Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tørket mør

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-11, 13:51   #1
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Tørket mør

Kan jeg spise tørket mør?
Feks som snack ?

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 13:58   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Tørket mør

Tenker du som mør/mår-pølse? I såfall kommer det ann på hvor mange KH du har satt som "grense"

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 14:08   #3
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Tørket mør

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Tenker du som mør/mår-pølse? I såfall kommer det ann på hvor mange KH du har satt som "grense"

Ja det er det jeg mener.
Jeg har egentlig ikke satt noen grense. Prøver å få i meg minst mulig karber. Tror nok jeg ligger godt under 40 pr dag - tror jeg. Men det vet jeg jo ikke for jeg hverken måler eller veier. Jeg spiser for det meste yi frokost lunsj og kvelds selvlagede knekkebrød uten noe form for mel med ost eller makrell i tomat som pålegg. Eller jeg spiser omelett eller stekte egg /avogtil bacon. Av ogtil en yougurt naturell.
Til middag spiser jeg helst fisk eller kyllingfilet eller svinekjøtt. Med mye broccoli og blomkål. Av og til litt bær. Knasker litt mandler, nøtter eller peanøtter som mellommåltid.
Tror kanskje kosten min er for fettfattig. Men jeg har gått ned 2 kg på ca en uke og er veldig fornøyd.
Jeg drikke litt rødvin av og til. Har mistet søtsuget men har ofte lyst på noe salt Det er typisk meg.

__________________






Sist redigert av Suann : 10-08-11 kl 14:09. Årsak: tekst
Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 14:38   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Tørket mør

Om du går ned på det du spiser og har det bra er det ingen grunn til å endre. Jeg synes det virker bra, jeg. Skal du endre noe så legg til mer grønnsaker - så variert som mulig. Bruk agurk eller avokado eller paprika som snacks. Selv om det er litt karbohydrater i dem er det også fiber, vitaminer og mineraler der. De er ikke karbohydratrike i forhold til mengdene man klarer å spise.

Om spekepølse så er det bedre enn potetgull. Men spis det som snacks - dvs ikke altfor ofte.

Husk at alt med mindre enn 150gram karbohydrater daglig regnes som lavkarbo. Noen går ned allerede ved 150g. I Primeal Blueprint regnes området fra 50-100 som der hvor man sannsynligvis finner sin såkalte "sweet spot" - et kosthold som ikke kjennes som så altfor anstrengende eller som sult eller askese, men som fører til "uanstrengt" nedgang (NB - IKKE linjær).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 14:51   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tørket mør

Altså i min pakke Standamør er det 120g med 1.5g karber pr 100g! Kan ikke se at det skal ødelegge mye akkurat!
Jeg spiser det innimellom som potetgull på en måte, med rømme som dipp!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 15:15   #6
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Tørket mør

Tusen takk for svar! Så snille dere er som bryr dere!
Er jo helt fersk så mange av mine spørsmål er sikkert litt naive. Men jeg lærer etterhvert. Synnes det er spennende og føler meg sunnere og gladere enn på lenge. Ikke er det ensom heller så lenge man har et forum som dette

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 19:37   #7
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Tørket mør

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Kan jeg spise tørket mør?
Feks som snack ?


Tror ikke det skulle være noe i veien for det nei

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:27   #8
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tørket mør

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Kan jeg spise tørket mør?
Feks som snack ?

Det kan sikkert spises som snacks av og til.
Noe som også er godt er ostestrimler av f.eks norvegia rulet inn i spekeskinke. Fint som snack/mellommåltid, og veldig godt

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 22:44   #9
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Tørket mør

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Det kan sikkert spises som snacks av og til.
Noe som også er godt er ostestrimler av f.eks norvegia rulet inn i spekeskinke. Fint som snack/mellommåltid, og veldig godt

Nammmmmm

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tørket rød chlil og ketolysekuren emma1 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 15-10-09 11:24
tørket frukt...??? Aline Lavkarbo generelt 5 21-12-04 14:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no