning, og at jeg derfor ser mer mottagelig ut for sosialisering :-) Alt i alt er det jo en meget god erfaring jeg gjør nå mtp at jeg føler meg interessant nok til å bli lagt merke til. Enda har jeg rundt 16 kg til som jeg vil ned, da er jeg sånn ca normalvektig, tenk hvilke muligheter jeg har da da.... ser på fremtiden med glede

__________________


tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 10:01   #2
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Ukjente folk prater plutselig til meg :)

Opprinnelig lagt inn av tarante, her.

Det er jo også en mulighet at jeg går med litt mer hevet hode og stoltere holdning, og at jeg derfor ser mer mottagelig ut for sosialisering :-)



Opprinnelig lagt inn av tarante, her.

ser på fremtiden med glede

Så flott å lese!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:27   #3
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ukjente folk prater plutselig til meg :)

For et herlig innlegg!

Jeg tror nok du er inne på noe viktig med det at man går med en annen holdning selv...
For jeg vet av egen erfaring med en venninne at det ofte gir en annen utstråling også om at man er mer mottagelig for kontakt...

Nå er det jo veldig individuelt fra person til person, men når det gjelder henne var det faktisk litt vanskelig for meg også å ta kontakt med henne i begynnelsen, for hun virket litt streng eller sint på en eller annen måte, og det der har vi snakket så mye om i ettertid...

Det var jo kun en beskyttelses-mekanisme, for hun følte det selv så ubehagelig med sosiale situasjoner, og følte seg overhodet ikke bra, men uansett hvilken vekt kan jo det der være vanskelig å skille ut for andre mennesker når man ikke vet noe om hverandres bakgrunn, personlighet e.lign.

Og det kan være så individuelt.

Jeg husker faktisk en episode med noe sånt for veldig mange år siden selv også der det var motsatt.

Jeg var tynn, blond og hadde en jente i omgangskretsen som jeg alltid følte meg så usikker i forhold til.

Hun var så flott. Ravnsvart hår, lekre former som hun kledde så lekkert, og sminken og holdningen gjorde henne så fascinerende.
Hun skilte seg direkte ut i et rom, og jeg visste aldri hva jeg skulle si til henne, men det viser seg i ettertid at hun trodde jeg var en av dem med best selvtillit, som tenkte kritisk om henne, og kom med kommentarer om det til de andre tynne, blonde venninne mine som hun sa...

Det løste seg da jeg gikk til henne en gang og spurte om hun kunne hjelpe meg litt med å sette sammen noen klær og sminke meg til en fest jeg skulle på, og siden det har vi hatt et veldig bra vennskap...

Så det er så mye man ikke vet om folk, og det er spennende hva vi selv utstråler...

Men nyt det, og behold den gode personligheten din også, for litt sjenanse kan bare være sjarmerende.

  Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 08:20   #4
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Sv: Ukjente folk prater plutselig til meg :)

Jeg kjenner meg veldig igjen i beskyttelsesmekanismen du beskriver! Har veldig vanskelig for å slippe folk helt innpå meg, mye fordi jeg har blitt så innmari skuffet før. Jeg har liten sosial omgangskrets, mye pga det. I perioder hvor jeg har følt meg bra, har jeg vært flink å "fått" nye venner, men når jeg føler meg dårlig, så tenker jeg at de ikke vil/ønsker å ha kontakt med mislykkede meg... så da ødelegger jeg hele opplegget ved å la være å pleie det nye vennskapet. Med økt selvfølelse, så håper jeg også på flere gode og nære vennskap som kan vare

__________________


tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:25   #5
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Ukjente folk prater plutselig til meg :)

Jeg tror helt klart det har mye med holdningen å gjøre. Jeg merket det veldig godt selv, etter jeg gikk ned mye for noen år siden, da på lavkcalori.
Jeg gikk dessverre opp alt igjen, men har klart å beholde holdningen og ingen behandler med anderledes pga vekta.
Jeg kjenner igjen det med venner også. Jeg klarte ikke følge opp folk, så hadde ikke mange venner i barn -og ungdommen. Har ikke så mange nå heller, av nettopp den grunn. Men de jeg har er virkelig gode venner, altså. Og det er jo det viktigste
Og det er sikkert mange som vil ha kontakt med deg og det er bare å ta i mot

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Acetonånde ... Min omverden dør bare jeg prater med dem fremtid Spørsmål og svar 11 23-06-11 01:11
Alle prater om fin hud ... hoppetussa Spørsmål og svar 20 25-03-10 19:01
Plutselig slo det inn ... achillea Generell diskusjon 10 03-06-09 15:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no