Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Om noen søte snille gidder regne ut dette for meg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-08, 23:01   #1
h.e.l.e.n.e
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 45
h.e.l.e.n.e er på en erverdig vei

Om noen søte snille gidder regne ut dette for meg?

tenkte å prøve denne oppskriften, men hvor mange karber blir det totalt i dette?? er så mange av ingr jeg ikke har her hjemme nå, så får ikke sjekket alt..

1 boks Cottage cheese, moset
1 boks creme fraiche
120g kruskakli
8 ss linfrø
12 egg
3 ts bakepulver(for mye gir bismak)
2 ts johannesbrødkjernemel
1 ts seltin

tenkte å prøve å lage meg noe brødaktigt, som er enkelt og uten for mange mystiske ingredienser.. begynner å bli litt lei egg til frokost.. er dette et greit alternativ?

h.e.l.e.n.e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 23:08   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: om noen søte snille gidder regne ut dette for meg?

http://matportalen.no/matvaretabellen

Orker ikke lete frem alt, men du gjør lurt i å lære deg dette selv
der inne finner du karbeinnholdet på det meste, så da er det bare å sette i gang å regne

hvis ikke det kommer noen villige mattegeni

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 23:16   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: om noen søte snille gidder regne ut dette for meg?

Opprinnelig lagt inn av h.e.l.e.n.e, her.

tenkte å prøve denne oppskriften, men hvor mange karber blir det totalt i dette?? er så mange av ingr jeg ikke har her hjemme nå, så får ikke sjekket alt..

1 boks Cottage cheese, moset
1 boks creme fraiche
120g kruskakli
8 ss linfrø
12 egg
3 ts bakepulver(for mye gir bismak)
2 ts johannesbrødkjernemel
1 ts seltin

tenkte å prøve å lage meg noe brødaktigt, som er enkelt og uten for mange mystiske ingredienser.. begynner å bli litt lei egg til frokost.. er dette et greit alternativ?


Jeg får ca 15 g karbohydrater pluss det som er i kruskakli, den fant jeg ikke nå.
Ellers bør du lære deg dette selv .

"Mat på data" er greit å bruke, du finner det på matportalen.no

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:17   #4
h.e.l.e.n.e
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 45
h.e.l.e.n.e er på en erverdig vei

Sv: Om noen søte snille gidder regne ut dette for meg?

ja, bruker den mat på data, men det er så mye som ikke stemmer med innholdsfortegnelsen på produktene syns jeg.. feks Creme fraiche, står det 2,9 på pakken, men kun 2 på det programmet. hva er rett liksom? og egg, har nesten ingen karb på det programmet, mens i torkild sin bok står det 0.8-0.9 pr 100 gr. på programmet rener det 0.2 pr egg, dvs ca 0.4 per 100g.

h.e.l.e.n.e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:24   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Om noen søte snille gidder regne ut dette for meg?

Det som står på boksen er rett
Og egg er 0,9 pr 100 gram. Grovt regna veier et egg ca 55g. (First price)

mat på data har en del feil, siden leverandører har endret sin innholdsfortegnelse på varer, men programmet er ikke oppdatert.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:24   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Om noen søte snille gidder regne ut dette for meg?

Pr egg er det ca 0,9 g karbs og det som står må ting du kjøper er rett. Ville heller stolt på det enn på diverse regnetabeller. Er veldig lett å regne ut slike ting selv også.
Har du 50 g creme fraiche så er regnestykket sånn: 0,5 * 2,9=1,45

Har du 70 g: 0,7 * 2,9 = 2,03g

Håper dette var til litt hjelp

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:25   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Om noen søte snille gidder regne ut dette for meg?

Jeg regner alltid 0,8-0,9 pr egg, bruker store egg da, men tar du litt mindre så går det nok bra. Er iallefall ikke 1 pr egg og det er jo bra....hehe

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 14:28   #8
h.e.l.e.n.e
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 45
h.e.l.e.n.e er på en erverdig vei

Sv: Om noen søte snille gidder regne ut dette for meg?

takk folkens.. må vel bare lære meg å finne det frem selv ja, tør bare ikke stole helt på disse programmene.. får finne frem kalkulatoren heller..hehe

h.e.l.e.n.e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 14:33   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Om noen søte snille gidder regne ut dette for meg?

matvarene du har med å gjøre har så lite karber i seg at det holdet med å telle på fingrene

Også står det innholdsfortegnelse på pakka

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sulten jeg ... Noen som vil være så snille å se på dette ...? Gwenpa Ketolysekuren 16 28-08-07 10:22
Gidder noen å se litt på menyen min? LilleVille Lavkarbo generelt 22 07-09-06 23:25
Noen som gidder å sende meg litt motivasjon? Iset Lavkarbo generelt 38 02-11-05 20:12
Årh gidder noen bli med meg i en diskusjon om fett på NM? Iset Generell ernæringsdebatt 8 02-03-05 16:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no