Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp ... Jeg går opp i vekt, jeg ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-10, 11:22   #1
Pombagirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 27
Pombagirl er på en erverdig vei
Wink

Hjelp ... Jeg går opp i vekt, jeg ...

Jeg begynte på kuren 04.01, og den første uka gikk jeg ned to kg.. Og det er jeg jo fornøyd med Men når jeg skulle veie inn andre uka i dag, har jeg jammen gått opp 500 gram!! Hva er det som skjer???
Jeg kjenner også at kroppen har mye vann bl.a. i beina..
Spiser jeg feil tro??

I går spiste jeg 4 egg med baconost og skinke til frokost (omelett). Stekt i smør selvfølgelig.
Til middag spiste jeg salat av ruccola, tomat, agurk, minimais, fetaost, skinke og hvitost + seterrømme til dressing.
Til kvelds spiste jeg ca 1 dl pisket krem.
Jeg drakk mye cola zero (noe jeg gjør til vanlig) og drakk litt kaffe.
Spiste en teskje med cocosa i kaffen min.
Hva gjør jeg galt??

Har sjekket med stix på forskjellige tidpunkt denne uka og jeg er i ketose hele tida..

Kan det være at jeg ikke får i meg nok fett??
Eller kan det være all den sukkerfrie brusen jeg drikker som gjør at det stopper?

Har gått på ketolyse en gang tidligere, og da gikk jeg ned seks kg på fem uker mens jeg var (uvitende) gravid.. Så jeg vet jo at jeg egentlig går ned på denne kuren

Hjelp meg vær så snill...

__________________
04.01 -start
11.01 - minus 2 kg
18.01- pluss 500 gram
Første delmål: 10 kg!!
Totalt: minus 1,5 kg
Pombagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 11:40   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp.. Jeg går opp i vekt, jeg...

du var da veldig småspist.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 11:48   #3
Pombagirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 27
Pombagirl er på en erverdig vei

Sv: Hjelp.. Jeg går opp i vekt, jeg...

Hmm.. Syns du det?
Spist jo ganske mye ost og skinke på den salaten da..
har det noe med saken å gjøre kanskje??
Hva spiser du i løpet av en dag da??

Og... Takk for innspill

__________________
04.01 -start
11.01 - minus 2 kg
18.01- pluss 500 gram
Første delmål: 10 kg!!
Totalt: minus 1,5 kg
Pombagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 11:52   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp.. Jeg går opp i vekt, jeg...

Tja.. Det er jo ikke så lett å si. Man MÅ jo ikke gå ned hver uke, selvom man er flinkflink. Jeg gikk også ned masse den første uka og opp den andre også går det nedover igjen i uke tre og fire. Passet da på å få i meg mer fett og drikke masse vann.

Spiser kanskje en pakke bacon til frokost, med litt grønnsaker, et par ostechips med smør, egg og majones til lunch, med litt grønnsaker også noe fett kjøtt med feit saus og grønnsaker til middag. Også kanskje noen ostebiter innimellom, hvis jeg føler sulten.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 12:13   #5
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hjelp.. Jeg går opp i vekt, jeg...

eg lese og lese og lese her inne på sidene for å lære meg meir om d her! og eg lære nåke kvar dag! eg veit at eg ikkje klare å få i meg så mykje fett som eg burde av den grunn at eg ikkje e gla i d. meeen, no har eg komt over et par tips her på dissa sidene. eg har prøvd rømmegrøt og vafler i veke som var, og d va nydeli og inneholder mykje fett! bare i grøten va der ca 140 g fett viss eg ikkje huska heilt feil.. idag har eg fått me meg at cocosa e lurt å bruke for å få opp fettandelen pr dag. fant ei nettside www.helseogkost.no der eg bestilte to typer cocosa. har og bestilt oxy tarm for å rense tarmane mine. eg har bare bæsja 1 gang heile veka! så en må bare lese og lære litt kvar dag. d e mitt beste tips! ikkje fortvil så tidlig i prosessen, du e jo nettopp begynt lykke til videre

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 13:02   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp.. Jeg går opp i vekt, jeg...

Litt tidleg å få panikk ang. vekta etter berre nokre veker. Kroppen er ei komplisert mekanisme, det går opp og ned, alt etter dagsform, syklusar etc.
Etter det eg ser andre seier her inne, så kan cola light/zero (kunstig søtning) vere ein stoppar for vekta for somme. Prøv heller å drikke vatn.
Ta det med ro, et når du er svolten, kos deg med maten, og et nok og drikk nok vatn, og ikkje stress med vekta, stress er ikkje bra

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 13:10   #7
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp.. Jeg går opp i vekt, jeg...

Hvis du spiser (uvant) mye bacon og skinke, så kan det bli endel vannansamling i kroppen. Det samme når man er i menstruasjonsuken i syklus, enkelte også ved eggløsning. Er sånn at man må prøve seg frem for å finne ut hva man tåler av salt, kunstig søtning, meieriprodukter, tomater etc. etc.. Skal ikke være hverken logisk eller enkelt, alltid, dette Tar også gjerne 3-4 uker før fettforbrenningen er skikkelig igang, da tenker jeg du får resultater! Ser bra ut, for meg, det du spiser, selv om jeg nok ikke er av de som spiser størst mengder her inne. Lykke til videre.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 13:12   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp.. Jeg går opp i vekt, jeg...

Opprinnelig lagt inn av Pombagirl, her.

Jeg begynte på kuren 04.01, og den første uka gikk jeg ned to kg.. Og det er jeg jo fornøyd med Men når jeg skulle veie inn andre uka i dag, har jeg jammen gått opp 500 gram!! Hva er det som skjer???
Jeg kjenner også at kroppen har mye vann bl.a. i beina..
Spiser jeg feil tro??

I går spiste jeg 4 egg med baconost og skinke til frokost (omelett). Stekt i smør selvfølgelig.
Til middag spiste jeg salat av ruccola, tomat, agurk, minimais, fetaost, skinke og hvitost + seterrømme til dressing.
Til kvelds spiste jeg ca 1 dl pisket krem.
Jeg drakk mye cola zero (noe jeg gjør til vanlig) og drakk litt kaffe.
Spiste en teskje med cocosa i kaffen min.
Hva gjør jeg galt??

Har sjekket med stix på forskjellige tidpunkt denne uka og jeg er i ketose hele tida..

Kan det være at jeg ikke får i meg nok fett??
Eller kan det være all den sukkerfrie brusen jeg drikker som gjør at det stopper?

Har gått på ketolyse en gang tidligere, og da gikk jeg ned seks kg på fem uker mens jeg var (uvitende) gravid.. Så jeg vet jo at jeg egentlig går ned på denne kuren

Hjelp meg vær så snill...

Det kan være kunstig søtning, for lite fett og for lite mat.

Spiser du det mett til hvert måltid?
Drikker du masse vann ( ketolyseboka sier min. 2-3 lite dagen) ?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 13:18   #9
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Hjelp.. Jeg går opp i vekt, jeg...

Skriver under på det Gerd skriver om vann. Det er veldig viktig! Jeg merker fort på vekten om jeg har drukket for lite vann.

I tillegg spise seg mett til hver måltid, ikke gå sulten

Prøv å kutte litt ned på brusen også, bytt ut med vann..

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 14:14   #10
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hjelp.. Jeg går opp i vekt, jeg...

Opprinnelig lagt inn av Pombagirl, her.

Jeg begynte på kuren 04.01, og den første uka gikk jeg ned to kg.. Og det er jeg jo fornøyd med Men når jeg skulle veie inn andre uka i dag, har jeg jammen gått opp 500 gram!! Hva er det som skjer???
Jeg kjenner også at kroppen har mye vann bl.a. i beina..
Spiser jeg feil tro??

I går spiste jeg 4 egg med baconost og skinke til frokost (omelett). Stekt i smør selvfølgelig.
Til middag spiste jeg salat av ruccola, tomat, agurk, minimais, fetaost, skinke og hvitost + seterrømme til dressing.
Til kvelds spiste jeg ca 1 dl pisket krem.
Jeg drakk mye cola zero (noe jeg gjør til vanlig) og drakk litt kaffe.
Spiste en teskje med cocosa i kaffen min.
Hva gjør jeg galt??

Har sjekket med stix på forskjellige tidpunkt denne uka og jeg er i ketose hele tida..

Kan det være at jeg ikke får i meg nok fett??
Eller kan det være all den sukkerfrie brusen jeg drikker som gjør at det stopper?

Har gått på ketolyse en gang tidligere, og da gikk jeg ned seks kg på fem uker mens jeg var (uvitende) gravid.. Så jeg vet jo at jeg egentlig går ned på denne kuren

Hjelp meg vær så snill...

For det første: Jeg liker ikke bruk av ordet KUR. Å gå på lavkarbo er en måte å spise på for livet. Slik du spiser i dag, skal du også spise om 30 år.
For det første: Kutt ut all brus. Og sukkerfri saft. Bruk null suketter i te og/eller kaffe. Salaten du nevnte har du egentlig ikke bruk for. Det er kjøtt og egg du finner næring, vitamin og mineraler i. Og alt for lite fett
Men nå er kritikken ferdig, og se litt på maten din, i forbindelse med disse tallene: Fettinntaket ditt bør inneholde 80 prosent av all energien du spiser i løpet av en dag. Energien fra proteinet bør ligge på mellom 15 og 20 prosent. Om du spiser 2000 kcal om dagen (bare for å gjøre det enkelt, det har egentlig ikke noe å si hvor mange kcal du spiser) 80 prosent av en 2000 kcal om dagen diett, er 1600 kcal. Altså bør 1600 kcal komme fra fett. Det blir ca 2 hekto rent fett. Cocosa er et glimrende, kanskje det beste valget. Smør er også helt topp. Mye kommer nok fra fettet som ligger i selv maten, Cocosa og smøret er det du legger til for å få i deg nok. Av de 400 kcal som blir igjen da, må mesteparten komme fra protein. Rundt 90 gram. synes du det er for mye, kan du legge til mer fett og redusere litt protein.
De høyeste fett adapterne går på 85 prosent fett, sånn cirka. Karbhydrater trenger du egentlig ikke, det lager kroppen lett selv.
Fikk du litt hjelp nå? Håper iallefall det.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 14:18   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp.. Jeg går opp i vekt, jeg...

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

For det første: Jeg liker ikke bruk av ordet KUR. Å gå på lavkarbo er en måte å spise på for livet. Slik du spiser i dag, skal du også spise om 30 år.
For det første: Kutt ut all brus. Og sukkerfri saft. Bruk null suketter i te og/eller kaffe. Salaten du nevnte har du egentlig ikke bruk for. Det er kjøtt og egg du finner næring, vitamin og mineraler i. Og alt for lite fett
Men nå er kritikken ferdig, og se litt på maten din, i forbindelse med disse tallene: Fettinntaket ditt bør inneholde 80 prosent av all energien du spiser i løpet av en dag. Energien fra proteinet bør ligge på mellom 15 og 20 prosent. Om du spiser 2000 kcal om dagen (bare for å gjøre det enkelt, det har egentlig ikke noe å si hvor mange kcal du spiser) 80 prosent av en 2000 kcal om dagen diett, er 1600 kcal. Altså bør 1600 kcal komme fra fett. Det blir ca 2 hekto rent fett. Cocosa er et glimrende, kanskje det beste valget. Smør er også helt topp. Mye kommer nok fra fettet som ligger i selv maten, Cocosa og smøret er det du legger til for å få i deg nok. Av de 400 kcal som blir igjen da, må mesteparten komme fra protein. Rundt 90 gram. synes du det er for mye, kan du legge til mer fett og redusere litt protein.
De høyeste fett adapterne går på 85 prosent fett, sånn cirka. Karbhydrater trenger du egentlig ikke, det lager kroppen lett selv.
Fikk du litt hjelp nå? Håper iallefall det.

Ketolysekuren er en kur. Og grønnsaker hører med til den.
Trådstarter følger ketolysekuren.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 17:02   #12
Pombagirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 27
Pombagirl er på en erverdig vei

Sv: Hjelp.. Jeg går opp i vekt, jeg ...

Tusen takk for svar alle sammen!!

Det aller viktigste for meg nå, var vel at ingen av dere kunne si med en gang hva jeg gjorde feil, så da regner jeg med, som skrevet oppi her, at det kanskje går seg til etterhvert...
Har planer om å kutte drastisk ned på brusdrikkinga og gå over til vann, som dere nevner.. Har også tatt til meg alle de gode rådene dere har kommet med.. Har faktisk lagd meg rømmegrøt med smør til middag
Skal lese denne flere ganger og prøve å følge det dere sier.. Så får vi håpe det går seg til...
Og kom gjerne med flere innspill!!

Takk

__________________
04.01 -start
11.01 - minus 2 kg
18.01- pluss 500 gram
Første delmål: 10 kg!!
Totalt: minus 1,5 kg
Pombagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 17:20   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp.. Jeg går opp i vekt, jeg...

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

For det første: Jeg liker ikke bruk av ordet KUR. Å gå på lavkarbo er en måte å spise på for livet. Slik du spiser i dag, skal du også spise om 30 år.
For det første: Kutt ut all brus. Og sukkerfri saft. Bruk null suketter i te og/eller kaffe. Salaten du nevnte har du egentlig ikke bruk for. Det er kjøtt og egg du finner næring, vitamin og mineraler i. Og alt for lite fett
Men nå er kritikken ferdig, og se litt på maten din, i forbindelse med disse tallene: Fettinntaket ditt bør inneholde 80 prosent av all energien du spiser i løpet av en dag. Energien fra proteinet bør ligge på mellom 15 og 20 prosent. Om du spiser 2000 kcal om dagen (bare for å gjøre det enkelt, det har egentlig ikke noe å si hvor mange kcal du spiser) 80 prosent av en 2000 kcal om dagen diett, er 1600 kcal. Altså bør 1600 kcal komme fra fett. Det blir ca 2 hekto rent fett. Cocosa er et glimrende, kanskje det beste valget. Smør er også helt topp. Mye kommer nok fra fettet som ligger i selv maten, Cocosa og smøret er det du legger til for å få i deg nok. Av de 400 kcal som blir igjen da, må mesteparten komme fra protein. Rundt 90 gram. synes du det er for mye, kan du legge til mer fett og redusere litt protein.
De høyeste fett adapterne går på 85 prosent fett, sånn cirka. Karbhydrater trenger du egentlig ikke, det lager kroppen lett selv.
Fikk du litt hjelp nå? Håper iallefall det.

Ketolysekuren er vel nettopp en.. KUR? Også når man er ferdig med KUREN så kan man begynne å gå over på et lavkarboliv som man skal holde seg til? Noen velger å holde seg til 15 karber og noen legger seg på et annet nivå.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 17:21   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp.. Jeg går opp i vekt, jeg...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ketolysekuren er en kur. Og grønnsaker hører med til den.
Trådstarter følger ketolysekuren.

Du var før meg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose ned i vekt (vekta står bom stille, trenger hjelp!) pila Spørsmål og svar 12 03-12-09 21:43
Hatt min første uke og jeg har gått OPP i vekt- HJELP ME-mamma Spørsmål og svar 8 05-03-09 19:37
Hjelp, jeg går opp i vekt! Jenta Ketolysekuren 10 20-02-09 19:41
Hjelp - jeg ØKER i vekt! Carbokiller Ketolysekuren 5 13-01-08 20:09
Går ikke ned i vekt, Hjelp! Nasse Nøff Ketolysekuren 13 19-06-06 10:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no