Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Kjøtt tilsatt vann

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-13, 14:39   #1
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Kjøtt tilsatt vann

For å være sikker på hva min kjøttdeig og min fiskefarse inneholder, så kjøpte jeg meg en kjøttkvern for å male opp kjøtt og fisk selv. Jeg kjøpte først biffkjøtt fra ICA og da jeg skulle steke kjøttdeigen jeg hadde malt opp, svømte den i vann. Jeg var litt overasket over dette og tenkte at det var en billigkjede og derfor sprøytet vann inn i kjøttet. Så kjøpte jeg høyrygg på Meny. Samme skjedde. Det var tydelig at det var innsprøytet vann i kjøttet. Da snakket jeg med ansatt i kjøttdisken på Meny og fikk bekreftet at de har vann i kjøttet. Han fortalte at kjøttet, som det er sprøytet vann inn i, ser ferskere og saftigere ut. Det er dette kjøttet kunden velger. Dyrt vann i grunnen. Ingen av disse kjøttstykkene var merket med at de inneholdt noe annet enn kjøtt.

Den samme type argumentasjonen fikk jeg før jul, da jeg spurte hvorfor det var sukker på fenalåret. Når de glasserer fenalåret med sukker skinner det mer i det og kundene velger dette fremfør de uten sukker. Det ser rett og slett mer innbydende ut. Så hvis de skal få solgt det, må de sukkerglassere. Mye juks i matbransjen.

Lurer på hvor jeg kan få tak i kjøtt uten vann. Kanskje rett fra bonden?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 15:12   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Kjøtt tilsatt vann

Hvis du lar kjøttdeigen din akklimatisere seg til den har oppnådd romtemperatur før steking, så slipper du problemet med at den slipper vannet i panna! Dumt å betale dyrt for vann ja, men vann trenger jo vi lavkarbere uansett mye av... ;-))

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 15:28   #3
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjøtt tilsatt vann

Jeg synes det er rart at det er lov, jeg. Vi betaler kilopris for kjøttet, men blir ikke opplyst om hvor mye av det som er vann. Svidel er det.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 16:39   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kjøtt tilsatt vann

Det finnes kjøttdeig uten salt og vann,da

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 16:45   #5
nøtteliten:-)
Medlem
 
nøtteliten:-) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 79
nøtteliten:-) er ny på veien

Sv: Kjøtt tilsatt vann

Det finnes uten tilsatt vann, men man må også huske på at alt kjøtt inneholder vann (celleveske)som ikke er tilsatt.
Riktig temperatur under steking løser problemet med att celleveske eller vann koker ut av kjøttet under steking

nøtteliten:-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo,egendefinert Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 18:14   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøtt tilsatt vann

Jeg vet at det finnes kjøttdeig uten vann og salt, men jeg synes matbransjen gjør så mye rart for å tjene penger at jeg ikke lenger stoler på hva de har i kjøttdeigen. Mannen i kjøttdisken på Meny fortalte at hvis han skal lage gourmetmat, så snitter han opp kjøttet, ruller det og presser ut vannet. Det kan man selvfølgelig gjøre, men jeg har lyst på helt vanlig kjøtt som ikke er tilsatt noe som helst. Neste gang skal jeg prøve slakterbutikk og se om ikke det blir bedre.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 18:23   #7
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøtt tilsatt vann

Opprinnelig lagt inn av nøtteliten:-), her.

Det finnes uten tilsatt vann, men man må også huske på at alt kjøtt inneholder vann (celleveske)som ikke er tilsatt.
Riktig temperatur under steking løser problemet med att celleveske eller vann koker ut av kjøttet under steking

Hva er riktig temperatur da?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 18:28   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kjøtt tilsatt vann

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Hva er riktig temperatur da?

Romtemperatur

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 18:50   #9
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøtt tilsatt vann

Opprinnelig lagt inn av nøtteliten:-), her.

Riktig temperatur under steking løser problemet med att celleveske eller vann koker ut av kjøttet under steking

WHAT? Mener du som Index at kjøttdeigen skal være romtemperert før du steker den? Det må være det du mener. Jeg har iallefall ikke greid å steke noe i romtemperatur

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 19:40   #10
nøtteliten:-)
Medlem
 
nøtteliten:-) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 79
nøtteliten:-) er ny på veien

Sv: Kjøtt tilsatt vann

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

WHAT? Mener du som Index at kjøttdeigen skal være romtemperert før du steker den? Det må være det du mener. Jeg har iallefall ikke greid å steke noe i romtemperatur

Nei ,jeg snakker om temperaturen i stekepanna.
Og om du tar kjøttet ut av kjøleskapet og lar det tempereres før steking så hjelper det på.

nøtteliten:-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo,egendefinert Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 12:24   #11
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjøtt tilsatt vann

Poenget er at stekepanna skal ha god temperatur når du legger i kjøttet. Og stekes på høy temperatur raskt!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
SUKKERFRITT melkesjokolade ikke tilsatt sukker nednoenkg Spørsmål og svar 4 24-10-11 15:50
Sjokolade uten tilsatt sukker Higu83 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 12-05-11 18:24
Hvit te tilsatt smak ada-emilie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 04-09-10 22:35
Lavt karboinnhold- tilsatt glukose m19 Ketolysekuren 1 05-12-08 19:08
Glukose/sukker tilsatt kjøtt? ziron Lavkarbo generelt 7 15-11-06 19:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no