Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Krem med vaniljekesam og syltetøy

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-16, 20:51   #1
butterboy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2016
Innlegg: 7
butterboy er på en erverdig vei

Krem med vaniljekesam og syltetøy

Jeg har nå gått på karboredusert kost i 1 uke. Har vært under 20g karbo om dagen. Spiser stort sett kjøtt, pålegg, egg, grønnsaker og hjemmelaget knekkebrød. Jeg har vært en uhelbredelig sjokoladespiser. En plate 200g melkesjokolade går rett ned. Derfor visste jeg at fraværet av sjokolade ville være verst.

Så, i dag etter at jeg hadde sovet middagslur pisket jeg 3dl fløte til krem. Ismaksatt den med 1 ts proteinpulver og 1 ts Sukrin. Sammen med halvparten av kremen spiste jeg 2 spiseskjeer vaniljekesam og 1 spiseskje syltetøy (med veldig lavt karboinnhold). Vet ikke helt om jeg skal regne det som en sprekk eller ikke, men i hvert fall ikke noen kulinarisk henrykkelse :-)

Er det noen som har en ide om hvordan man kan håndtere søtsuget. Finnes det noen erstatning som ikke er fullt så ekstrem som den jeg fikk i meg i dag.

butterboy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 23:13   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Krem med vaniljekesam og syltetøy :-)

Spiste du krem laget av 3 dl fløte?! *kvalm* Hva med eggedosis av ett egg + sukrin? Må piskes ganske lenge for å få rett konsistens såvidt jeg husker. Eller litt fløte + noen frosne bringebær + litt søtning i blenderen/stavmikserbollen? Steviadråper fås med mange smaker, bl.a. sjokolade, kanskje det kan brukes til å lage en slags "sjokoladekrem" med fløte?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 07:40   #3
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Krem med vaniljekesam og syltetøy :-)

Hvis du ønsker å overvinne søtsuget så hold deg sterk en uke eller to så forsvinner det. Gjorde i alle fall det hos meg, og det ga meg litt følelsen av å slutte å røyke, utrolig befriende å slippe å gå og hungre på ting jeg ikke kan spise.
Hvis du bare ønsker tips om søte ting så finnes det jo sukkerfri gele, sukkerfri drops og sukkerfri sjokolade. Sikkert ikke lurt å spise store kvanta, men litt for å kose seg. Eller bake lavkarbo-brownies du kan spise litt av når du har lyst på sjokolade? Lager du den i muffinsformer kan du fryse de du ikke skal spise og ta opp ved behov ��

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 09:49   #4
butterboy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2016
Innlegg: 7
butterboy er på en erverdig vei

Sv: Krem med vaniljekesam og syltetøy :-)

Takk til Trilltrall og Stinei for gode innspill. Det beste er nok å stålsette seg og holde seg helt unna som det sies. Og så heller unne seg en god bit i helga etter at det verste søtsuget har gitt seg. Lavkarbobrownies må jeg prøve etterhvert, og muligens eggedosistrikset. Takk skal dere ha :-)

butterboy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 19:08   #5
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Krem med vaniljekesam og syltetøy

Jeg hadde sprukket om jeg ikke hadde unnet meg noe godt. Litt bær med en dæsj med krem eller gele (hjemmelaget) med bær eller is av fryste bær og kremfløte. Ja, jeg er gld i bær Evt. litt sjokolade med mer enn 70% kakao.

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vaniljekesam ... ida petrine Spørsmål og svar 14 09-10-11 19:19
Vaniljekesam Vimsa69 Lavkarbo generelt 9 06-10-11 22:24
Vaniljekesam? Anos Lavkarbo generelt 4 30-03-11 22:36
Lage vaniljekesam?? Xandra Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 06-08-09 23:44
Vaniljekesam på ketolysekur? Borealis Ketolysekuren 4 06-01-07 17:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no