Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hjelpe en sulten nybegynner noen?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-10, 12:39   #1
miss sophie
Juniormedlem
 
miss sophie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 42
Innlegg: 26
miss sophie er på en erverdig vei

Hjelpe en sulten nybegynner noen?

Hei, jeg er på dag fem på LowCalorie, med Easy Life. Er i ketose å ønsker å fortsette med det. I dag skal familien spise ute og på kino etterpå, i og med at jeg har tapt 6 kg disse første dagene, og vekta altså raser ned, så tenkte jeg å spise noe i dag, da behovet for dette vektraset ikke var utgangspunktet for at jeg meldte meg på Easy Life.

Forstår at det sikkert finnes hundre linker til dette, og jeg har prøvd å lese, se om jeg fant noen lister for bombesikker mat, der man fortsatt holdt seg i ketose, men har enda ikke funnet noen. I og med at jeg også er sulten og ganske hissig for øyeblikket, håper jeg at en eller annen garva lavkarboer kan svare på: hva bestiller jeg på resturant i dag for å være sikker på at jeg holder meg i ketose?

hva er fallgruvene?

blir veeeldig glad om noen kunne svare meg kjapt på dette

__________________


miss sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, streng dr.Hexeberg'ish Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 12:42   #2
miss sophie
Juniormedlem
 
miss sophie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 42
Innlegg: 26
miss sophie er på en erverdig vei

Sv: Hjelpe en sulten nybegynner noen?

glemte å si at jeg bare drikker shake til vanlig da..

__________________


miss sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, streng dr.Hexeberg'ish Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 12:50   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelpe en sulten nybegynner noen?

Hvorfor Easylife hvis ikke du vil rase ned?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 13:12   #4
miss sophie
Juniormedlem
 
miss sophie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 42
Innlegg: 26
miss sophie er på en erverdig vei

Sv: Hjelpe en sulten nybegynner noen?

Fordi jeg vil følge et program sammen med en gruppe over lang tid, for opprettholdelsen sin del Og her jeg bor finnes bare dette alternativet der man treffes som grupe irl! kan ikke si jeg er lei meg for at jeg raser ned, bare det at jeg gjerne vil spise litt i dag!

__________________


miss sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, streng dr.Hexeberg'ish Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 13:18   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelpe en sulten nybegynner noen?

I see ble bare litt nysgjerrig..

hva slags restaurant skal dere på da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 14:01   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelpe en sulten nybegynner noen?

Kanskje enklere å gi råd hvis vi vet hva slags restaurant, ja. Rent kjøtt, fisk og fugl er trygt. Grønn salat, overjords-grønnsaker, og gjerne smør/rømme/saus, men akkurat det med saus kan være skummelt, siden det ikke er godt å si hva de har hatt i den av mel/sukker.

Hvis du velger en salat, ta godt med olje/majones/fetaost, hopp over eventuelle krutonger og brød. Hvis du skal spise biff, be om å få bytte potet-tilbehør med andre grønnsaker. Hvis du skal spise sushi bør du velge de stykkene som bare er fisk, ikke ris. Hvis det blir typ gatekjøkkenmat, spis gjerne kjøtt og fett, men ikke brød eller pommes frites eller mais. Kinesisk mat kan være vanskelig, siden sausene som brukes ofte har høyt sukkerinnhold. Thai og indisk er som regel safe, så lenge du følger samme regel med å kutte ut brød/ris.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner. Trenger noen råd Petronilla Spørsmål og svar 13 29-08-10 18:41
Noen spørsmål fra en nybegynner *stella* Spørsmål og svar 8 06-10-09 06:25
Sulten jeg ... Noen som vil være så snille å se på dette ...? Gwenpa Ketolysekuren 16 28-08-07 10:22
Noen spørsmål fra en nybegynner annemo Spørsmål og svar 3 15-06-07 14:52
Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner? Trolla Lavkarbo generelt 19 15-06-07 14:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no