Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Hurra - nå synker fettprosenten!

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-11, 22:43   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Hurra - nå synker fettprosenten!

Jeg har trent i "alle" år, spinning, styrke, og etter hvert er løping nesten blitt en liten lidenskap. Helt fantastisk - sammen med lavkarbo og et betydelig vekttap å kjenne at kroppen gjør det den er laget for.

I fjor sommer fikk jeg målt fettprosenten på en slik fancy maskin, og med klype. (differansen mellom de to måletypene er hele 5 %, jeg velger så klart å tro på den laveste ) Vedkommende som målte meg med klype "jobber" med folk som stiller i fitness-stevner og slikt, og var soleklar på at jeg ikke hadde over 30 i fettprosent (dog var det målingen da jeg startet kostholdsomleggingen min på mitt største - ikke målingen fra sommeren) - slik fancyvekten sa. Men nok om det...spiller for så vidt liten rolle - det er jo endringen jeg har sett i dag! For jeg målte meg igjen med fancyvekten - og den viste hele 3 % nedgang fra i sommer! Herlig! Nå begynner arbeidet med å trene mer målretta styrke for å tone kroppen og få litt mer muskler. Weeee!!!!!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 23:18   #2
Tunrida
Medlem
 
Tunrida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 302
Tunrida er på en erverdig vei

Sv: Hurra - nå synker fettprosenten!

Så herlig følelse!

__________________


Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 23:31   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hurra - nå synker fettprosenten!

Wow, så bra!
Kroppen din må elske deg for alt det fornuftige du velger å gjøre med den

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 09:02   #4
Kamilla
Medlem
 
Kamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 179
Kamilla er på en erverdig vei

Sv: Hurra - nå synker fettprosenten!

Åh, så deilig!

Jeg målte fettprosent, oksygenopptak osv. i slutten av november, og skal tilbake i mars. Kjenner selv at formen har blitt bedre, og etter at jeg fikk pulsklokke, klarer jeg å trene mer målrettet.
Har i grunn ikke gått ned så mye i vekt siden den gang, pga. jula osv. Men kjenner at kroppen har blitt mye fastere, så jeg vet at den er forbedret, og mer skal det bli!
Er egentlig mest spent på oksygenopptaket, for den gang var jeg i den laveste kategorien, men nå kan jeg fint trene med 95% av makspuls en stund før jeg blir ordentlig sliten.

Kamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 09:44   #5
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hurra - nå synker fettprosenten!

Det er utrolig deilig når man får den bekreftelsen (selv om man kanskje ser det i speilet).

Jeg målte meg ikke før jeg gikk på kuren, noe jeg angrer på i ettertid, men jeg holdt det hele litt hysj-hysj først.

Tok en måling i November når jeg følte jeg begynte å nærme meg målet mitt, og fikk da at fettprosenten min var 18% (referanseramme for menn er 10-20%).

Tok en ny måling i går, og da hadde den jaggu sunket til 14%, noe jeg satte som et håp (kan ikke kalle det et mål) etter målinga i November. Gjett om det var digg.

Kanskje enda viktigere er at visceral fat (altså fett rundt indre organer) har gått ned til et veldig godt nivå for min alder.

Da er det bare å fortsette med vekter og noe aerob trening og spise sunt.... stå på Wollafruen (og alle andre her)

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:09   #6
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Hurra - nå synker fettprosenten!

Også så fantastisk hyggelige folk det er her inne! Takk for koselig svar alle sammen

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hurra hurra hurra! Første 10 kg borte marjusen Ketolysekuren 32 13-10-10 22:24
Hurra! Jeg går ned ... aggie Ketolysekuren 12 17-02-08 14:26
Utregning av fettprosenten totitten Spørsmål og svar 4 14-02-08 11:44
Hurra - 20 kg ned Morgengry Ketolysekuren 16 02-07-07 13:32
HURRA HURRA HIPP HIPP HURRA Jeg ser 8-tallet!! donjuanwannabe Atkins kosthold 7 04-04-04 20:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no