Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Til alle som brenner for lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-14, 11:50   #1
agurka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 1
agurka er på en erverdig vei

Til alle som brenner for lavkarbo

Hei alle lesere! Jeg er ny her, men har gått på lavkarbo i 2,5 måned, og har niiilest i disse månedene.sorry for evn. all skrivefeil som måtte komme opp, men det er ikke det jeg ønsker å snakke om,så ikke heng deg opp i det heller!
Jeg tror aldri i værden lavkarbo kommer til å bli annerkjent som et godt kosthold som gjør deg frisk for både for det ene og det andre. Noen tilogmed slutter på medisiner de har gått på i mange år. Noen diabetikkere blir såogsi friske. Dette må dere som ikke hvet dette fra før av hvite, at industrien tjener seg styrtrike på at vi blir fetere og fetere og legemiddelindustrien tjener seg rikere og rikere på at vi blir sykrere og sykere av all den ferdig maten vi spiser, alt det industrielllagde fettet vi får i oss osv. industrien er mektige og de bruker sin makt for alt den er verdt for at de forsetter å tjene pengere på dette. Jada internationalt er det flere og flere eksperter som friskmelder det mettede fettet, folk begjynner å få øynene opp, så kansje en gang vill ringvirkningen komme... vi håper jo selvfølgelig på dette.

agurka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 12:03   #2
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: til alle som brenner for lavkarbo

jaha, okei? hva... hvor vil du med dette? dette er vel ting som er ganske godt kjent her på forumet..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 12:03   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.194
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: til alle som brenner for lavkarbo

Jeg tror de aller fleste av oss kjenner til kapitalens rolle oppi dette. Men samtidig så begynner lavkarboens fordeler å bli klare for flere og flere, så vi vil nok se en vridning mot det bedre. Uansett, så lenge det fungerer for meg så kommer jeg ikke til å gå i fella en gang til;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 16:02   #4
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: til alle som brenner for lavkarbo

It is just one big conspiracy…jeg tror kanskje at dette er en av grunnene til at folk blir skremt vekk av lavkarbo, når det blir HELT fanatisk sekt-aktig.


1. Selvfølgelig tjener medisinindustrien penger. Sukkerindustrien tjener penger. Slik tobakksindustrien tjener penger. Vi lever i et sånt rart samfunn der det å tjene penger på andres usunne vaner, sykdom etc er god butikk. Og et eksempel er legemiddelfirma som konkurrerer om å få pasienter over på sine respektive antidepressiva. Dette kalles kapitalisme.

2. Men selv om det er mange på toppen av samfunnets næringskjede som tjener penger på noe som er shady, så er ikke dette et pyramidescheme der leger og ernæringsfysiologer VIL gjøre folk syke. Det er mange som tjener penger på at folk blir syke, men det koster også samfunnet enormt mye at folk blir syke. Hvis en lite informert fastlege er i mot lavkarbo, så er det nok ikke fordi han er styrt av sukkerindustrigutta og betalt for å ødelegge pasientene sine. Da ville han anbefalt røyking også.

3. Vi har et ansvar som voksne mennesker. Ingen tvinger oss til å kjøre 5000 kalorier i rent sukker ned i gapet daglig. Og det finnes folk som ikke får særlig åpenbare helsegevinster av lavkarbo. Andre får enorme. Andre igjen lever godt og er kjernesunne på mat som de som blir bedre av lavkarbo ikke tåler uten å bli syke. Uansett, folk har fortsatt å røyke i mange år etter at det ble kjent at røyking ikke er sunt. Myndighetene våre lar ikke bevisst sukkerindustrien få drepe oss, liksom.

4. Bottom line: kunnskap om lavkarbo er fint. Og at det blir spredt videre er fint. Da kan de som kan få store helsefordeler av det og et nytt liv av å bytte kosthold få øynene opp for det. Men gode gud, folk som BRENNER for lavkarbo virker ofte like skremmende som ekstremister av annet slag. Sånn, hvis det du vil med dette er å være en ambassadør for lavkarbos fortreffelighet, så ville jeg ærlig talt revurdert tilnærmingsmåten. Jeg setter dette på spissen, men effekten sånt som dette har på meg er som om et jehovas vitne løper etter meg for å fortelle meg om Gud. Eller en anti-røyker gir meg en lang forelesning om hvordan det kan gi kols og kreft og at jeg er i ferd med å ødelegge livet mitt fordi jeg er en slave av tobakksindustrien.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 20:47   #5
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Til alle som brenner for lavkarbo

Dette blir som å si at det vil aldri i verden kunne finnes en vaksine som kurerer forkjølelse, kreft eller AIDS, da farmasifirmaer har 80% inntjening på disse preparater.
Det er mao ingen interesse for å faktisk løse visse typer sykdommer.

Blir ikke bedre av å gi seg over heller

Tror heller ikke det er spesielt stor vilje til på forske frem alternativer til fossilt brennstoff i kjøretøyer heller, så lenge Norge er en bygd opp av oljepenger. Er ikke tilfeldig at denne type biler/motorer ble noen stor suksess her til lands. Man sager jo ikke av greinen man selv sitter på

Men, å ikke kjempe for miljø, forurensning og andre tiltak fordi realiteten er slik, vel, blir ikke bedre av det heller.

Så, å brenne for lavkarbo, eller rettere sagt, "ren" naturlige råvarer uten for mye prosessering er nok ikke så dumt allikevel.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 20:54   #6
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Til alle som brenner for lavkarbo

Man kan jo også spørre seg selv hvorfor farmasøytfirmaer som i realiteten styrer både legeutdanning og forskning innenfor medisin, ikke ønsker forske mer på naturlig uortodoks medisin i den vestlige verden (kapitalismen del av verden).

Jeg kan nevne støtte til forskning innenfor akupunktur, kiropraktikk, alternativ medisin und so weiter.

Det bor 1,3mrd mennesker i Kina, kanskje 300 millioner av de benytter seg og har glede av vestlig medisin. Resterende 10000millioner overlever og klarer seg med "hokus pokus medisin" som du ikke finner en eneste vestlig lege eller firma som ønsker forske på....Kor mange mennesker bor det i Europa?

Igjen, legestanden i vestlige verden gidder da vel ikke sage over greina de sitter på heller. Da blir de "arbeidsledige" (satt veldig på spissen).

Men, heldigvis brenner jeg og flere for både naturmedisin og alternativer til et "vestlig kosthold" som rett og slett bare fungerer. Uten forskning og millioner av penger til kunstig fremstilling av næring og preparater :-)

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 06:49   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Til alle som brenner for lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av agurka, her.

Hei alle lesere! Jeg er ny her, men har gått på lavkarbo i 2,5 måned, og har niiilest i disse månedene.sorry for evn. all skrivefeil som måtte komme opp, men det er ikke det jeg ønsker å snakke om,så ikke heng deg opp i det heller!
Jeg tror aldri i værden lavkarbo kommer til å bli annerkjent som et godt kosthold som gjør deg frisk for både for det ene og det andre. Noen tilogmed slutter på medisiner de har gått på i mange år. Noen diabetikkere blir såogsi friske.

Det var da voldssomt til optimisme

Vi som har vært her i noen år kan bekrefte at folks tro på lavkarbo har endret seg drastisk de siste årene. Troen på lavkarbo har faktisk eksplodert! Selvsagt vil man alltid få noen motstandere, men hva så, det er jo deres problem. Jeg kan love deg at lavkarbo er langt mere anerkjent nå enn for 8 år siden, faktisk langt mere enn for 2 år siden.
På et sånt forum som dette er jo ikke dette en nyhet, vi VET at lavkarbo er lurt for mange tilstander, deriblandt begge typer diabetes. De fleste er jo her nettop fordi de har tro på dette.

Flott at du også har funnet ut av dette

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol, hvor lang tid tar det før man brenner fett igjen? lenos Lavkarbo generelt 3 31-07-11 23:25
Jeg brenner ihjel! SunnhetMedSirrup Spørsmål og svar 27 28-09-09 23:08
Brenner meg? nettan Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 19-09-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no