Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hjelp meg å gå ned i vekt!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-11, 00:56   #1
littstor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2
littstor er på en erverdig vei
Thumbs up

Hjelp meg å gå ned i vekt!

Littstor har blitt altfor stor.. 90 kg på 172 cm... Må ned ihvertfall 25 kg i første omgang! Trenger hjelp.. Ny i faget! Oppskrifter,tips og triks taes imot med stooor takk!!

Plis,hjelp meg! Trenger dette!! På forhånd takk!

littstor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 01:03   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg å gå ned i vekt! :)

Velkommen Littstor her på forum er det masse flinke folk, som jeg er sikker på er villig til og hjelpe. Masse lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 01:34   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg å gå ned i vekt! :)

Hei og velkommen!

Les denne linken først, deretter leser du denne.

Oppskrifter tips og triks finner du mye av på dette forumet - jeg anbefaler at du bruker et par dager på orientere deg slik at du vet hvor du finner informasjonen du er ute etter. Søkefunksjonen på første siden er best, altså den du finner på www.lavkarbo.no.

Ingen her kan hjelpe deg å gå ned i vekt - det må du gjøre selv - "helt alene". Du har her på forumet tilgang til den INFORMASJONEN du trenger for å klare å gå ned i vekt - i tillegg til mange erfarne som er dyktige til å hjelpe og støtte når man står fast.

De aller fleste av spørsmålene du lurer på nå er spurt før - mange ganger - og svart på mange ganger. Lær deg med en gang å søke etter svar før du spør - slik at vi alle her inne kan bruke tiden på "nye" spørsmål før vi gjentar oss selv

Er du helt fersk og aner ikke hvor du skal begynne - les først trådene jeg har linket til i starten.

Ellers:
- kutt potet, pasta, ris, brød og grønnssaker som vokser UNDER jorda.
- spis kun matvarer fra butikken som har maks 5 gram karbohydrater pr 100 gram
- kutt all sjokolade og snop, også sukkerfri tyggis.
- drikk vann og kom deg gjennom en uke med abstinenser.

Deretter - les om retningene innen lavkarbo, og velg en retning. Følg denne i noen mnd før du begynner å eksperimentere med "egenkomponert". Lån bøkene på biblioteket, du må ikke kjøpe alle.

ketolyse, skaldeman, atkins er de tre vanligste med minst karbo, fedon er mer liberal. Det finnes også flere

For å forstå lavkarbo bør du få tak i boka "Bedre uten brød" av Lutz - du finner den også kanskje på biblioteket nær deg.

Altså - les og orienter deg først, still så spørsmål. Nederst under alle tråder (helt nede på siden) kommer det opp en liste over tråder med samme tema.

Lykke til - vi er mange som på deg!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 00:42   #4
littstor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2
littstor er på en erverdig vei

Sv: Hjelp meg å gå ned i vekt! :)

Takk for svar!

littstor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 03:39   #5
siggbro
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 1
siggbro er på en erverdig vei

Sv: Hjelp meg å gå ned i vekt! :)

hei! jeg veide nesten 100 kilo og er ikke høyere en 1,80. jeg fikk noen gode tips om hvordan jeg skulle gå ned i vekt raskt og enkelt. og jeg tengte at jeg kunne dele de med deg trikset jeg bruker er ganske enkelt. jeg trener ca 30 minn før jeg legger meg om kvelden. pga musklene slapper helt av når du sover, dvs større effekt av treningen. så ta noen armhevninger, jeg begynte med 15 hver kveld. tok 3 så vile i 15 sekunder. eller armhevninger + situps og så legger jeg meg etterpå. og når det gjelder kostholdt så er det bare småting jeg byttet ut. byttet feks ut cola med vann, juice, melk. og spiste litt mer grønnsaker og kylling. dvs litt mer sunne ting.
så hvis du trener litt fr du legger deg og bytter ut cole med feks juice så raser du ned i vekt. nå veier jeg 70 kg har mistet 30 kilo. og etter 3 måneder veide jeg 84 kg bare så enkelt som det. og 2,5 måneder seinere sp var jeg nede i 70 kg. så det tok meg 6 måneder tilsammen. så jhg tror dette vil funke for deg og. hilsen siggbro

siggbro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 04:56   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hjelp meg å gå ned i vekt!

Nå er jo ikke juice og melk så veldig lavkarbo da kanskje..? Ingen som sier at TS drikker mye cola heller...

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 05:37   #7
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Hjelp meg å gå ned i vekt!

Sigbro: Å ta noen armhevinger og situps før du legger deg er nok ikke det som har gjort at du har gått ned i vekt, ei heller å bytte ut cola med juice (melk og vann ja, juice nei). Er nok mer som har skjedd med kostholdet ditt. Du har kanskje kuttet ut sjokolade, chips og annet snop i samme slengen?
Men, poenget er uansett, hvorfor skulle du få mer effekt av treningen fordi du skal sove etterpå? Testosteronnivåene er høyest om morningen, noe som skulle tilsi at trening på denne tiden av døgnet gir bedre effekt.
Situps er forøvrig en øvelse alle bør holde seg langt unna, spesielt om de er glad i ryggen sin.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 11:34   #8
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp meg å gå ned i vekt!

Hjelpes meg. Jenta prøver bare å hjelpe!!! Hun har også gode poenger; bytte ut usunn mat med sunn og å begynne å trene. Hvor trangsynt går det an å bli?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 14:40   #9
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hjelp meg å gå ned i vekt!

Det er ikke trangsynt å mene at man ikke bør drikke juice på lavkarbo.. mye karbo i juice og ingen som sier at ts drikker mye brus heller.. dårliig gjort å tro at alle overvektige heller innpå med cola ..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:


Sist redigert av senorita : 13-02-11 kl 14:51.
senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp ... Jeg går opp i vekt, jeg ... Pombagirl Ketolysekuren 13 18-01-10 17:21
Hatt min første uke og jeg har gått OPP i vekt- HJELP ME-mamma Spørsmål og svar 8 05-03-09 19:37
Hjelp, jeg går opp i vekt! Jenta Ketolysekuren 10 20-02-09 19:41
Hjelp - jeg ØKER i vekt! Carbokiller Ketolysekuren 5 13-01-08 20:09
Går ikke ned i vekt, Hjelp! Nasse Nøff Ketolysekuren 13 19-06-06 10:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no