Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Inntak av proteiner/karbohydrater i forhold til muskelvekst?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-10, 13:32   #1
chrik
Nytt Medlem
 
chrik sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 3
chrik er på en erverdig vei

Inntak av proteiner/karbohydrater i forhold til muskelvekst?

Har Vært i ketolyse i snart 3 mdr. og gått ned 8 kg. Svært fornøyd og vil nå gå over til lavkarboliv!! Men nå er det på tide å komme igang med styrketreningen igjen for å bygge muskler Har tidligere god erfaring med proteinrik kost, proteintilskudd,karbohydrattilskudd og kreatin(Bygde volum men ble ikke kvitt fettet). Har lest på iform sidene at man skal ha mer karbohydrater i forhold til proteiner for optimal muskelvekst. Hvordan blir dette i forhold til lavkarbo? Er det bare å kjøre på med proteiner og kreatin eller vil dette ha mindre effekt uten karber? Noen som har en løsning på hvordan jeg skal få til best mulig muskeløkning uten å øke fettprosenten?


Sist redigert av chrik : 12-03-10 kl 13:51.
chrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 22:20   #2
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Inntak av proteiner/karbohydrater i forhold til muskelvekst?

Du finner ut hvor mange kcal du trenger å spise på en dag for å holde vekten og føle deg bra, så spiser du 500kcal mer enn det, og følger et fornuftig treningsprogram. Du skriver ingenting om hvordan du har tenkt til å spise eller trene, så mer konkret enn det får jeg ikke vært.

  Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 00:21   #3
chrik
Nytt Medlem
 
chrik sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 3
chrik er på en erverdig vei

Sv: Inntak av proteiner/karbohydrater i forhold til muskelvekst?

Takk for svar Bulldog:Har forresten lest en del av dine innlegg og synes du skriver mye bra.
Jeg prøver å sette opp et program som passer meg nå, siden jeg akkurat har blitt far til nr 2 er det litt presset tidssjema for tida.
Prøver å få trent 4 ganger i uka, kansje 5 om jeg får presset det inn. Tenkte å prøve et todelt program hvor jeg legger hovedvekt på baseøvelser som markløft, benkpress, skulderpress og nedtrekk.
Rygg, bryst, og triceps. Dag 1-3.
Bein, skuldre, mage, biceps. Dag 2-4.
Typisk mat jeg spiser er 2 egg med bacon til frokost(enkelte ganger shake i tillegg), 1/2 kylling til lunsj(salat), variert middag med kjøtt og grønnsaker. Protein rundstykker til kvelds.
Protein shake før og etter trening. Men er usikker på om jeg skal legge til litt karbohydrater for å få bedre opptak av protein.

Har trent jevnt de siste 3 årene men etter en blindtarmoperasjon i fjor falt jeg litt tilbake for å si det sånn. Før det trente jeg en stor muskelgruppe 5 ganger i uka og hadde grei fremgang med det. Men blir litt usikker da jeg hører at flere anbefaler helkroppsprog. Kansje du har noe program å anbefale?

chrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 11:08   #4
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Inntak av proteiner/karbohydrater i forhold til muskelvekst?

Opprinnelig lagt inn av chrik, her.

Takk for svar Bulldog:Har forresten lest en del av dine innlegg og synes du skriver mye bra.
Jeg prøver å sette opp et program som passer meg nå, siden jeg akkurat har blitt far til nr 2 er det litt presset tidssjema for tida.
Prøver å få trent 4 ganger i uka, kansje 5 om jeg får presset det inn. Tenkte å prøve et todelt program hvor jeg legger hovedvekt på baseøvelser som markløft, benkpress, skulderpress og nedtrekk.
Rygg, bryst, og triceps. Dag 1-3.
Bein, skuldre, mage, biceps. Dag 2-4.
Typisk mat jeg spiser er 2 egg med bacon til frokost(enkelte ganger shake i tillegg), 1/2 kylling til lunsj(salat), variert middag med kjøtt og grønnsaker. Protein rundstykker til kvelds.
Protein shake før og etter trening. Men er usikker på om jeg skal legge til litt karbohydrater for å få bedre opptak av protein.

Har trent jevnt de siste 3 årene men etter en blindtarmoperasjon i fjor falt jeg litt tilbake for å si det sånn. Før det trente jeg en stor muskelgruppe 5 ganger i uka og hadde grei fremgang med det. Men blir litt usikker da jeg hører at flere anbefaler helkroppsprog. Kansje du har noe program å anbefale?

Da har vi litt å jobbe med

Hvis du har mulighet til å trene fire ganger i uka uten å måtte hoppe over økter pga uforutsette hendelser, eller at det sliter på privatlivet så ville jeg ha satset på det. I stedet for den femte dagen ville jeg kanskje ha lagt til en dag hvor du bare går en tur i skog og mark. Det er mer verdt enn all verdens "skadeforbyggende" trening (utover teknikk, selvfølgelig. Gjør man øvelsene feil går det fortsatt galt ).

Hva gjelder kh-inntak, så tror jeg ikke opptaket av protein blir bedre om man spiser mye kh. Derimot er det veldig ålreit å ha litt kh i kroppen for "trøkket" sin skyld.

Det som har fungert for meg er havregrøt til frokost, litt kikerter, linser eller bønner ved siden av de andre måltidene, og ris eller poteter ved siden av måltidet etter trening. I tillegg har jeg tatt 90g maltodekstrin sammen med proteinshaken etter trening. Ikke vær redd for å legge på deg litt fett sammen med musklene, "nytt fett" er lett å miste.

Kreatin er et helt ok, billig og ufarlig tilskudd, så det er bare å bruke. Det har liksom ikke den helt store effekten, så det er ikke noe i veien for å ikke bruke det heller

Utover det så ville jeg spandert noen kroner og kjøpt noen bøker:
Wendlers "5/3/1" - Mannen er smart, og kan det han driver med. Vi er tre stykker på gymmet som følger/har fulgt opplegget hans, og alle har blitt overraskende mye sterkere på relativt kort tid.
Pavels "Relax into stretch" - Nok en smarting, med en enkel og praktisk tilnærming til noe som egentlig er forferdelig komplisert.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Inntak av lite karbohydrater, -påvirkning av søvn? trudern Fysisk og mental helse 11 06-08-10 09:18
Karbohydrater eller proteiner lille74 Ketolysekuren 1 08-07-09 09:51
Redusere proteiner i forhold til fett - tips til matvarer SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 26-04-09 13:30
Sliter med å få nok fett i forhold til proteiner, forslag? dydde Optimal Ernæring 3 27-04-08 01:07
Forhold fett/proteiner Sol Ketolysekuren 4 06-02-08 16:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no