Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

uggen i magen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-06, 15:36   #1
Mimma
Juniormedlem
 
Mimma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Sørlandet
Alder: 39
Innlegg: 13
Mimma er på en erverdig vei

uggen i magen

jeg har vært veldig uggen i magen siden jeg begynte på ketolyse kuren på fredag. fort vondt og løs mage. var ikke sånn sist jeg gikk på kuren. noen som aner råd??gjør jeg noe feil tro?, mente på at jeg ikke gjorde det...

Mimma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 16:14   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: uggen i magen

kan være greit å si noe om hva du spiser. Vanskelig å si hva som er galtnår vi ikke vet hva du putter i munnen. Kan det være søtningsstoff? melkeprodukter? for mye fett? disse tingene gir i allefall meg uggen mage

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 16:51   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: uggen i magen

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

for mye fett?

Det er vel nesten ikke mulig aa faa i seg for mye fett paa ketolysekuren. De fleste sliter vel heller med det motsatte. Hvis det allikevel skulle vaere at du Mimma reagerer litt paa den store omveltningen det kan vaere aa spise stoerre mengder fett enn foer, saa vil uggenheten gaa over etter litt tid. Kroppen maa bare bli vant til dette igjen

De andre "feilene" Jeef foreslaar synes jeg er mer sannsynlige.

Mener ikke aa rette paa Jeef her altsaa . Hverken jeg eller Jeef sitter jo med fasiten, vi kan bare svare ut i fra de erfaringene vi selv har.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste

Sist redigert av nalana : 07-11-06 kl 17:04.
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 17:18   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: uggen i magen

Svarte bare ut fra egne erfaringer jeg. Jeg tåler faktisk veldig lite fett, og blir rett og slett kjempedårlig i magen av det... og det er faktisk fettet jeg reagerer på blant annet. Noen reagerer på det ene, andre på noe andre. det ene er like sansynlig som det andre. Vi er forskjellige

Det har jo ikke med å gjøre om man får i seg for mye fett i forhold til ketolyse, men om man faktisk tåler det fettet man spiser... Men det kan jo være mye annet som gir mageproblemer

__________________
.
frosketelling:14

Sist redigert av jeef-micro : 07-11-06 kl 17:46.
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 18:33   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: uggen i magen

Opprinnelig lagt inn av Mimma, her.

jeg har vært veldig uggen i magen siden jeg begynte på ketolyse kuren på fredag. fort vondt og løs mage. var ikke sånn sist jeg gikk på kuren. noen som aner råd??gjør jeg noe feil tro?, mente på at jeg ikke gjorde det...

Du gjør nok ingen feil, men når du legger om kostholdet så radikalt som Ketolysekuren er, vil kroppen trenge litt tid for å omstille seg. Jeef har nok litt rett i det hun sier, - for det er som regel fettet i kosten folk reagerer på når de får løs mage i begynnelsen. Men det betyr ikke at du ikke skal fortsette å spise fettet. Det er som sagt en omstillingsprosess. Og i løpet av en uke eller to bedrer det seg betraktelig.

Dessuten er det ikke sikkert det er fettet alene. Om du ikke er vant til å spise mye grønnsaker og plutselig setter i gang, kan det også være hardt for magen å fordøye. Spesielt salatgrønnsaker/råe grønnsaker. Ibegynnelsen er det kanskje lurt å spise mer kokte/forvellede grønnsaker.

Gi kroppen din tid til å venne seg til kostholdet !

Lykke til videre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt i magen - kan det være den mørke sjokoladen? mofe Fysisk og mental helse 24 22-01-06 10:52
Får man makk i magen av å spise snø? Summer Nyheter / media 1 06-04-05 17:36
Luft i magen Tiril77 Fysisk og mental helse 9 23-01-05 00:57
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no