Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Brød uten kveitemjøl og med lite fiber.

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-06, 18:13   #1
nunno
Juniormedlem
 
nunno sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Kvinnherad
Innlegg: 26
nunno er på en erverdig vei

Brød uten kveitemjøl og med lite fiber.

Kan nokon hjelpe med oppskrift på slikt brød?

Har ei datter som har fått beskjed om å kutte ut kveitemjøl, og være forsiktig med fiber pga. ømtålelege tarmar. Ho kan f.eks eta riskaker, men er jo kjedeleg i lengda.

__________________
Du er ikke nøyaktig den samme i morgen.
Bare den som forandrer seg, kan fortsette.
nunno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 18:33   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Brød uten kveitemjøl og med lite fiber.

eneste jeg kommer på da er å bruke glutenfritt mel.. kansje andre har andre forslag?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 22:33   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Brød uten kveitemjøl og med lite fiber.

sjekk brød tråden til torkill! Masse oppskifter der nå..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 11:50   #4
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Brød uten kveitemjøl og med lite fiber.

Kan hun spise speltmel? Hvis så, så kan du jo bare bake et vanlig, ikke så grovt brød og bytte ut hvete med spelt.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 12:24   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Brød uten kveitemjøl og med lite fiber.

Hva med bygg og rug og maismel? Soyamel har ikke så mye fiber, men smaker egg. Ikke noe jeg anbefaler i allefall.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 22:44   #6
nunno
Juniormedlem
 
nunno sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Kvinnherad
Innlegg: 26
nunno er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Brød uten kveitemjøl og med lite fiber.

Takkar masse for svar.
No skal me prøve oss litt fram.
Tenkte litt på spelt mjøl, dei sel ferdige spelt brød på Drageset super spar, kansje det kan vera eit supplemang

__________________
Du er ikke nøyaktig den samme i morgen.
Bare den som forandrer seg, kan fortsette.
nunno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 22:48   #7
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Brød uten kveitemjøl og med lite fiber.

brødet til drageset er kjempegodt og reint spelt. så om man tåler spelt er det godt alternativ.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 14:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no